Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å tenke ut litt julegaver. Har noen i familien som har litt dårlig råd. De har så de klarer seg, men kan ikke unne seg så mye mer. 

Hva tenker dere er ok å gi? Noe som er litt "luksus" som de kanskje ikke unner seg? Slik som en god bodylotion, konfekt, vin? Eller noe annet?

Anonymkode: 11019...2d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kurv med gode oljer, såpe, litt spekepølser, snacks osv

Anonymkode: f1245...b21

• Liker 2
Skrevet

Gavekort i et senter så kan dem kjøpe det dem vil. Hadde jeg som har dårlig råd blitt veldig glad for.

Anonymkode: 5c690...d9f

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Godtekurv, gavekort eller hygieneprodukter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville elske å få et gavekort på en restaurant, frisør, hotell eller annen opplevelse . Ellers forbruksvarer som  10 pk med kaffe er gull!

Anonymkode: 11e1c...1b6

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Penger. Ikke bodylotion haha det har man hvertfall ikke bruk for!

Anonymkode: 38426...211

• Liker 10
Skrevet

hvorfor hygieneprodukter? har ikke de med dårlig råd god hygiene? Ikke alle setter pris på en krem til flere hundre kroner fattig eller ikke, og jeg syns det er skikkelig teit å få slike ting i gave hvis jeg ikke spesifikt har ønsket meg den kremen eller den parfymen.. 
Derimot syns jeg godt man kan spørre uansett om det er mennesker med god eller dårlig råd om det er noe de ønsker seg for å få en pekepin - ellers er gavekort alltid en vinner tenker jeg.. 

Anonymkode: c593c...3dc

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg elsker god vin, men unner meg det nesten aldri.

Anonymkode: d2b0b...b65

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Prøver å tenke ut litt julegaver. Har noen i familien som har litt dårlig råd. De har så de klarer seg, men kan ikke unne seg så mye mer. 

Hva tenker dere er ok å gi? Noe som er litt "luksus" som de kanskje ikke unner seg? Slik som en god bodylotion, konfekt, vin? Eller noe annet?

Anonymkode: 11019...2d0

Noen kommer til å reagere kraftig nå  so go ahead.. Til de små i familien lager jeg en kurv, kjøper mye billige småting fra f.eks. normal og flying tiger. Bruker også å bestille fra shein (bryr meg lite hva dere mener om det, det er en gang i året og det hjelper meg som har dårlig råd) som små vesker, tegnesaker/bøker, hårtilbehør osv.

Anonymkode: 5af7a...c27

• Liker 2
Skrevet

Gavekort på et kjøpesenter, så kan de kjøpe det de selv mener de trenger og ønsker seg. 

Anonymkode: 961ff...012

• Liker 4
Gjest Vetatjegikkevet
Skrevet

Det kommer litt an på hvor godt du kjenner den du kjøper til. 

Kjenner ikke sååå godt: Gavekort og en liten oppmerksomhet. Spiselige gaver om du vet at hen liker sjokolade, vin, gode oljer osv.

I år regner jeg med å gi dette til de jeg kjenner som har det litt trangt:

Venninne som fryser lett og jeg kjenner smaken til godt: Et skikkelig varmt og fint ullpledd.

Nevø som er student og elsker å lage taco: Boks med maismel, chipotle, krydder og sauser du ikke får på Rema. Hiver nok oppi en meksikansk øl eller to også.

Søster: God vin og antakelig et plagg hun trenger og ønsker seg (ber om ønskeliste og velger fra den). 

Selv ønsker jeg meg alltid vin, sokker fra de som strikker og noen dyrere matvarer jeg bruker ofte. 

Gir ikke til så mange, og vi tar alltid en sjekk på om vi vil prioritere gaver eller heller bruke pengene på et måltid sammen. Har andre nære der vi utveksler julekort og noe hjemmelaget (julekaker, godteri, en plante) for å holde det billig.

Skrevet

Når jeg har hatt dårlig råd (det meste av livet) har jeg blitt veldig glad for:

En god vin

Gavekort på et kjøpesenter eller en butikk som har noe jeg liker, og sjeldent unner meg

Gavekort på restaurant/foodora

En opplevelse, f.eks dyreparken om man bor på Sørlandet 

Men det beste er å spørre dem hva de faktisk ønsker seg. Det gjør vi i min familie, og alle blir fornøyde. Vi slipper å bytte gaver og få ting som bare samler støv.

Anonymkode: 58ee9...e80

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke bodylotion og slike ting. Folk er sære på sine egne lukter. 

Men oljer, krydder, spekemat, god vin hvis de drikker det, kanskje en god ost med marmelade/syltetøy osv.

Anonymkode: e1f7b...c87

• Liker 2
  • Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Noe de ønsker seg.

Anonymkode: 217c6...1f8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har dårlig råd så jeg kan jo nevne hva jeg ønsker meg, har sagt til familie at jeg ønsker meg ullstrømpebukser eller ullundertøy når de har spurt. På ønskelisten står også rimelig treningstøy og strikkesokker. Ser at enkelte nevner ting som vin, jeg føler slikt er helt unødvendig når jeg nesten ikke har varme klær en gang. Spør de du kjenner om hva de ønsker seg ts, kanskje ønsker de seg klær og ikke opplevelser f.eks. 

Anonymkode: 52f9e...26a

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Gavekort på en restaurant, det er noe man sjelden kan unne seg om man har dårlig råd. Jeg hadde blitt superglad for det. 

Anonymkode: 2529e...f30

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ikke sær,så jeg blir takknemlig for ALT jeg får🤗

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns gavekort på et kjøpesenter er en god ide. Da kan hun velge å bruke det på ullongs om det er nødvendig, bodylotion hvis hun vil unne seg noe, eller mat hvis økonomien er helt kritisk en måned. 

Ellers gavekort på kino.

• Liker 2
Skrevet

Gavekort på massasje 🤩

Anonymkode: 6e2be...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...