AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Hei! Jeg er en jente som prøver å gå ned i vekt, men samtidig er jeg veldig sosial av meg og når jeg er med venninner vil de allrid servere alt slags mat på besøk eller at vi skal lage/spise mat. Ofte «usunn» mat. Dette ødelegge vektnedgangen min veldig.. men samtidig vil jeg ikke slutte å være sosial heller pga det Anonymkode: 75d8b...63d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg er en jente som prøver å gå ned i vekt, men samtidig er jeg veldig sosial av meg og når jeg er med venninner vil de allrid servere alt slags mat på besøk eller at vi skal lage/spise mat. Ofte «usunn» mat. Dette ødelegge vektnedgangen min veldig.. men samtidig vil jeg ikke slutte å være sosial heller pga det Anonymkode: 75d8b...63d Da spiser du mindre når du ikke er sosial? Anonymkode: 4c6b6...ac4 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Du må takke nei. Anonymkode: 1e36d...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Jeg takker nei😊 Anonymkode: 0a896...62b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg takker nei😊 Anonymkode: 0a896...62b Takker du nei til speiselle anledninger med mat da? Eller generelt for mye sosialisering Anonymkode: 75d8b...63d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Men da er jo problemet løst. Du kan være sosial uten å spise alt du blir bydd på. Anonymkode: 1e36d...3ff 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Si 'nei takk' til maten eller begrens porsjonene. Din vektnedgang er ditt ansvar og ditt alene. Anonymkode: 346c7...5b9 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Ha litt selvdisiplin og takk nei?! Djeez. Anonymkode: e65c1...606 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ha litt selvdisiplin og takk nei?! Djeez. Anonymkode: e65c1...606 Jeg har hatt en spiseforstyrrelse tidligere, så vennene mine merker alltid om jeg spiser og tvinger meg nesten i mat.. Anonymkode: 75d8b...63d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Ok. SÅ prioriteringene dine er å være sosial og spise det som vennene dine tilbyr. Da gjør du det. Men det er likevel snakk om ett måltid noen ganger i uken. Regner ikke med at vennene dine mater deg daglig. Da har du masse måltider ukentlig som du selv har kontrollen på. Om du spiste pizza hos venninnen din i går så lager du en sunnere middag til deg selv i dag. Ikke skyld på vennene dine og claime at de "ødelegger". Kun du er ansvarlig for din egen vektnedgang. Du kan takke nei, spise det som blir servert men mindre av det, eller spise en god porsjon og så spise mindre neste dag. Ikke kjør sånne unnskyldninger - ingen tvangsforer deg. Anonymkode: 63666...56b 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt en spiseforstyrrelse tidligere, så vennene mine merker alltid om jeg spiser og tvinger meg nesten i mat.. Anonymkode: 75d8b...63d Gode venner skal ikke presse i deg mat, særlig ikke om du har hatt en spiseforstyrrelse. Da forstår de svært lite av hva en spiseforstyrrelse er. Jeg har hatt anoreksi, og selv om jeg er tilnærmet frisk tåler jeg ikke å spise store mengder usunn mat. Det roter til tankene mine og får meg til å kompensere med mindre mat og mer trening i dagene etter. Dermed kommer jeg ut av det gode spisemønsteret jeg forsøker å holde meg til. En annen ting er at du ikke MÅ spise så mye når dere er sammen. Å være sosial er vel å prate og le med de andre? Ha fokus på dette fremfor maten. Anonymkode: a66e8...eda 3
Helene1982 Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ha litt selvdisiplin og takk nei?! Djeez. Anonymkode: e65c1...606 Ha innsikt i at andre ikke synes at alt du synes er lett, er lett?! Djeez. Jeg tror ofte at de fleste evner å se utenfor seg selv, og innse at vi alle sliter med ulike ting. Men jeg tar nok feil. 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Helene1982 skrev (9 minutter siden): Ha innsikt i at andre ikke synes at alt du synes er lett, er lett?! Djeez. Jeg tror ofte at de fleste evner å se utenfor seg selv, og innse at vi alle sliter med ulike ting. Men jeg tar nok feil. TS spør om råd, og folk gir råd. Et av rådene er å takke nei. Det trenger ikke å være "lett" for å gi resultater. Anonymkode: 63666...56b 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Jeg ville spist på forhånd, evt lagd noe mat og tatt med meg slik at du kan spise med alle andre. Fortell dem om vektnedgangen, så vil de nok støtte deg - det viktigste er at du får i deg mat og næring. Da jeg gikk ned i vekt kunne jeg unne meg litt av det venner spiste, om vi f.eks hadde godteri etc, men jeg spiste på forhånd hjemme, ellers tok jeg med hjemmefra i blant slik at jeg ikke bare satt og så på de andre spise Anonymkode: 056b0...d68
Helene1982 Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS spør om råd, og folk gir råd. Et av rådene er å takke nei. Det trenger ikke å være "lett" for å gi resultater. Anonymkode: 63666...56b Rådet var å ha selvdisiplin og takke nei. Jeg er usikker på om du er seriøs eller om du vil diskutere? I safall … mener du at at mennesker til en hver tid tar valg som er bra for dem?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 Du spiser ikke 1800 kalorier på en kveld med venninner. Det er bare å spise lite før du skal dit, eller lite dagen før og/eller etter. Det er ikke enkle måltider som styrer vektnedgang/oppgang, men hva du spiser over tid. Anonymkode: b9a47...682 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 Jeg har tenkt en del på det du spør om ts, og skjønner at det er litt vanskelig. Jeg har funnet ut at det beste er å være med på det sosiale og spise det som blir servert, MEN i veldig små mengder. Det er kjipt å havne utafor. Dersom noen spør om hvorfor du forsyner deg med små porsjoner så sier du enten at du spiste litt for mye før du kom, eller så er du ærlig og sier at du prøver å kutte litt i inntaket. Anonymkode: 34e8d...0fc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 Jeg har gått ned 30 kg på et år. Samtidig har jeg ikke kuttet ut noe mat. Bare spist mindre. Dette blant venner også. At du har lagt deg på et så strampt slankeprogram kan ikke vennene dine noe for. Du kan fint vøre sosial og spise mindre. Anonymkode: 399e2...3f3 3
Navani Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 Nei, sosial omgang ødelegger ikke vektnedgang. Enten sier du nei takk, eller så spiser du en liten porsjon. Man trenger ikke spise masse for å være sosial. Alternativt foreslår du noe sunnere, eller gjøre noe som ikke har med mat å gjøre. Du kan ikke skylde på andre, det er du som bestemmer hva du vil spise. Ja, det er vanskelig, men hvordan planlegger du å holde vekta om du ikke kan si nei når du skal ned i vekt? 1
Mezzosoprena Skrevet 24. september 2022 #20 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg er en jente som prøver å gå ned i vekt, men samtidig er jeg veldig sosial av meg og når jeg er med venninner vil de allrid servere alt slags mat på besøk eller at vi skal lage/spise mat. Ofte «usunn» mat. Dette ødelegge vektnedgangen min veldig.. men samtidig vil jeg ikke slutte å være sosial heller pga det Anonymkode: 75d8b...63d Du bestemmer helt selv hva du spiser, også i omgang med andre. Dette er ikke noe annet enn en dårlig unnskyldning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå