AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Det gjorde jeg, selv om ledelsen var giftig. Usikkerhet og ingen fast inntekt får meg til å lure på om sjefen faktisk var så dårlig som jeg trodde... Anonymkode: dceae...b3f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Alltid hatt noe nytt å gå til, så nei Anonymkode: a3d09...682
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Alltid hatt noe nytt å gå til, så nei Anonymkode: a3d09...682 Jeg trodde at jeg hadde det, men det skar seg. Ble lovet gull og grønne skoger, men er nå glemt. Anonymkode: dceae...b3f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Ja. Jeg sa opp jobben under en kraftig depresjon. Skulle selvsagt ha sykemeldt meg. Slet veldig med å få jobb etterpå. Anonymkode: f2a19...17e
Sinte-my Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg trodde at jeg hadde det, men det skar seg. Ble lovet gull og grønne skoger, men er nå glemt. Anonymkode: dceae...b3f Derfor man aldri bør levere oppsigelse før ny kontrakt er signert. Bytta jobb i fjor etter mange år, og ny arbeidsgiver var nøye med hele prosessen. Det skulle være trygt for meg å levere oppsigelsen, så alt av papirer ble sendt i forkant, gjennomlest og signert før oppsigelsen ble levert 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja. Jeg sa opp jobben under en kraftig depresjon. Skulle selvsagt ha sykemeldt meg. Slet veldig med å få jobb etterpå. Anonymkode: f2a19...17e Måtte du gå på dagpenger? Anonymkode: dceae...b3f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 Ja. Jeg sa opp en sekretær jobb pga veldig mye baksnakking og dårlig miljø, men samtidig så likte jeg mye med jobben. Jeg bare fikk helt nok fordi sjefen aldri tok tak i ting, og jeg følte mange som jobbet der var mindre oppegående og fikk styre på. Men etter jeg sluttet så begynte jeg å savne den forutsigbare kontordagen, og savnet endel av kollegaene (var flere greie og). Jeg hadde ingen fast jobb å gå til, men jobbet som vikar flere steder og måtte stadig hive meg rundt. I ettertid så ble det en skikkelig opprydning på arbeidsplassen og de verste kjerringene sluttet/gikk av med pensjon. Har tenkt mange ganger at jeg kunne nok hatt det helt greit der, og hatt bedre lønn enn det jeg har hatt siden. Vi kunne kjøpt ny bolig og flyttet mer sentralt. Men, det er en viktig lærdom jeg tar med meg. Nå er jeg student, og gleder meg til jeg kan få en normal arbeidsdag igjen, og slutte å være vikar på sykehjem. Anonymkode: 7fd78...b98
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja. Jeg sa opp jobben under en kraftig depresjon. Skulle selvsagt ha sykemeldt meg. Slet veldig med å få jobb etterpå. Anonymkode: f2a19...17e Jeg var litt der jeg og. Tenkte det var bedre å slutte enn å sykmelde meg. Gjør ikke den feilen igjen. Anonymkode: 7fd78...b98
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg var litt der jeg og. Tenkte det var bedre å slutte enn å sykmelde meg. Gjør ikke den feilen igjen. Anonymkode: 7fd78...b98 Hva gjør du nå? Anonymkode: dceae...b3f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Litt. Det tok lenger tid enn jeg trodde å finne ny jobb. Til slutt ble jeg helt desperat og søkte på "alt", og endte opp med en skikkelig drittjobb. Det var vanskelig å komme seg videre derfra også, så jeg mistrivdes skikkelig med tilværelsen i noen år før jeg endelig fant noe annet. I etterpåklokskapens navn burde jeg blitt der jeg var... Anonymkode: 59cb8...c36
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt. Det tok lenger tid enn jeg trodde å finne ny jobb. Til slutt ble jeg helt desperat og søkte på "alt", og endte opp med en skikkelig drittjobb. Det var vanskelig å komme seg videre derfra også, så jeg mistrivdes skikkelig med tilværelsen i noen år før jeg endelig fant noe annet. I etterpåklokskapens navn burde jeg blitt der jeg var... Anonymkode: 59cb8...c36 Hvorfor sluttet du egentlig? Anonymkode: dceae...b3f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva gjør du nå? Anonymkode: dceae...b3f Nå studerer jeg til lærer mens jeg jobber på et sykehjem og tar vakter der. Jeg vurderte flere ganger å ta kontakt med min tidligere leder og høre om det var mulighet for jobb, men noe holdt meg alltid tilbake. Er fornøyd nå med utdanningen jeg har sporet meg inn på, men skulle jeg spolt tiden tilbake, med alt jeg nå vet og livskunnskapen jeg har, så hadde jeg nok ikke sluttet likevel. Samtidig er jeg glad for å ta en solid utdannelse som er utviklende, og gir meg flere muligheter. Anonymkode: 7fd78...b98
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #13 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Litt. Det tok lenger tid enn jeg trodde å finne ny jobb. Til slutt ble jeg helt desperat og søkte på "alt", og endte opp med en skikkelig drittjobb. Det var vanskelig å komme seg videre derfra også, så jeg mistrivdes skikkelig med tilværelsen i noen år før jeg endelig fant noe annet. I etterpåklokskapens navn burde jeg blitt der jeg var... Anonymkode: 59cb8...c36 Det der gjorde jeg også, fatter ikke hva jeg tenkte på og har angret siden.. Anonymkode: 860d1...028
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #14 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.23): Nå studerer jeg til lærer mens jeg jobber på et sykehjem og tar vakter der. Jeg vurderte flere ganger å ta kontakt med min tidligere leder og høre om det var mulighet for jobb, men noe holdt meg alltid tilbake. Er fornøyd nå med utdanningen jeg har sporet meg inn på, men skulle jeg spolt tiden tilbake, med alt jeg nå vet og livskunnskapen jeg har, så hadde jeg nok ikke sluttet likevel. Samtidig er jeg glad for å ta en solid utdannelse som er utviklende, og gir meg flere muligheter. Anonymkode: 7fd78...b98 Hva hadde du valgt av utdannelsen nå og å være i den jobben? Har planer om å si opp over nyttår og er forberedt på at det blir tøft å få jobb og at det et sjangser for å få en like dårlig sjef og slappe medarbeidere i neste jobb. Vil dere si at mistrivsel på arbeidsplassen er verdt det kontra pengeproblemer ved å ikke få ny jobb? Jeg bruker mye krefter på å ikke tilte helt omtrent hver arbeidsdag. Anonymkode: dda0b...4ec
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Skrevet 30. september 2022 Som regel burde man ikke si opp med mindre man har en plan B. Men man angrer sjeldent når man sier opp selv om det kan være painfult i starten, men åpner seg alltid nye muligheter. No pain No game. Anonymkode: 76d7e...375
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #16 Skrevet 30. september 2022 Sa opp av en god grunn, selv om jeg trivdes godt på jobben. Så sånn sett angrer jeg. Har ny jobb nå, men trives ikke like godt. Men, vet at det er ny ledelse på den gamle jobben nå, fordi ledelsen har pensjonert seg, så ikke sikkert det er like bra der nå. En av grunnene til at jeg trivdes så godt, var god ledelse. Nå har jeg en sur sjef som kjefter på alle Anonymkode: 8d680...28d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #17 Skrevet 30. september 2022 Ja. Sa opp jobben min i fjor, fordi jeg fikk en annen jobb. Jeg mistrivdes kraftig fra første stund og kjente på hele meg at det var helt feil yrke, så både jeg og ny arbeidsgiver ble enige etter ei uke at dette ikke fungerte overhode. Ba om en samtale med tidligere arbeidsgiver, og fikk heldigvis jobben tilbake Anonymkode: ce334...dd8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #18 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Sa opp jobben min i fjor, fordi jeg fikk en annen jobb. Jeg mistrivdes kraftig fra første stund og kjente på hele meg at det var helt feil yrke, så både jeg og ny arbeidsgiver ble enige etter ei uke at dette ikke fungerte overhode. Ba om en samtale med tidligere arbeidsgiver, og fikk heldigvis jobben tilbake Anonymkode: ce334...dd8 Dette er skremmende lesning. Er det innafor å spørre hvilken bransje dette var i og hva ved den nye jobben som ikke fungerte? Anonymkode: dda0b...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå