Gå til innhold

Mannen blir usikker på kollegaen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har tre barn (5, 8 og 11), vært kjærester i 15 år og gift i 8 av dem. Jeg er 35 år, han 40. Jeg føler vi er lykkelige - vi krangler sjeldent, ler mye sammen, går mye turer og har sex minst et par ganger i uken. Og vi har alltid hatt tillit til hverandre… frem til nå.

For 7 år siden startet jeg i ny jobb som mellomleder (eneste i bedriften), jeg har endel ansvarsområder som gjør at jeg samarbeider mye med min nærmeste leder. 

Min nærmeste leder og jeg fant tonen umiddelbart. Vi er ganske like i holdninger, humor og interesser i livet. Vi jobber veldig mye sammen, diskuterer veldig mye internt om hvordan ting skal løses og har generelt mye med hverandre å gjøre. Så mye at jeg tenker det hadde vært naturlig om min mann spurte litt om denne kollegaen, men han har ikke brydd seg. Fint for meg. 

Gjennom disse sju årene har det helt klart utviklet seg et vennskap med denne kollegaen og jo mer vi jobber sammen jo nærere blir også vennskapet. For min del har jeg alltid hatt flere venner av motsatt kjønn, jeg klikker best med dem, og har ikke tenkt noe mer på det. 

Nå har det dukket opp et arrangement vi begge har lyst til å reise på, så vi bestilte billetter. Mannen min kunne selvsagt få være med, det kunne kona til kollegaen også - men ingen av dem kunne. Nå har mannen min uttrykt at han er ukomfortabel med at vi skal reise på noe helt privat helt utenfor jobbsammenheng - så der gikk tydeligvis grensen. Men jeg ønsker jo virkelig å ha et vennskap med denne kollegaen, han er en innmari fin fyr som det gir meg mye glede å ha i livet som en venn. 

Må jeg bare droppe det og si til kollegaen at vi åpenbart har truffet på en grense for hva mannen min tolererer? Hvorfor kan jeg ikke ha han som venn bare fordi han er mann? Reaksjonen hadde aldri kommet om det var en dame..

Anonymkode: 3e8a8...d90

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg synes du skal respektere mannen din her. Jeg hadde ikke brydd meg om mannen hadde nære venninner, men grensa går ved å reise på tur sammen. 

Anonymkode: eb719...df3

Vi trenger ikke reise noe sted. 

Jeg synes ærlig talt det er kjipt å gå glipp av et vennskap som gir meg mye fordi mannen min, helt uten grunn, ikke stoler på meg..

Skrevet

Du får lov å ha venner som er menn tydeligvis og mannen din har ikke laget noe problem ut av det. Men nå fant du grensen hans. Synes du brude respektere det. Hva om mannen din skulle på «date» med en annen kvinne? 

• Liker 41
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
1 minutt siden, Mr.PimpLotion said:

Du får lov å ha venner som er menn tydeligvis og mannen din har ikke laget noe problem ut av det. Men nå fant du grensen hans. Synes du brude respektere det. Hva om mannen din skulle på «date» med en annen kvinne? 

Helt ærlig? Hadde ikke vært kjempefan. Men jeg hadde allikevel bitt det i meg og stolt på han. 

TS

• Nyttig 1
Skrevet

Spør ham hvorfor han reagerer på dette. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært uaktuelt for min del og jeg er ikke spesielt sjalu av meg, men der går grensen

Anonymkode: 8e63f...8e1

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
1 minutt siden, Virrevirrevapp said:

Spør ham hvorfor han reagerer på dette. 

Han sier bare at han ikke er komfortabel med det. Selv om han er enig i at han ikke har noen grunn til å ikke stole på meg.

Skrevet

Hadde vært uaktuelt for min del og jeg er ikke spesielt sjalu av meg, men der går grensen

Anonymkode: 8e63f...8e1

Hvorfor?

Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt ærlig? Hadde ikke vært kjempefan. Men jeg hadde allikevel bitt det i meg og stolt på han. 

TS

Det kanskje du hadde gjort. Uansett så er sannsynligheten større for at mannen din sier ja neste gang noe sånt dukker opp hvis du viser at du respekterer følelsene hans denne gangen.

Endret av Mr.PimpLotion
  • Liker 11
Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg føler jeg tolererer mye, men det hadde ikke vært greit her heller. Man må gi og ta i et forhold og ekteskap. Og akkurat her må du ofre dette arrangementet. Mannen din lar deg jo ha et nært vennskap med kollegaen din, vær fornøyd med det. Dere trenger ikke dra strikken lenger og lenger. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man bite det i seg? Hvorfor skal man "tåle ting" i et forhold? Hvorfor ønsker du at mannen din skal ha det vondt og "bite det i seg"? 

Anonymkode: f7286...9b3

Hvorfor man skal tåle det? Kan jo svare for min del: vennskapet med denne mannen gir meg mye i livet. Vi snakker og diskuterer mye interessant, ler og har det gøy. Det gir meg rett og slett et enda bedre liv. Jeg har det veldig bra med mannen min, men han kan ikke være den eneste i livet mitt som jeg tilbringer tid med. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan jo også nevne at dette er et arrangement på dagtid. Uten alkohol. Men åpenbart bør jeg bare la han sette grenser for hvilke vennskap jeg har..

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ofte når den en parten blir usikker sånn, så kan det ofte være en grunn til bekymring. 

Anonymkode: 284ba...b9d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ofte når den en parten blir usikker sånn, så kan det ofte være en grunn til bekymring. 

Anonymkode: 284ba...b9d

Men det er det ikke. Det er bare vennskap. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor man skal tåle det? Kan jo svare for min del: vennskapet med denne mannen gir meg mye i livet. Vi snakker og diskuterer mye interessant, ler og har det gøy. Det gir meg rett og slett et enda bedre liv. Jeg har det veldig bra med mannen min, men han kan ikke være den eneste i livet mitt som jeg tilbringer tid med. 

Du tilbringer allerede mye tid med denne kollegaen. Mannen din krever ikke at han skal være den eneste du har kontakt med, han forteller hvor grensa hans går. Du er i et forhold, du bør ta hensyn til mannen din når det ikke er noe verre enn dette. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi trenger ikke reise noe sted. 

Jeg synes ærlig talt det er kjipt å gå glipp av et vennskap som gir meg mye fordi mannen min, helt uten grunn, ikke stoler på meg..

Du går vel ikke glipp av et vennskap fordi du ikke drar på dette ene arrangementet?

Min eks hadde mange nære venninner som han ofte insisterte å dra på ting med (uten meg) Når jeg ba ham la være fordi det gjorde meg ukomfortabel mente han at det var kun mitt problem og noe jeg måtte jobbe med. Jeg skrev han er eks?!

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan jo også nevne at dette er et arrangement på dagtid. Uten alkohol. Men åpenbart bør jeg bare la han sette grenser for hvilke vennskap jeg har..

Det har han ikke gjort. Han har sagt fra om hvor grensa går for hvor nært dette vennskapet bør være. Kanskje du skal legge bort denne passive aggressiviteten og lese hva folk skriver her. Kanskje mannen din har et poeng?

• Liker 33
  • Nyttig 3
Skrevet

Så egoistisk du er! Mannen din sier at dette gjør ham ukomfortabel, mens du kjører på at du vil på tur likevel. Selv om du vet at han kommer til å ha det vondt hjemme? 

Jeg for min del hadde tenkt at jeg har en fin mann som tydeligvis ikke er spesielt sjalu når du har nære vennskap med andre menn, men hadde respektert hans følelser rundt denne turen. Noe jeg hadde satt pris på at han hadde gjort tilbake. 

Men, bare reis du, ingen stopper deg og du trenger ikke å argumentere ovenfor oss..? Disse argumentene får du ta med mannen din. 

Anonymkode: e5867...c26

• Liker 29
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...