Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk 2 konsertbilletter i julegave av familien min.
I sommer dro jeg på denne konserten med en venninne.

Siden konserten var i en annen by måtte vi fly til den byen hvor konserten var og det endte opp med at vi kunne bo hos noen i hennes familie. Noe som var veldig snilt av de. 

Helt fra starten av da jeg luftet for hun at jeg hadde fått konsertbilletter og at jeg hadde 2 stk, sa hun at hun hadde lyst å bli med.

Jeg spurte flere ganger om hun var sikker på dette siden hun fikk litt problemer med fri fra jobb. Men hun var klar på at hun skulle bli med. 

Derfor endte det opp med at hun bestilte et veldig tidlig fly pga at hun måtte på jobb tidlig dagen etter konserten om hun ikke fikk fri. 

Da konserten nærmet seg fikk hun beskjed om at hun ikke fikk fri og ble veldig stresset.
Hun hadde aldri flydd alene før og var veldig engstelig pga dette. Det skal sies at dette er i Norge og at selve flyplassen vi skulle reise til/fra ikke var stor. Jeg prøvde roe henne med at dette kom til å gå helt fint! Jeg skulle nemlig ta et senere fly!

Da vi ankom byen og hadde hatt første kvelden der og våknet opp neste dag var det allerede utrolig dårlig stemning fra hennes side.

Hun var utrolig stresset over reisen hun skulle ta neste dag og måtte ringe samboeren flere ganger pga dette.

Når vi kom til selve konserten var hun også i dårlig humør og dette fortsatte utover kvelden.

Vi hadde fått veldig bra plasser på konsertområdet og derfor hadde ikke jeg så lyst å flytte på meg da dette var en stor konsert med utrolig mye folk.

Derfor byttet vi på å holde plassen for å gå på do, kjøpe drikke osv. De hadde bare matbod område på den ene siden av konserten så derfor var det litt kronglete å komme seg dit. Pga dette ble hun veldig irritert siden hun hadde lyst på mat og sa høyt og tydelig at siden hun hadde blitt med meg på konserten så burde jeg gå å stille meg i kø og kjøpe mat til hun.

Det endte med at vi måtte ta sten, saks og papir! Da hun tapte ble hun enda mer sur og forsvant bort til der matbodene var.

Etter en lang stund pga kø kom hun tilbake. I mellomtiden hadde jeg blitt litt kjent med noen andre som sto bak meg på området. Når hun da kom tilbake lagde hun den scenen og sa høyt at dette var det verste hun hadde vært med på! De jeg hadde blitt kjent med ga meg lange blikk og jeg følte de synes hun var veldig overdreven.

Så når selve konserten begynte og den begynte å nærme seg slutten maste hun om å dra før den var ferdig siden hun skulle opp så tidlig dagen etter.

Selve konserten var ferdig 23:00. Jeg sa at jeg hadde lyst å få med meg alt. Det er også snakk om en stor artist! 

Vi måtte ta buss fra konserten til der vi bodde og hele veien tilbake var hun sur og klagde om hvor lite søvn hun fikk og hvor stress alt var. 

Dette ble en lang forklaring. Alt i alt følte jeg hun ødelagte hele helgen og konsertopplevelsen med måten hun var og oppførte seg på.

I ettertid har hun spurt om å møtes noen ganger og jeg føler helt ærlig ikke for det.

Jeg fikk hun rett og slett oppi halsen etter den turen. Så spørsmålet mitt er: overreagerer jeg eller er det noe riktig ved den følelsen jeg føler på bakgrunn av dette. 

Anonymkode: c6d16...6bd

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det stemmer det sier hadde vennskapet vært over for min del. Hun kan godt få en tilbakemelding på sin ufyselige oppførsel. 

Anonymkode: 6abb2...5db

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gammel er hun da, 14 år og sover borte for første gang? 

Oppfører seg som en liten unge, og er i tillegg  stresset ihjel av å fly alene og av å legge seg rundt midnatt for å stå opp tidlig én dag-

Jeg skjønner deg veldig godt. Minnene om det som skulle være en morsom tur og fin konsert, handler jo nå bare om henne og hennes vanvittige fokus på kun seg selv.

Anonymkode: e8856...f88

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

Du fikk en opplevelse med henne og følelsene dine gir beskjed. Lytt til dem. Om du ikke skal treffe henne som en venninne mer, hadde jeg ikke tatt meg bryet til å forklare hvordan hennes oppførsel påvirket deg. 

Anonymkode: 35999...3fb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Sikkert irriterende for deg at hun var sånn men ærlig talt dette er ikke noe big deal. Dere høres veldig unge ut, bare ta noen uker pause fra hverandre også blir ting som normalt igjen etterhvert. Om du syns det var veldig stygg oppførsel kan du ta en rolig alvorsprat med henne om det om noen uker men la det ligge og ta en pause fra hverandre akuratt nå 

Anonymkode: 5f6fe...36f

• Liker 3
Skrevet

Veldig kjipt at det ble sånn TS. Men hvorfor kunne dere ikke fly hjem sammen? Det er jo tydelig at dette plaget henne så mye at hun ikke klarte å nyte konserten?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det stemmer det sier hadde vennskapet vært over for min del. Hun kan godt få en tilbakemelding på sin ufyselige oppførsel. 

Anonymkode: 

Skrevet

Jeg har ikke tatt det opp med hun. Jeg har jo tatt mye avstand og nok kommet med noen unnskyldinger om å møtes siden jeg rett og slett fikk nok. Jeg tenker jo også at avstand kan hjelpe over tid om man så møtes igjen. Jeg ble jo veldig såret over måten hun oppførte seg på og jeg følte det ble veldig barnslig fra hennes side. Hun valgte selv å bestille det tidlige flyet og hun fikk ikke fri fra jobb. Jeg føler jo ikke at jeg kan klandres for det? Jeg spurte hun også flere ganger lenge før konserten om hun var sikker på at hun kunne bli med siden dette med jobben. Da hadde jo i tilfelle spurt noen andre. 

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke tilfeldigvis støttekontakten hennes?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Siden konserten var i en annen by måtte vi fly til den byen hvor konserten var og det endte opp med at vi kunne bo hos noen i hennes familie. Noe som var veldig snilt av de. 

Helt fra starten av da jeg luftet for hun at jeg hadde fått konsertbilletter og at jeg hadde 2 stk, sa hun at hun hadde lyst å bli med.

Jeg spurte flere ganger om hun var sikker på dette siden hun fikk litt problemer med fri fra jobb. Men hun var klar på at hun skulle bli med. 

Derfor endte det opp med at hun bestilte et veldig tidlig fly pga at hun måtte på jobb tidlig dagen etter konserten om hun ikke fikk fri. 

Da konserten nærmet seg fikk hun beskjed om at hun ikke fikk fri og ble veldig stresset.
Hun hadde aldri flydd alene før og var veldig engstelig pga dette. Det skal sies at dette er i Norge og at selve flyplassen vi skulle reise til/fra ikke var stor. Jeg prøvde roe henne med at dette kom til å gå helt fint! Jeg skulle nemlig ta et senere fly!

Da vi ankom byen og hadde hatt første kvelden der og våknet opp neste dag var det allerede utrolig dårlig stemning fra hennes side.

Hun var utrolig stresset over reisen hun skulle ta neste dag og måtte ringe samboeren flere ganger pga dette.

Når vi kom til selve konserten var hun også i dårlig humør og dette fortsatte utover kvelden.

Vi hadde fått veldig bra plasser på konsertområdet og derfor hadde ikke jeg så lyst å flytte på meg da dette var en stor konsert med utrolig mye folk.

Derfor byttet vi på å holde plassen for å gå på do, kjøpe drikke osv. De hadde bare matbod område på den ene siden av konserten så derfor var det litt kronglete å komme seg dit. Pga dette ble hun veldig irritert siden hun hadde lyst på mat og sa høyt og tydelig at siden hun hadde blitt med meg på konserten så burde jeg gå å stille meg i kø og kjøpe mat til hun.

Det endte med at vi måtte ta sten, saks og papir! Da hun tapte ble hun enda mer sur og forsvant bort til der matbodene var.

Etter en lang stund pga kø kom hun tilbake. I mellomtiden hadde jeg blitt litt kjent med noen andre som sto bak meg på området. Når hun da kom tilbake lagde hun den scenen og sa høyt at dette var det verste hun hadde vært med på! De jeg hadde blitt kjent med ga meg lange blikk og jeg følte de synes hun var veldig overdreven.

Så når selve konserten begynte og den begynte å nærme seg slutten maste hun om å dra før den var ferdig siden hun skulle opp så tidlig dagen etter.

Selve konserten var ferdig 23:00. Jeg sa at jeg hadde lyst å få med meg alt. Det er også snakk om en stor artist! 

Vi måtte ta buss fra konserten til der vi bodde og hele veien tilbake var hun sur og klagde om hvor lite søvn hun fikk og hvor stress alt var. 

Dette ble en lang forklaring. Alt i alt følte jeg hun ødelagte hele helgen og konsertopplevelsen med måten hun var og oppførte seg på.

I ettertid har hun spurt om å møtes noen ganger og jeg føler helt ærlig ikke for det.

Jeg fikk hun rett og slett oppi halsen etter den turen. Så spørsmålet mitt er: overreagerer jeg eller er det noe riktig ved den følelsen jeg føler på bakgrunn av dette. 

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 45f9d...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun sliter nok med en del ting, og om du ønsker å fortsette vennskapet, bør du sette forventninger til henne som er lavere enn for en person som er friske. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, og det er mulig hun modnes i løpet av noen år, men sånn det er nå, evner hun ikke å ta hensyn til andre enn seg selv.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser også for meg at om vi hadde flydd sammen hjem hadde hun selv da fortsatt i den boblen hun var i. Det hjalp på en måte ikke hva jeg sa uansett hva. Var på en måte ikke bare selve fly turen hjem, men også det at hun måtte på jobb tidlig dagen etter. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hun er et par år yngre enn meg og det følte jeg nok kom ekstra frem i løpet av denne helgen. Hun har hatt samboer siden hun var 19 år og jeg føler jo ikke hun kan ta en eneste beslutning uten at han er invovlert pga at hun måtte ringe og konferere med han i løpet av hele helgen flere ganger. Vi er i tyveårene! 

Endret av ræl
  • Hjerte 1
Skrevet

De fleste reiser har hun også tatt med han eller med familie og har da aldri reist selv med fly før. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser også for meg at om vi hadde flydd sammen hjem hadde hun selv da fortsatt i den boblen hun var i. Det hjalp på en måte ikke hva jeg sa uansett hva. Var på en måte ikke bare selve fly turen hjem, men også det at hun måtte på jobb tidlig dagen etter. 

Hun har sagt ja til å fly, og hun visste når hun skulle på jobb. Det er noe annet som plager henne, som ikke handler om deg eller turen.

• Hjerte 1
Skrevet
Blåttvann skrev (11 minutter siden):

Du er ikke tilfeldigvis støttekontakten hennes?

Jeg følte meg litt som det i løpet av helgen. 

• Hjerte 1
Skrevet
ræl skrev (1 minutt siden):

Hun er et par år yngre enn meg og det følte jeg nok kom ekstra frem i løpet av denne helgen. Hun har hatt samboer siden hun var 19 år og jeg føler jo ikke hun kan ta en eneste beslutning uten at han er invovlert pga at hun måtte ringe og konferere med han i løpet av hele helgen flere ganger. Vi er i tyveårene! 

Hun har flyttet rett hjemmefra og inn til en ny "pappa".😑

Jeg vet ikke om hun vil forstå om du retter kritikk mot henne, hun forstod jo ikke i utgangspunktet at en slik oppførsel ikke er akseptabelt. 

• Hjerte 2
Skrevet

Ja, det må jo være noe annet der. Hun virker veldig usikker på valg hun tar og kan da ikke gjøre dette uten at noen andre er involvert. Er jo utrolig trist om hun faktisk føler det slik. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har flyttet rett hjemmefra og inn til en ny "pappa".😑

Jeg vet ikke om hun vil forstå om du retter kritikk mot henne, hun forstod jo ikke i utgangspunktet at en slik oppførsel ikke er akseptabelt. 

Nei, det jeg er redd for! 🫠 Så derfor jeg som sakt har trekt meg unna. 

Jeg føler jo at hun burde bli mer selvstendig å måtte kunne ta egne valg. Men dette kommer nok med tiden håper jeg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...