Gå til innhold

2 forskjellige menn å helt forskjellige svangerskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg venter et nytt barn med min nåværende mann, når jeg gikk gravid med mine to barn med eksen så var jeg kjempe dårlig å spydde helt fra uke 4 å utover. 
Nå med ny mannen så er jeg ikke dårlig i det hele tatt, å jeg begynner å blir bekymret for om svangerskapet ikke utvikler seg som det skal? Kanskje jeg mister eller noe det er en ma osv. 

noen som har opplevd at svangerskapene er forskjellige når det er forskjellige menn? 

Anonymkode: 6e89d...74a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pst - det er to forskjellige barn også ;) 

Mange opplever å ha helt ulike svangerskap. Det er helt normalt og ikke et tegn på at noe er galt. 

Snakk med din jordmor om bekymringene dine. 

Anonymkode: 726de...0e2

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig mange som har opplevd helt ulike svangerskap med samme mann også. Svangerskap er forskjellige. Enig med vedkommende over, snakk med jordmor! Og les noen gravidbøker denne gangen.

Anonymkode: 87a4d...c42

• Liker 1
Skrevet

Det er genene til mannen som påvirker hormonene dine. Derfor er det ikke uvanlig å oppleve ulike svangerskap med ulike menn.

Anonymkode: cc8c2...4b3

Skrevet

Det er ikke helt uvanlig å oppleve veldig forskjellige svangerskap, også om babyene har samme far. Jeg har to barn med samme far, var veldig dårlig med den første og ikke med den andre. Mormoren min var også svært kvalm og dårlig med sine to første barn og ikke med attpåklatten som kom 10 år senere, men med samme far.

Det er sikkert ikke umulig at fars gener skal kunne påvirke noe, f.eks. kan hcg-nivå ha betydning for kvalme, uten at jeg vet, eller vet om noen vet, om det kan være arvelig. Men å få et problemfritt svangerskap, etter svangerskap med sterke plager, trenger uansett ikke bety annet enn at man har vært heldig denne gangen. Jeg skjønner at du kan bli bekymret, det ble jeg og frem til vi så et frisk foster på ultralyd.  

Anonymkode: c043d...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke helt uvanlig å oppleve veldig forskjellige svangerskap, også om babyene har samme far. Jeg har to barn med samme far, var veldig dårlig med den første og ikke med den andre. Mormoren min var også svært kvalm og dårlig med sine to første barn og ikke med attpåklatten som kom 10 år senere, men med samme far.

Det er sikkert ikke umulig at fars gener skal kunne påvirke noe, f.eks. kan hcg-nivå ha betydning for kvalme, uten at jeg vet, eller vet om noen vet, om det kan være arvelig. Men å få et problemfritt svangerskap, etter svangerskap med sterke plager, trenger uansett ikke bety annet enn at man har vært heldig denne gangen. Jeg skjønner at du kan bli bekymret, det ble jeg og frem til vi så et frisk foster på ultralyd.  

Anonymkode: c043d...2ca

Ja har ultralyd om to uker, føles ut som en evighet. Er 8 år siden sist svangerskap så kanskje derfor også at jeg føler alt andelenes denne gangen.  Jeg tar dette som at jeg er heldig fram til noe annet er påvist i hvertfall. 

Anonymkode: 6e89d...74a

Skrevet

Det har ingenting å si. Genene til mannen bestemmer ikke noe om dine hormoner som det blir sagt her . Bare tull. Hvert svangerskap er forskjellig uavhengig av mannen. 

Anonymkode: 31f6a...1ac

Skrevet

Jeg har samme erfaring, men jeg var ulykkelig- lykkelig i første svangerskap, for ikke planlagt gravid, og ønsket egentlig ikke å være med mannen. Bare følte jeg måtte forsøke på grunn av barnet. Da hadde jeg alle mulige plager.

I siste svangerskap var jeg bare lykkelig. Tror det hadde mye å si. Var et lett svangerskap. 

Anonymkode: 6519a...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...