Gå til innhold

Stalket på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde for en stund tilbake ett slags avstandsforhold med en jeg møtte på tinder. Vi møttes aldri fysisk av ulike grunner. Vi hadde planer om å møtes helt til jeg fikk kontakt med eksen min igjen og vi fant sammen. Jeg mistet derfor kontakten med personen fra tinder. Personen følte seg ghostet, noe som ikke er hyggelig. Personen. lå kanskje mer i  forholdet enn jeg gjorde. Jeg så ikke på det som et fullverdig forhold siden vi aldri hadde møttes. Vi hadde ikke en gang utvekslet fullt navn eller telefonnummer. Chattingen utviklet seg fra vanlig prating til å bli mer erotisk med bla bilder og videosnutter som vi delte av oss selv. Dette opphørte naturligvis når jeg fikk kontakt med eksen min igjen. 

Nå lang tid etter har vedkommende klart å spore meg opp i sosiale medier og sender meldinger. Vedkommende er tilbakeholden, men meldingene føles liksom passiv aggressive. Jeg syns i hvert fall det er ubehagelig. Jeg har måtte lukke profilene mine for å hindre at personen ikke får innsyn i hva jeg har lagt ut, venneliste osv. Jeg vet ikke hva vedkommende har tenkt å gjøre liksom. Har den andre tenkt å dele noe av det jeg sendte med andre, skal vedkommende  prøve å få kontakt med kjæresten min. Blir litt paranoid her.... Noen gode råd? Jeg vet jeg har vært en drittsekk som har fått noen til å føle seg ghostet, men skulle tro at persone etter hele denne tiden skulle ha klart å legge det fra seg. Syns dette virker litt sykt. 

Anonymkode: 13548...f2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet jeg har vært en drittsekk som har fått noen til å føle seg ghostet, men skulle tro at persone etter hele denne tiden skulle ha klart å legge det fra seg. Syns dette virker litt sykt

Du skal ikke undervurdere følelsen av tilhørighet, vennskap, og forhåpninger. Selv om dere var fremmede, så har dere delt ting over lang tid. Grensen mellom å sørge et tap på en "god" måte, og det å bli bitter, er en tynn linje. Ghosting kan få selv sterke folk til å grave seg ned i hull de ikke visste om selv. 

Jeg har vært i en lignende situasjon, og vet at selv om jeg prøver å glemme, så manglet det en avslutning der. Jeg sitter på veldig mye kunnskap og betroelser fra denne personen, og lurer på hvilke betraktninger som ble gjort før ghosting. 

Ts; hvorfor sørget du ikke for å avslutte det på en sunn måte? 

Anonymkode: a717c...f0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du skal ikke undervurdere følelsen av tilhørighet, vennskap, og forhåpninger. Selv om dere var fremmede, så har dere delt ting over lang tid. Grensen mellom å sørge et tap på en "god" måte, og det å bli bitter, er en tynn linje. Ghosting kan få selv sterke folk til å grave seg ned i hull de ikke visste om selv. 

Jeg har vært i en lignende situasjon, og vet at selv om jeg prøver å glemme, så manglet det en avslutning der. Jeg sitter på veldig mye kunnskap og betroelser fra denne personen, og lurer på hvilke betraktninger som ble gjort før ghosting. 

Ts; hvorfor sørget du ikke for å avslutte det på en sunn måte? 

Anonymkode: a717c...f0e

Jeg er klar over at det var veldig dumt det jeg gjorde. Jeg kommer aldri til å gjøre det igjen for å si det slik. Jeg ble bare så glad når eksen min kom tilbake at jeg mistet fokus på den andre. Jeg var også redd for at eksen min ikke ville ha meg tilbake hvis det kom opp at jeg hadde pratet med en annen mens jeg var singel. Det var derfor bare lettest å slette og blokkere. Det skal også sies at personen jeg pratet med truet med å kutte kontakten med meg hvis vi ikke fant tid til å møte hverandre. Følte meg derfor ganske presset av denne personen, og det var ikke så gøy. Jeg hadde det travelt på jobb og det var ikke bare å ta seg fri og reise langt bort. Følte vedkommende skulle prøve å kontrollere meg på andre måter også. Det var egentlig ikke et sunt forhold.

Nok om at avslutningen var dårlig. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre nå? Det er ikke så gøy å bli stalket og få kryptiske meldinger fra en tidligere flamme. Virker som personen prøver å skremme meg for å hevne seg. Vise at jeg vet hvem du er og jeg kan gjøre ting for skade deg. Det er en slik følelse jeg sitter igjen med.

Skrevet

Typisk melding er bare hei også slilefjes. Jeg svarer hei tilbake. Får ikke noe svar. Spør hva lurer du på? Får til svar. Jeg vil bare at du skal vite at jeg vet hvem du er.... Så blir det stille. Det er skikkelig ekkelt....

Skrevet

Skriv neste gang « hei.. jeg skjønner ikke helt hvor du vil med disse meldingene/ hva du ønsker. Men jeg skulle hatt gitt deg en forklaring på hvorfor ting ble som det ble med oss. Jeg fant tilbake til en eks og jeg var feig nok til å ikke si dette til deg, ønsket ikke drama og da du truet med å kutte kontakt gjorde jeg det enkelt for deg. Mer har jeg desverre ikke noe å si nå. Men synes det er ubehagelig du kontakter meg og ikke skriver hva du vil. Slutt med det. Ønsker deg alt godt videre. « 

du skylder han jo egentlig ikke så mye da dere ikke kjente hverandre, men kanskje han går videre om du skriver dette til han og du får fred. 

Anonymkode: 6f122...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...