Gå til innhold

Hva gjør at enkelte mennesker lukter surt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig som gjør at enkelte mennesker stinker surt ? Er det dårlig hygiene? Er de klærne? Hva gjør de galt?
og, merker de ikke det selv? Noen som vet?

huff nedlatende innlegg, men det er så ekkelt . 

Anonymkode: c255b...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hatt våte klær i vaskemaskinen for lenge før de ble tørket?

Anonymkode: 383f3...c83

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette 👏🏼 

Skrevet

At de ikke kan vaske klær stort sett. Folk som lar våte klær ligge dager i maskinen, bruker hurtigprogrammer, vasker alt mulig på 40 grader osv. 

Anonymkode: f2546...788

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Min første tanke og 😄

Anonymkode: d3a24...009

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

dette, blir kvalm av den lukten

Skrevet

Medisiner. Merker det hjemme hos oss at det er merkbar sur lukt som er kommet etter at han begynte på blodfortynnende og diverse andre medisiner i fjor.

Anonymkode: 980c8...afd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette. 

Noen kaldsvetter mye. Det lukter verre enn annen svette. Nervøs svette også.  Det kan de ikke noe for. Noen tåler ikke deo eller parfyme, eller en rekke vaskemidler. Noen røyker. Da lukter alt surt. Noen lukter fordi de har dårlig hygiene så klart, men ikke alle. 

Anonymkode: 09360...5d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Medisiner. Merker det hjemme hos oss at det er merkbar sur lukt som er kommet etter at han begynte på blodfortynnende og diverse andre medisiner i fjor.

En rekke medisiner gir munntørrhet. Det lukter fort ille og blir sånt hvitt slimlag. 

Skrevet

Blir kvalm av denne tråden🤢

Anonymkode: 37873...9c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En rekke medisiner gir munntørrhet. Det lukter fort ille og blir sånt hvitt slimlag. 

Det gjør det sikkert men her sitter den sure lukta i klærne og håndklærne han bruker. Han er ikke munntørr. Antar årsaken ligger enten i de nye medisinene evt komboen av alle medisinene han tar for hjertet og stoffskiftet.

Skrevet

Melk. Legger mer merke til det etter at jeg sluttet å drikke melk. Som min utenlandske venninne alltid påpekte "nordmenn lukter sur melk"

Anonymkode: 1b1e1...4e3

• Liker 5
Skrevet

Noen lukter kanskje bare surt 

Anonymkode: 48cf2...1e5

Skrevet

Jeg er veldig tett i baken, da jeg har ganske stor rumpe. Desverre i løpet av halve dagen kan det begynne å lukte fusvette, er en spesiell lukt. Underlivet lukter også lott surt etter noen timer. Vet ikke hvorfor det er slikt. Dusjer 2 ganger om dagen. 

Anonymkode: 76b44...607

Skrevet

Mangelfull hygiene, medisiner og klær som har ligget for lenge i maskinen eller tørket for sakte/hengt for tett  på stativet.

Skrevet

Enten at de ikke skrubber og vasker hele kroppen godt nok med såpe eller at de bruker klærne alt for lenge før de byttes. Mest sannsynlig det første alternativet, erfart selv.. (skrubbet sjelden lårene inn med såpe, men det holdt ikke) 

Anonymkode: 42de3...2e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 22.40):

Dette er nok mye av grunnen, og for fuktig der de tørker klær, sånn at klærne tørker for seint . Jeg har ofte lurt på det samme , om de ikke kjenner det selv . Og jeg tror de er så vant til lukten at de ikke merker den . Selv er jeg veldig var for lukt , så folk som lukter mye surt eller bare mye parfyme legger jeg fort merke til . Ang mye parfyme har jeg tatt det opp med ei venninne, og ho merket det ikke selv . Så innbiller meg at det må være litt sånn med sur lukt også . Merker at et hus vi besøker lukter likt som eierne , og jeg hadde aldri kunne hatt det sånn . Men de har verken lukt pinner eller avfukter , så virker ikke å plage dem . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 22.47):

Det er interessant. Min mann begynte for noen måneder siden på blodfortynnende, og det har vært en litt sånn rar lukt. Han har til og med merket det selv. jeg har lurt på om det er noe som lukter i huset eventuelt møblene. Skal pusse opp denne måneden og har kjøpt nye møbler, så har ikke stresset meg såå mye opp over det. 

Men det kan kanskje være han? Stakkars. Hva gjør man med det da?

Anonymkode: e01f4...d3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 2.15):

Det gjør det sikkert men her sitter den sure lukta i klærne og håndklærne han bruker. Han er ikke munntørr. Antar årsaken ligger enten i de nye medisinene evt komboen av alle medisinene han tar for hjertet og stoffskiftet.

Men kjære du. Hvis det er klærne og handdukene det lukter surt av, er det ikke mannen. Han trenger bare et kurs i klesvask og en vaskemaskinrens. 

Vær litt praktisk og ta initiativ. 

Anonymkode: 07409...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...