Gå til innhold

Hvilke hvitevarer beholde/selge ved samboerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt usikker på hvor jeg skulle legge dette. Men vi flytter sammen i felles bolig nå, og vi har begge hvitevarer. Mtp salgspris på brukte hvitevarer, vil det være lurere å beholde dobbelt opp til de ryker? Eller hvordan ville dere beregnet det?

Den ene vaskemaskinen vi har tilgjengelig er 5 år gammel, men funker bra. Billigmodell, så hadde kanskje fått igjen en 1000-lapp. Vask og tørk-funksjon, men tørk-funksjonen er ubrukelig. Stor kapasitet. 

Har i tillegg relativt ny separat tørketrommel som fungerer veldig bra. Salgspris kanskje 1000,- 

Har også en 6 måneder gammel vaskemaskin med vask/tørk, også billigmodell, men tørk fungerer bra. Dessverre mye mindre modell, tar 2 kg mindre vask enn min. 
Salgspris kanskje halv pris av ny, dvs 2000-2500? 

Vi trenger pengene til andre ting, men de er ikke avgjørende. Vi trenger å ha tørketrommel-mulighet, selv om det ikke brukes mye. Får totalt tre barn i husstanden. Bør kanskje begge beholdes, for å kunne ta storvask-runde når det er villig strøm? 

Anonymkode: 4a2d0...785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt å beholde tørketrommelen, og den vaskemaskinen med størst kapasitet, altså den som er fem år gammel. 

Anonymkode: 18f28...bf2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde helt klart valgt å beholde tørketrommelen, og den vaskemaskinen med størst kapasitet, altså den som er fem år gammel. 

Hadde du solgt den andre da? Eller beholdt den for reserve hvis noen ryker? Er liksom så redd for at den eldste skal ryke etter et år eller to, og så har vi solgt ut den nyeste billig. Men den dekker samtidig egentlig ikke vaskebehovet vårt alene. 

Skrevet

Vil jo bli mindre slitasje på de ved å beholde begge også? 

(Må bestemme oss raskt pga salg av den ene boligen der overtakelse nærmer oss, så vi er usikre på om vi skal legge ut vaskemaskinen på finn, eller ta jobben med å flytte den først til mitt bosted, og så en flytting til til nytt hus).

Skrevet

Jeg hadde nok solgt den. Ja, kanskje dere plutselig får behov for en reserve, eller kanskje den dere beholder funker som den skal i 10 år. Det vet man ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...