Gå til innhold

Dere over 40år - angående forsikringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som har voksne barn. Har dere forsikret de voksne barna deres? Livforsikring 

Anonymkode: 1ab42...688

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og som har voksne barn. Har dere forsikret de voksne barna deres? Livforsikring 

Anonymkode: 1ab42...688

Nei. Barneforsikringen går til 21, Over 21 så får de evt overfør forsikringer til livsforsikring og dermed også betale for det. Men jeg tar en samtale med de slik at de forstår viktigheten av det, ene har alt overført sin. 

Kunne vært truende til å betale for de men håper og tror jeg har oppdratt de slik at det ikke er et alternativ. Min får overført sine Barneforsikringer uten bye helseskjema, noe som kan være ekstremt gunstig.

Anonymkode: 932f9...7c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Barneforsikringen går til 21, Over 21 så får de evt overfør forsikringer til livsforsikring og dermed også betale for det. Men jeg tar en samtale med de slik at de forstår viktigheten av det, ene har alt overført sin. 

Kunne vært truende til å betale for de men håper og tror jeg har oppdratt de slik at det ikke er et alternativ. Min får overført sine Barneforsikringer uten bye helseskjema, noe som kan være ekstremt gunstig.

Her gjelder barneforsikringen t.o.m 26 år😊 Tryg via Utdanningsforbundet 

Anonymkode: 9cb31...711

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her gjelder barneforsikringen t.o.m 26 år😊 Tryg via Utdanningsforbundet 

Ja UDF og øvrige Tryg partnere har generelt gode vilkår på forsikringene, koster vell "ingenting" heller kontra hva en voksen forsikring ville gjort.

Skrevet

26 år i Storebrand også 

Anonymkode: 62267...d6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja UDF og øvrige Tryg partnere har generelt gode vilkår på forsikringene, koster vell "ingenting" heller kontra hva en voksen forsikring ville gjort.

Alle de store selskapene har barneforsikring til 26 år. Det har ingenting med forbund å gjøre.

Anonymkode: 09ae4...ebd

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Alle de store selskapene har barneforsikring til 26 år. Det har ingenting med forbund å gjøre.

Sa jeg at alderen hadde noe sammenheng med forbundet? Eller siterte du feil? Skjønte ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

150 kr/mnd for to barn. 

Skrevet

Når de er 26 år videreføres forsikringene videre - slik at de får samme vilkår som da de var barn/ ungdom. Jeg kommer til å betale til de er ferdig med studier og har økonomi til å betale det. 

Anonymkode: 0ed7c...58a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når de er 26 år videreføres forsikringene videre - slik at de får samme vilkår som da de var barn/ ungdom. Jeg kommer til å betale til de er ferdig med studier og har økonomi til å betale det. 

Anonymkode: 0ed7c...58a

De får ikke samme vilkår nei, flere av dekningene de har i barneforsikringen faller bort og forsikringen videreføres med vilkårene til tilsvarende voksenforsikring. Uten å fylle ut nytt helseskjema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...