AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Del Skrevet 24. september 2022 Bor på et lite sted, er en nærbutikk her. Må ha en graviditetstest, men er redd «hele bygda» får vite om det om jeg kjøper en her🙈 Skal i 40-årsfest i kveld, men vil ikke drikke om jeg faktisk er gravid! Anonymkode: 8a46c...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg jobber i butikk og har aldri signert noe taushetsplikterklæring så det tviler jeg på😅 men vi hører mye rart og de fleste bryr seg katten i det 😅 Anonymkode: efe32...b08 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 24. september 2022 #3 Del Skrevet 24. september 2022 Ja, har ikke lov å si til mannen min en gang, at feks Thomas Giertsen kjøpte masse dopapir i dag. Så da bør du merke deg hvem du kjøper den av. Hvis det kommer ut kommer nok personen du kjøpte den av til å få skriftlig advarsel eller verre, om du klager. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Del Skrevet 24. september 2022 Har ikke taushetsplikt.... Og da vil jeg bare si at enkelte har ingen intr fortelle noe om kunder videre, mens andre klarer ikke holde på noe.... Kommer an på hvem du møter:) Anonymkode: 335b8...131 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 24. september 2022 #5 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber i butikk og har aldri signert noe taushetsplikterklæring så det tviler jeg på😅 men vi hører mye rart og de fleste bryr seg katten i det 😅 Anonymkode: efe32...b08 Seriøst? Sjekk arbeidskontrakten en gang til. Eller er det en mindre butikk som ikke er en av de store kjedene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Del Skrevet 24. september 2022 Kanskje det er forskjell fra butikk til butikk. Er vel noen etiske retningslinjer å forholde seg til også. Er jo uprofesjonelt å sladre om hva kunder kjøper! Anonymkode: 8a46c...813 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Del Skrevet 24. september 2022 Møter jeg på sjefen vet jeg at hun ikke sladrer. Men alle kollegaene er unge, noen på alder med eldstedatteren min. Vil ikke hun skal få vite det på bygda. Vet jo hvordan unge jenter kan være. Vil ikke de skal få sparken heller, vil bare ikke det skal komme ut.🙈 Anonymkode: 8a46c...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 24. september 2022 #8 Del Skrevet 24. september 2022 I de store kjedene er det en del av arbeidsreglementet. Men det er ikke sikkert alle følger det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #9 Del Skrevet 24. september 2022 Bestill på nett Anonymkode: 973dc...ede 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje det er forskjell fra butikk til butikk. Er vel noen etiske retningslinjer å forholde seg til også. Er jo uprofesjonelt å sladre om hva kunder kjøper! Anonymkode: 8a46c...813 Er uprofesjonelt, men vi har ingen taushetsplikt! Derfor er det fint om de fleste som jobber i butikk klarer tenke litt lengre enn nesa peker....- Vi får nemlig greie på litt av hvert innimellom.... Anonymkode: 335b8...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bestill på nett Anonymkode: 973dc...ede Skal bestille på nett og ha liggende om det viser seg at jeg ikke er gravid nå, men skulle hatt en før i kveld🙉 Jaja, det går jo an å ikke drikke, men da går uansett ryktet🤣 Anonymkode: 8a46c...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg kan si at jeg kjøper for en venn🤣🤣 Anonymkode: 8a46c...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bor på et lite sted, er en nærbutikk her. Må ha en graviditetstest, men er redd «hele bygda» får vite om det om jeg kjøper en her🙈 Skal i 40-årsfest i kveld, men vil ikke drikke om jeg faktisk er gravid! Anonymkode: 8a46c...813 Nei, de har ikke noen formell taushetsplikt. At man ikke sladrer om hva kunder kjøper er dog vanlig folkeskikk. Anonymkode: c68f7...5ef 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Del Skrevet 24. september 2022 Der jeg jobba var det så strengt at hvis «Per» spurte om kona «Kari» som var innom for 10 minutter siden hadde husket å kjøpe poteter, så hadde vi ikke lov til å svare på det. Anonymkode: 1802b...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg hadde sommerjobb i en butikk med post i butikk, og husker jeg signerte taushetsplikt som gjalt bare for post-delen, ikke for butikkdelen. Jeg fikk muntlig beskjed om at det ikke var ansett som greit (eller profesjonelt) å snakke om hva kunder handlet, men det hadde ikke fått noen annen konsekvens enn at det ville gitt et dårlig inntrykk som hadde ført til at jeg ikke hadde fått jobb der igjen senere. Vet ikke hvordan det er med fast ansatte da. Anonymkode: 9772d...43e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Del Skrevet 24. september 2022 Ring til mannen din mens du handler og lat som det er en venninne, si sånn "var det den clearblue du ville ha? oi det sa jeg litt høyt, hehe.. jaja neida står her nå, ja den fungerer sikkert bra!" Anonymkode: ef03c...14b 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Del Skrevet 24. september 2022 Har arbeidet i 2 store butikkjeder , aldri hørt om pålagd taushetsplikt. Anonymkode: 07540...173 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyah Skrevet 24. september 2022 #18 Del Skrevet 24. september 2022 De har ikke formell taushetsplikt, men mange kjeder opererer med moralsk taushetsplikt. En får jo håpe og tru at de ikke løper rundt å slarver for alt som blir kjøpt i butikken til en hver tid. Men man har jo alltid noen... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #19 Del Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ring til mannen din mens du handler og lat som det er en venninne, si sånn "var det den clearblue du ville ha? oi det sa jeg litt høyt, hehe.. jaja neida står her nå, ja den fungerer sikkert bra!" Anonymkode: ef03c...14b Den likte jeg! Det får jeg nok mannen med på også🤣 Anonymkode: 8a46c...813 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #20 Del Skrevet 24. september 2022 Jeg skjønner ikke problemet. Hvorfor gjør det noe om folk får vite at du har kjøpt graviditetstest? Anonymkode: cd7fb...00d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå