AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Jeg har en kollega som gir meg dårlige vibes. Dvs. at hun kan være veldig hyggelig og snill, mens andre ganger kan hun være veldig ubehagelig. Da går det i å ignorere meg, evt. svare i korte setninger, himle med øynene og komme med spydige kommentarer (gjerne foran andre). Når hun er hyggelig, virker hun helt normal som om ingenting har skjedd av det dårlige. Snakker om barna sine, og andre helt hverdagslige ting. Smiler og er helt normal. Hun kan også snakke stygt om andre kollegaer eller bekjente til meg, men pakker det litt inn. Jeg vet aldri hvilken versjon jeg støter på, men prøver å forholde meg helt nøytral til det hele. Det er en trøst at det ikke bare er meg hun er slikt mot, men vi er vel 4-5 stykker som opplever de dårlige sidene hennes relativt ofte. Jeg blir jo nysgjerrig på hva som er "problemet" hennes. Det virker veldig bevisst den måten hun oppfører seg på. Hun kan sitte og le og prate med andre, men om jeg feks kommer inn i rommet blir det helt stille eller så reiser hun seg opp å går når hun ser meg. Blir usikker på hva hun sier om meg til andre, men tørr ikke spørre fordi jeg vet ikke hvem som er på hennes "lag". Og som sagt, andre dager er hun helt normal og hyggelig. Har tenkt litt tanken på om det er en psykopat jeg har med å gjøre, men det er mange ting som ikke stemmer. Hun kan snakke om personer som har hatt det vondt og vise medfølelse til det, hun har aldri prøvd å manipulere meg til å gjøre noe, hun har ikke denne overflatiske sjarmen alltid og litt andre ting. Sniker seg ikke unna arbeid osv. Det er de tingene jeg har nevnt som er problemet. Er det bare et følelsesmessig ustabilt menneske/ slem person? Eller bør jeg være mer på vakt? Anonymkode: 902fa...94c 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Du er for mye på Kvinneguiden Anonymkode: bb333...b24
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er for mye på Kvinneguiden Anonymkode: bb333...b24 Er fristet til å si at det er du som er for mye på kvinneguiden som ikke klarer å forsøke å komme med et konstruktivt svar engang. Men nok om det. Noen mennesker klaffer vi bare ikke med. Virker som hun føler hun kan herse litt med deg? Føler hun seg over deg i noe slags hierarki? Hun er nok usikker og kanskje dårlige sosiale antenner - noe vi alle har i mer eller mindre grad. Tror ikke hun er psykopat. Ville bare holdt meg nøytral til henne og ikke delt personlige ting. Er utmattende å prøve å please folk som gir en dårlige vibber en dag og er snill og grei andre. Ikke ta det personlig, dette er hennes problem. Anonymkode: 01d39...3a9 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Teknisk sett finnes det mange "halvpsykopater" o.l. Mange har tydelige trekk fra ymse diagnoser selv om de ikke har nok til å kunne få en konkret diagnose. Urovekkende mange rikspolitikere har noen slike trekk, men det er nok likevel ikke slik at halve stortinget faktisk er dyssosiale selv om det ofte fremstår slik. Anonymkode: 8d23f...b33 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Teknisk sett finnes det mange "halvpsykopater" o.l. Mange har tydelige trekk fra ymse diagnoser selv om de ikke har nok til å kunne få en konkret diagnose. Urovekkende mange rikspolitikere har noen slike trekk, men det er nok likevel ikke slik at halve stortinget faktisk er dyssosiale selv om det ofte fremstår slik. Anonymkode: 8d23f...b33 Fungerende psykopat er vel betegnelsen på veldig mange verdensledere, politikere og toppledere. Man må jo nødvendigvis være litt skrudd i toppen for å ha en slik overdreven tro på seg selv og ønsket om å bestemme over andre. Anonymkode: 01d39...3a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Å være psykopat er en personlighetsforstyrrelse, så jeg tenker man kan ha psykopatiske trekk uten å være fullt ut psykopat. Anonymkode: 9747b...4e5 1
Helene1982 Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å være psykopat er en personlighetsforstyrrelse, så jeg tenker man kan ha psykopatiske trekk uten å være fullt ut psykopat. Anonymkode: 9747b...4e5 Jeg tenker at vi alle har noen psykopatiske trekk, på sa,mme måte som at de fleste av oss har empatiske trekk.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Vi har alle trekk av alt. Og så kom diagnosene. Anonymkode: bb333...b24 1
AllahBallah Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Nei, hun er nok ikke «halv-psykopat». Høres mer ut som et menneske som har problemer med å styre følelsene sine. Jeg har også et par sånne på arbeidsplassen. De er litt «enkle» mennesker for å si det sånn. Kan sende ut dårlige vibber hvis de er i dårlig humør, spesielt hvis de er irriterte for noe andre har gjort. Jeg sier enkle mennesker fordi jeg syntes det er uproft. Det er uproft å oppføre seg sånn, bli sutrete, svare med korte setninger og små stikk, med kolleger i en bedrift. Selv om man er misfornøyd med noe.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 Det er vel kun psykologer og psykiatere som kan stille en slik diagnose. Hva folk svarer her inne spiller liten rolle. Anonymkode: cac88...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel kun psykologer og psykiatere som kan stille en slik diagnose. Hva folk svarer her inne spiller liten rolle. Anonymkode: cac88...4e0 Du har ikke tenkt over det faktum at psykologen også kan være psykopat? Verdens mest tvilsomme yrke som tiltrekker seg skrullingser over en lav sko. Anonymkode: 01d39...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Dette er velkjent. Det er nok noe ved deg som trigger hun. Det er ofte sjalusi/misunnelse. Hvordan er du? Svake mennesker trigges ofte av de sterke. De svake ser på de sterke som dominerende. Det er feil. De svake liker ikke sterke mennesker. De vil gjøre de usikre. Jeg ville ha tatt det opp med verneombud. Dette blir påstand mot påstand uansett, så en vanskelig situasjon. Viss hun drar med seg andre mot deg, er dette forferdelig urettferdig, og må bli tatt tak i. Observer og noter når du er på jobb. Prøv å snakk med andre kollegaer på en diskret måte. Anonymkode: 1939c...52c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Diagnose eller ei. Dette er ei dame full av usikkerhet, problemer i eget liv som går ut over andre. Ei skikkelig megge Bare å holde deg unna henne og bruk heller mer tid på de andre kollegaene dine Anonymkode: 76059...799
_popcorn_ Skrevet 25. september 2022 #15 Skrevet 25. september 2022 Ryddet for persondebatt og latterliggjøring, og svar til det. _popcorn_, adm
Grüner Skrevet 25. september 2022 #16 Skrevet 25. september 2022 Sånn du beskriver henne, høres hun ikke ut som en psykopat, men hun har absolutt noen sosiale og personlige issues!
Gjest Agent smith Skrevet 25. september 2022 #17 Skrevet 25. september 2022 Ingen er vel 100 % psykopat
Embla Othea Skrevet 25. september 2022 #18 Skrevet 25. september 2022 Hun høres dyssosial ut, men selv slike er ikke psykopat hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #19 Skrevet 25. september 2022 Det går an å være drittsekk uten å ha en diagnose. Følelser og handlinger trenger ikke alltid ha opphav i diagnose, men bare helt vanlig menneskelighet. Anonymkode: 09918...3fa
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #20 Skrevet 25. september 2022 Hvordan i all verden skal vi kunne vite dette? VI kjenner ikke personen eller vet ikke hvem det er.. Man kan ikke engang diagnosere at han er det eller ikke fordi vi er ikke leger... Anonymkode: a5682...13e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå