Gå til innhold

Positiv eggløsningstest men negativ g-test

Rosa_panter

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg hadde eggløsning 12/13.09, hadde blinkende dagen før og bare en tom sirkel dagen før der igjen. Hadde samleie flere ganger Ila disse dagene og dagene etter. Har følt jeg har skjent mye på forskjellig tidlig tidlig sympt som:

-murring/stikking

-hode pine (har dette aldri) 

-variert og mer utflod 

-ble veldig varm en kveld 

-stikking i korsryggen/ned mot stumpen

-trøtt 

jeg tok en g-test og en eggløsning test i stad (clear blue eggløsningstest og billig g-test) 

eggløsningstesten var smilende igjen. Helt stille stående slik den var for rundt 10-12 dager siden? Jeg er egt sikker på at jeg hadde eggløsning, jeg var kjempe oppblåst, hadde kramper etc. 

jeg testet meg litt før 24:00, vet jeg burde teste meg på morningen og det skal jeg også gjøre, men lurer på om det er noen her som har brukt cb eggløsnings test og fått smilefjes rundt 2-4dager før ikm men negativ graviditetstest? 

hilsen jente som venter på to streker på graviditetstesten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke svare ang test, men ift symptomer på graviditet, så kommer ikke de så raskt

Anonymkode: 238f3...a29

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan dessverre ikke svare ang test, men ift symptomer på graviditet, så kommer ikke de så raskt

Jeg har lest x antall ganger her inne om flere som merker noe veldig tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk få positive eggløsning tester for ikm uten vøre gravid..dette pga høyt lh ..noen kan få positive eggløsning tester helt frem til mens.

Det kan også være at kroppen din prøver å få til eggløsning men ikke får det til.

En positiv test viser bare at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sofakona said:

Du kan faktisk få positive eggløsning tester for ikm uten vøre gravid..dette pga høyt lh ..noen kan få positive eggløsning tester helt frem til mens.

Det kan også være at kroppen din prøver å få til eggløsning men ikke får det til.

En positiv test viser bare at du kan få eggløsning.. ikke at det vil skje 

Nyttig info 🙂 lurer på hvordan man vet sikkert at man har hatt eggløsning? Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nyttig info 🙂 lurer på hvordan man vet sikkert at man har hatt eggløsning? Vet du det?

Temping er den beste måten. Jeg brukte denne www.ovusense.com

Den koster litt mer...men med denne slipper du å stå opp til samme tid hverdag for å tempe ( noe du må gjøre med vanlig termometer)

Den ligger inni kjeden din ( merker den ikke) og når du står opp, tar du den ut, vasker med litt vann og legger det oppå mobilen din. Da vil den ligge seg inn i en app og legge inn kveldens temperatur.

Dermed vil du etterhvert se stigning og at eggløsning har vært:)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Sofakona said:

Temping er den beste måten. Jeg brukte denne www.ovusense.com

Den koster litt mer...men med denne slipper du å stå opp til samme tid hverdag for å tempe ( noe du må gjøre med vanlig termometer)

Den ligger inni kjeden din ( merker den ikke) og når du står opp, tar du den ut, vasker med litt vann og legger det oppå mobilen din. Da vil den ligge seg inn i en app og legge inn kveldens temperatur.

Dermed vil du etterhvert se stigning og at eggløsning har vært:)

Takk for svar 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa_panter skrev (15 timer siden):

Hei! 
Jeg hadde eggløsning 12/13.09, hadde blinkende dagen før og bare en tom sirkel dagen før der igjen. Hadde samleie flere ganger Ila disse dagene og dagene etter. Har følt jeg har skjent mye på forskjellig tidlig tidlig sympt som:

-murring/stikking

-hode pine (har dette aldri) 

-variert og mer utflod 

-ble veldig varm en kveld 

-stikking i korsryggen/ned mot stumpen

-trøtt 

jeg tok en g-test og en eggløsning test i stad (clear blue eggløsningstest og billig g-test) 

eggløsningstesten var smilende igjen. Helt stille stående slik den var for rundt 10-12 dager siden? Jeg er egt sikker på at jeg hadde eggløsning, jeg var kjempe oppblåst, hadde kramper etc. 

jeg testet meg litt før 24:00, vet jeg burde teste meg på morningen og det skal jeg også gjøre, men lurer på om det er noen her som har brukt cb eggløsnings test og fått smilefjes rundt 2-4dager før ikm men negativ graviditetstest? 

hilsen jente som venter på to streker på graviditetstesten 

Man trenger ikke å bli gravid selv om man har samleie under eggløsning 

Anonymkode: d4139...86e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa_panter skrev (På 24.9.2022 den 2.54):

Jeg har lest x antall ganger her inne om flere som merker noe veldig tidlig 

Ja og disse blir du dessverre av placebo effekt påvirket av, slik de har blitt tidligere. Det er derfor forum har negative effekter, man tror så gjerne alt man leser. Her er en medisinsk faglig bakgrunn for at det personen skrev er helt sant:

Man kan ikke fysisk få noen symptomer før man får positiv graviditetstest. Grunnlaget for dette er at det som gjør at man får symptomer på graviditet er det samme som gir positiv graviditetstest, nemlig HCG hormonet. Noen svært få har kanskje opplevd å få symptom samme dag i liten grad og tatt test senere på dagen når kroppen ikke skiller ut like mye hcg og mener bastant at de derfor fikk symptomer tidlig. Det er altså en missforståelse og missoppfatning av ens egen kropp. Når du har nok hcg i blodet (som forøvrig er svært lite som skal til) vil du kunne begynne å få symptomer, men de fleste får svake symptomer som som regel øker gradvis fra uke 6-7. jeg hadde selv murring som symptom tidlig, som er vanlig, men med tidlig mener jeg når jeg var 4+1, altså dagen etter IKM. I tillegg er det mange som mener de tror de vet 100% når eggløsningen er( men til og med med eggløsningstest er det umulig å vite om det skjer etter noen timer eller noen dager, samt at befruktningen også kan ta alt fra 1 minutt (tidligere sæd fra tidligere samleie) til et døgn, og det er svært stor slingringsmonn her på alt fra 1 min til 3 døgn feks. 

Anonymkode: eef76...6a2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...