Gå til innhold

Samboer har fått gave av annen kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i et par år, og flyttet sammen for ca et år siden. Samboeren har en jobb med mye ansvar og tilbringer rundt 12 timer på jobb hver dag (med fri et par dager i måneden), vi ses omtrent bare på kveldene og morgenen. Hittil har det fungert selv om det til tider er krevende å være så mye alene. I går kveld kom samboeren hjem med en gave han hadde fått av en kvinnelig gjest på jobben (han jobber som restaurantsjef) og dette var en nokså dyr hudpleieserie. Han brukte denne i går og i dag tidlig og er helt i ekstase. Jeg på min side stusser litt uten å vise dette så godt. Han skjønner etterhvert at jeg kanskje ikke er så komfortabel med dette og da blir han irritert. Ble litt dårlig stemning her hjemme noe jeg syns er kjedelig. 

Disse kremene kommer til å stå fremme på vaksen til de er tomme og jeg tørr ikke sette de inn i skapet heller. Tenker jo på denne kvinnen hver gang jeg ser på de.

Det skal sies at jeg selv jobbet i restaurant når vi ble sammen (ikke nå lenger) og slet mye med sjalusi fra han sin side helt uten grunn. Kunne ikke snakke noe om jobben hjemme, eller gjøre noe sosialt med jobben uten at han ble sur og fremprovoserte en krangel. En øl etter jobb eller julebord var helt uaktuelt. Tenker at hvis jeg hadde fått en gave på jobb (noe som aldri har skjedd eller kommer til å skje) så hadde han reagert på en ikke så bra måte. 

Jeg syns selvfølgelig at det er hyggelig for han sin del at det går bra på jobben og at gjestene der er fornøyde men syns kanskje det er litt spesielt at han får en så fin gave av en annen kvinne.. kanskje jeg bare må gå i meg selv og innse at det er innafor og jeg overreagerer? 

Anonymkode: 47802...a45

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om å overreagere! Han fikk hudpleieprodukter. Et helt nøytralt "takk for servicen" gave.

Anonymkode: 4754a...879

• Liker 7
Skrevet

Skjerp deg! Det var jo bare noen kremer! Om du ikke takler det så bør du faktisk oppsøke hjelp for sjalusien din!

Anonymkode: a3765...533

• Liker 3
Skrevet

Skjerp deg! Det var jo bare noen kremer! Om du ikke takler det så bør du faktisk oppsøke hjelp for sjalusien din!

Anonymkode: a3765...533

Skrevet

Dyre hudpleieprodukter i gave til en restaurantsjef? Hvorfor i alle dager gir en gjest ham gaver? Kommer hun dit ofte, eller? Det høres helt sært ut og jeg hadde også begynt å lure. Jeg har aldri hørt om at man gir kokker, kelnere og restaurantsjefer dyre gaver fordi man liker maten så godt.

Anonymkode: 2cc0c...85e

• Liker 17
Skrevet

Er du sikker på at han ikke har kjøpt serien selv? Og så skylder han på at det er gave, siden han ikke vil innrømme at han ønsker å bruke denne serien? 

Anonymkode: f3078...b31

• Liker 8
Skrevet

Selv om det er irriterende, så bør du prøve å  la det ligge. Hvis denne kvinnelige gjesten gir han fleire dyre gaver kan du heller reagere å si at du Ikke liker det.

Skrevet

For alt du vet kan det være produkter hun ville bli kvitt, så selve gaven er ikke en big deal. 

Men synes du kan spørre hva slags type relasjon de har. 

• Liker 2
Skrevet

Wow. Syns du overdriver, jeg. Hadde blitt glad på hans vegne. 

Skrevet

Gaven er nå grei, relasjonen er mer tvilsom.. 

Anonymkode: 3e2b1...dbb

Skrevet

Kanskje denne dama hadde en eller annen feiring på restauranten, og var så fornøyd at han fikk denne gaven? Tror ikke det er så veldig uvanlig? Eksen min drev en restaurant, og det hendte han kom hjem med ei flaske vin etc, som en fornøyd kunde hadde gitt ham

Anonymkode: f7197...763

• Liker 2
Skrevet

Hun er sikkert hudpleieforhandler og ga noe hun hadde stående. 

Anonymkode: 96f0c...7ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hun er sikkert hudpleieforhandler og ga noe hun hadde stående. 

Anonymkode: 96f0c...7ed

Tenkte også det.

Hvem i alle dager gir hudpleieprodukter til en mann hun knapt kjenner?

Eller til en kvinne for den saks skyld? 

Anonymkode: 278f2...6f8

• Liker 3
Skrevet

Ja, hudpleieprodukter er liksom en litt intim gave å gi. Det er ikke merkelig av deg å reagere, Ts. Hvordan foregikk denne gaveutvekslingen? Har han fortalt deg noe nærmere om det? Hadde hun gaven med seg med det for øye å gi ham den? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alltid litt obs på folk som har et sett regler for partner, og et helt annet for seg selv! 

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns ikke at du overreagerer.

Er dere ikke likestilt i forholdet?

Hvorfor skal du godta at han kritiserer og avskyr at du er sosial med arbeidskollegaer etter jobben? Hvorfor kan ikke du snakke om jobb etter jobben?

Hadde DU vært den som fikk hudpleieprodukter av DIN mannlige arbeidskollega, så hadde det blitt drama og høylytt surmuling hjemme hos deg nå, garantert!

Jeg syna det er høyst uvanlig at han får noe sånt i gave. Snakker vi om en anledning? Er det bare helt tilfeldig? Ut av det blå?

Jeg hadde ikke likt det. 

Du får velge selv åssen du ønsker å ta tak i det. Jeg hadde tatt meg en lønningspils med jobben ved førstkommende anledning eller annet sosialt med jobben.

Anonymkode: e22d4...be9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Av en eller annen grunn får jeg Mary Kay-vibber og tenker at dette kan være en måte å hekte nye kunder på. 

Anonymkode: 88ce3...78c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Av en eller annen grunn får jeg Mary Kay-vibber og tenker at dette kan være en måte å hekte nye kunder på. 

Ja, hvis det er noe sånt, er det ingen grunn til å stresse over den gaven. Sånne folk kan jo være helt grenseoverskridende intime 😅.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg også. Går det ann å spørre hvilken serie det er TS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

kanskje jeg bare må gå i meg selv og innse at det er innafor og jeg overreagerer? 

Anonymkode: 47802...a45

Ikke bare kanskje 🤦🏼‍♀️

Ja. Du overreagerer.

Anonymkode: 24349...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...