AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #41 Del Skrevet 24. september 2022 En butikk ansatt her gikk rundt å fortalte at ei dame sikkert var gravid da hun hadde kjøpt test.. umoralsk. Selv om de ikke har taushetsplikt er det umoralsk å gå rundt å fortelle hva folk kjøper. De mister da kunder.. bedre å kjøpe test på apoteket.. der har de hvertfall taushetsplikt. Eller bestille på nettet. enkelte slutter aldri å snakke - de lever og ånder av slarv Anonymkode: 3f930...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istinde Skrevet 24. september 2022 #42 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I alle dager, hva slags butikk er dette? Har aldri hørt om en sånn regel i noen butikker. Snakker jo stadig om hva kjendiser kjøper, bortsett fra en gang.. en som skulle gifte seg og ville holde det hemmelig så ba oss om å ikke snakke om det til etter bryllupet. Det ble jo selvsagt respektert. Hvor mye dopapir Thomas Gjertsen kjøper kan da ikke være topphemmlig? Hva gjør dere med betaling, antar ingen kunder kan observere det og sette dere ansatte i fare, så får han det levert ut i bilen med presenning over? Anonymkode: 004b5...0fd Har jeg vært kunde i din butikk, og du har sittet bak kassen, så har jeg klikka i vinkel om du har sladra videre til noen hva jeg har kjøpt! For det første har jeg ikke bare rapportert deg videre til din sjef, men jeg har også gått videre til den øverste ledelsen sentralt! Og jeg har sørga for å spre dette, slik at din sjef ikke har hatt annet valg enn å gi deg sparken! Det er kundene som dere lever av! Hvis kundene begynner å boikotte butikker pga løsmunnede ansatte, så går det utover omsetninga - og evt å kutte ut antall ansatte. Så, butikkansatte gjør best i å holde for seg selv hva folk handler. Du vil vel ikke at bankansatte skal plapre over hvordan det står til på dine bankkonti? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #43 Del Skrevet 24. september 2022 Istinde skrev (1 time siden): Har jeg vært kunde i din butikk, og du har sittet bak kassen, så har jeg klikka i vinkel om du har sladra videre til noen hva jeg har kjøpt! For det første har jeg ikke bare rapportert deg videre til din sjef, men jeg har også gått videre til den øverste ledelsen sentralt! Og jeg har sørga for å spre dette, slik at din sjef ikke har hatt annet valg enn å gi deg sparken! Det er kundene som dere lever av! Hvis kundene begynner å boikotte butikker pga løsmunnede ansatte, så går det utover omsetninga - og evt å kutte ut antall ansatte. Så, butikkansatte gjør best i å holde for seg selv hva folk handler. Du vil vel ikke at bankansatte skal plapre over hvordan det står til på dine bankkonti? Bankansatte har faktisk strenge personvernsregler vi må følge. Det er noe helt annet enn butikk. Da jeg jobbet i butikk var det "fritt fram" med hvem som har kjøpt hva. Anonymkode: 1a229...96a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istinde Skrevet 24. september 2022 #44 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Bankansatte har faktisk strenge personvernsregler vi må følge. Det er noe helt annet enn butikk. Da jeg jobbet i butikk var det "fritt fram" med hvem som har kjøpt hva. Anonymkode: 1a229...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #45 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bor på et lite sted, er en nærbutikk her. Må ha en graviditetstest, men er redd «hele bygda» får vite om det om jeg kjøper en her🙈 Skal i 40-årsfest i kveld, men vil ikke drikke om jeg faktisk er gravid! Anonymkode: 8a46c...813 Du kan være 120% sikker på at absolutt alt du gjør på et lite sted er kjent og diskuteres av absolutt alle. Det er vel neppe overraskende? De fleste sosiale tilstelninger på bygda består jo i å snakke om folk, ikke ting? Hva skulle man snakke om dersom folk ikke sladret til hverandre? Bestill de tester du ikke vil bygdefolket skal se på nett. Sammen med dine faste medisiner og sånt, så kan de ikke gjette diagnosene dine også. Ha dem liggende i tilfelle. Uansett vil jo folk omtrent 0.3 sekund etter at du avslår første glasset vin begynne å gjette på hvorfor. Anonymkode: 8f6d2...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #46 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For det er ikke kult at hele bygda vet at vi prøver å få barn. Anonymkode: 8a46c...813 Er vel ikke noe verre det enn å gå med stor gravid mage, da vet jo alle hva du har gjort. Istinde skrev (2 timer siden): Har jeg vært kunde i din butikk, og du har sittet bak kassen, så har jeg klikka i vinkel om du har sladra videre til noen hva jeg har kjøpt! For det første har jeg ikke bare rapportert deg videre til din sjef, men jeg har også gått videre til den øverste ledelsen sentralt! Og jeg har sørga for å spre dette, slik at din sjef ikke har hatt annet valg enn å gi deg sparken! Det er kundene som dere lever av! Hvis kundene begynner å boikotte butikker pga løsmunnede ansatte, så går det utover omsetninga - og evt å kutte ut antall ansatte. Så, butikkansatte gjør best i å holde for seg selv hva folk handler. Du vil vel ikke at bankansatte skal plapre over hvordan det står til på dine bankkonti? Veldig så hissig, ro ned. Anonymkode: e0068...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #47 Del Skrevet 24. september 2022 Gå tilbake dagen etter og kjøp tamponger og sjokolade. Anonymkode: 00893...385 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-P Skrevet 24. september 2022 #48 Del Skrevet 24. september 2022 Hallo!!! Alle som kommenterer at dere ikke har taushetsplikt når dere jobber i butikk, sjekk arbeidskontakt og vedleggene som følger med! det er pliktig taushetsplikt i alle matvarebutikker, alle apotek har taushetsplikt! De fleste «service-yrker» har taushetsplikt! og du TS som bor på ett lite sted, de små butikkene kan ikke ha dårlig omdømme, så merk deg hvem som er i kassen, og eventuelle andre i butikken som er på jobb, ta vare på kvitteringen, så har du bevis på når du var der, om det skulle skje noe rykte i etterkant.. Hilsen butikksjef i en liten butikk! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-P Skrevet 24. september 2022 #49 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I alle dager, hva slags butikk er dette? Har aldri hørt om en sånn regel i noen butikker. Snakker jo stadig om hva kjendiser kjøper, bortsett fra en gang.. en som skulle gifte seg og ville holde det hemmelig så ba oss om å ikke snakke om det til etter bryllupet. Det ble jo selvsagt respektert. Hvor mye dopapir Thomas Gjertsen kjøper kan da ikke være topphemmlig? Hva gjør dere med betaling, antar ingen kunder kan observere det og sette dere ansatte i fare, så får han det levert ut i bilen med presenning over? Anonymkode: 004b5...0fd Hva de andre kundene sier kan vi ikke kontrollere! Men hva de ansatte i butikken sier ut, skal være så anonymisert at det kunne vært hvem som helst! Du trenger ikke prøve deg på å diskutere dette temaet med meg en gang, for jeg driver butikk - så DETTE kan jeg! Om din sjef velger å ikke følge disse reglene håper jeg virkelig dere får dere en saftig smell, for dette er ikke greit en plass! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 24. september 2022 #50 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg tror alle arbeidskontrakter jeg har hatt på tvers av bransjer har hatt en klausul om taushetsplikt, så det er nok ganske vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #51 Del Skrevet 24. september 2022 Vaffelhunden skrev (7 timer siden): I de store kjedene er det en del av arbeidsreglementet. Men det er ikke sikkert alle følger det. Eller har lest den. Anonymkode: b75f5...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 24. september 2022 #52 Del Skrevet 24. september 2022 Ja, men da om tall, omsetning osv... men man skal såklart ikke gå på bygda å fortelle om hva hvem kjøper..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #53 Del Skrevet 24. september 2022 De har ikke automatkasse? Anonymkode: 4f618...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istinde Skrevet 24. september 2022 #54 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel ikke noe verre det enn å gå med stor gravid mage, da vet jo alle hva du har gjort. Veldig så hissig, ro ned. Anonymkode: e0068...58c Vettu... Når det kommer til slarvete butikkansatte, så klikker jeg! Her jeg bor hadde vi bla ei som ALLTID kommenterte hva kundene handla. Det være seg kjøp av dopapir, bind, kondomer, etc... Hun fikk flere klager på seg fra kunder som ikke godtok dette. Hun jobber ikke lengre her, ble visst omplassert. Så ja.. Har du en jobb, så har du taushetsplikt! Og plaprer du, så mener jeg at det er oppsigelsesgrunn etter hvert! Og får en butikk dårlig rykte, så rømmer kundene. Hva tror du sjefen sier til det? Tror du han stryker deg som sladrete ansatt over kinnet og sier at kundene må da tåle såpass, ikke bry deg!?! Så godt å se at det er oppegående butikksjefer innpå her som mener det samme som meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #55 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 10.11): Jeg jobber i butikk og har aldri signert noe taushetsplikterklæring så det tviler jeg på😅 men vi hører mye rart og de fleste bryr seg katten i det 😅 Anonymkode: efe32...b08 Jeg signerte taushetsplikterklæring da jeg jobbet på Coop. Det er noen år siden da. Anonymkode: b709a...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 27. september 2022 #56 Del Skrevet 27. september 2022 De har ikke formell taushetsplikt, men jeg antar at de fleste ansatte ikke overanalyserer hva kundene kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-P Skrevet 27. september 2022 #57 Del Skrevet 27. september 2022 Embla Othea skrev (2 timer siden): De har ikke formell taushetsplikt, men jeg antar at de fleste ansatte ikke overanalyserer hva kundene kjøper. Hvor har du det fra?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #58 Del Skrevet 27. september 2022 On 9/24/2022 at 10:44 AM, AnonymBruker said: Reis da bare til nabobygda der folk ikke kjenner deg . Ellers tror jeg ikke de som sitter i kassa memorerer ting i en handel og sprer det etterpå. Anonymkode: 740ff...226 Jo, sladder er halve lønna til de som jobber der 😀 Anonymkode: 5a35a...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 27. september 2022 #59 Del Skrevet 27. september 2022 Da jeg jobbet i dagligvarebutikk, signerte jeg ingenting om taushetsplikt før jeg fikk større ansvarsområder (der jeg håndterte personlig informasjon). For meg var det aldri naturlig å si at «Jorunn Hanssen var innom i dag og kjøpte 3 pakker kondomer og 2 pakker med kjøttdeig». Forøvrig har jeg heller aldri tenkt meg om om hva folk handler, varene går gjennom kassa på automatikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzy Skrevet 27. september 2022 #60 Del Skrevet 27. september 2022 Jeg tror ikke det er så spennende for butikkansatte hva kunder kjøper. De er vant til jobben sin og det blir en vane å selge alle mulig produkter. Tror nok kunder kjenner mere på det enn de ansatte for å si det sånn. Tror du en gynekolog blir i ekstase hver gang hen ser et underliv? Nei….alt blir «normalt» når man jobber med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå