AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Jeg lurer på hvordan dere som jobber som vikarer/ikke fast ansatte har det med å ta opp utfordringer på jobb? Jeg er en av de få som nå ikke blir kalt inn til medarbeidersamtale og kjenner på at det er litt vanskelig. Jobber innen helse og synes det har vært en ganske utfordrende periode en stund nå (har heldigvis roet seg men....). Jeg tok opp noen ting tidligere i år og da følte jeg at det ble mest trukket i tvil og bagatellisert, samt "husk at. vi takler ting forskjellig", underforstått at jeg er ikke like tøff som andre, når jeg egentlig bare vil ha litt veiledning og lufte ting som er nye for meg og som jeg vil bli bedre på. Det skal også sies at det har også kommet i en periode med veldig krevende ting privat uten at jeg har vært sykemeldt en dag, så det er bare tull at jeg er pinglete. Og jeg har da også vist at jeg ordner opp og tar ansvar når det er bustete. Og jeg vet de setter stor pris på meg og er desperat etter meg vikar, for jeg kan jobbe fullt, bare så det er klart, for jeg blir nesten nedringt om dagen. Så hva gjør dere andre vikarer, kan dere ta samtaler om vanskelige ting på jobb med sjefen, eller må dere bare holde kjeft og holde ut? Anonymkode: a732f...4f8
Toyah Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Jeg hadde aldri medarbeidersamtale som vikar. Så flott at du får tilbud om det. Det er alltid litt "tøffere" å ta opp ting når man ikke er fast ansatt. Jeg er dessverre ikke konfliktsky og har tatt opp en del saker opp igjennom årene. Det har jo kostet litt. Men det har jo roet seg ned etter en stund. Bl.a så tok jeg opp en nattvakt som sov på vakt. Det ble veldig storm og jeg ble veldig upopulær blant en del av de yngre ansatte, lenge! Men etter hvert fikk jeg annerkjennelse for at jeg var til å stole på. Syns du skal ta opp ting, dersom det er riktig for deg. Følg magefølelsen din. Du hadde jo ikke blitt ringt dersom de ikke satte pris på jobben du gjør. Folk som ikke gjør jobben sin, blir fort skviset ut. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Jeg har vært fast ansatt sykepleier i 27 år. De siste seks åra har vi ikke fått medarbeidersamtale noen av oss. HelseNorge 👍 Anonymkode: 2edf8...a11 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Toyah skrev (6 minutter siden): Jeg hadde aldri medarbeidersamtale som vikar. Så flott at du får tilbud om det. Det er alltid litt "tøffere" å ta opp ting når man ikke er fast ansatt. Jeg er dessverre ikke konfliktsky og har tatt opp en del saker opp igjennom årene. Det har jo kostet litt. Men det har jo roet seg ned etter en stund. Bl.a så tok jeg opp en nattvakt som sov på vakt. Det ble veldig storm og jeg ble veldig upopulær blant en del av de yngre ansatte, lenge! Men etter hvert fikk jeg annerkjennelse for at jeg var til å stole på. Syns du skal ta opp ting, dersom det er riktig for deg. Følg magefølelsen din. Du hadde jo ikke blitt ringt dersom de ikke satte pris på jobben du gjør. Folk som ikke gjør jobben sin, blir fort skviset ut. Hei, jeg får IKKE tilbud om medarbeidersamtale. Det er det som er problemet. Da føler jeg at jeg må ha en JÆVLIG god grunn til å be om samtale selv om jeg vet at jeg i utgangspunktet kan. Jeg er trygg i jobben og godt likt, men må likevel veie mine ord og klager når jeg ikke er fast ansatt. Anonymkode: a732f...4f8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har vært fast ansatt sykepleier i 27 år. De siste seks åra har vi ikke fått medarbeidersamtale noen av oss. HelseNorge 👍 Anonymkode: 2edf8...a11 Det er mildt sagt dårlig. Anonymkode: a732f...4f8
Toyah Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, jeg får IKKE tilbud om medarbeidersamtale. Det er det som er problemet. Da føler jeg at jeg må ha en JÆVLIG god grunn til å be om samtale selv om jeg vet at jeg i utgangspunktet kan. Jeg er trygg i jobben og godt likt, men må likevel veie mine ord og klager når jeg ikke er fast ansatt. Anonymkode: a732f...4f8 unnskyld! Leste litt fort! Som sagt, jeg fikk heller aldri tilbudet og jeg forstår hva du mener.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Da jeg jobbet som vikar på sykehus fikk jeg heller aldri tilbud om slikt. Fikk egentlig dårlig oppfølging generelt og et lusent takk fra leder. Følte jeg ga alt på jobben og trivdes godt, og fikk veldig gode tilbakemeldinger fra pasienter og kollegaer, men betydde ikke så mye. Så fant meg annen jobb. Tenker du må si fra hva du trenger og hvilke utfordringer du har. Anonymkode: 0de23...5a9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg lurer på hvordan dere som jobber som vikarer/ikke fast ansatte har det med å ta opp utfordringer på jobb? Jeg er en av de få som nå ikke blir kalt inn til medarbeidersamtale og kjenner på at det er litt vanskelig. Jobber innen helse og synes det har vært en ganske utfordrende periode en stund nå (har heldigvis roet seg men....). Jeg tok opp noen ting tidligere i år og da følte jeg at det ble mest trukket i tvil og bagatellisert, samt "husk at. vi takler ting forskjellig", underforstått at jeg er ikke like tøff som andre, når jeg egentlig bare vil ha litt veiledning og lufte ting som er nye for meg og som jeg vil bli bedre på. Det skal også sies at det har også kommet i en periode med veldig krevende ting privat uten at jeg har vært sykemeldt en dag, så det er bare tull at jeg er pinglete. Og jeg har da også vist at jeg ordner opp og tar ansvar når det er bustete. Og jeg vet de setter stor pris på meg og er desperat etter meg vikar, for jeg kan jobbe fullt, bare så det er klart, for jeg blir nesten nedringt om dagen. Så hva gjør dere andre vikarer, kan dere ta samtaler om vanskelige ting på jobb med sjefen, eller må dere bare holde kjeft og holde ut? Anonymkode: a732f...4f8 Medarbeidersamtale!? Jeg har jobber snart 6år på samme avdeling som helsefagarbeider, aldri hørt det ordet før engang. Anonymkode: b373d...a92 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Medarbeidersamtale!? Jeg har jobber snart 6år på samme avdeling som helsefagarbeider, aldri hørt det ordet før engang. Anonymkode: b373d...a92 Vet at det dessverre er sånn flere steder. Hos oss får faste ansatte det. Anonymkode: a732f...4f8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker du må si fra hva du trenger og hvilke utfordringer du har. Prøvde som sagt litt i vinter/vår. Følte det ble dratt mest i tvil og bagatellisert. Anonymkode: a732f...4f8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Medarbeidersamtale!? Jeg har jobber snart 6år på samme avdeling som helsefagarbeider, aldri hørt det ordet før engang. Anonymkode: b373d...a92 Ila mine 8 år i kom. hjemmesykeple, har jeg ikke hatt en eneste medarbeidersamtale. Ledelse i helsenorge as er helt bak mål. Anonymkode: 7cf25...ba1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Mener du at du har et vikariat? Har aldri hørt at vikarene hos oss får medarbeidersamtale. De er jo ikke ansatt hos oss så ser ikke helt at de skal ha krav på det heller. Anonymkode: c05c7...a40 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mener du at du har et vikariat? Har aldri hørt at vikarene hos oss får medarbeidersamtale. De er jo ikke ansatt hos oss så ser ikke helt at de skal ha krav på det heller. Anonymkode: c05c7...a40 Jeg har en midlertidig helgestilling i tillegg til vikariat. Er visst ikke nok til medarbeidersamtale. Spør hvordan vikarer da føler de blir ivaretatt og om de synes de kan ta opp ting som dukker opp. Anonymkode: a732f...4f8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en midlertidig helgestilling i tillegg til vikariat. Er visst ikke nok til medarbeidersamtale. Spør hvordan vikarer da føler de blir ivaretatt og om de synes de kan ta opp ting som dukker opp. Anonymkode: a732f...4f8 Beklager. Mente ringevikarer. Ikke vikariat. Anonymkode: a732f...4f8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Da jeg jobbet som vikar på sykehus fikk jeg heller aldri tilbud om slikt. Fikk egentlig dårlig oppfølging generelt og et lusent takk fra leder. Følte jeg ga alt på jobben og trivdes godt, og fikk veldig gode tilbakemeldinger fra pasienter og kollegaer, men betydde ikke så mye. Så fant meg annen jobb. Tenker du må si fra hva du trenger og hvilke utfordringer du har. Anonymkode: 0de23...5a9 Jeg jobbet som vikar i kommunen, jeg fikk medarbeidersamtale. Anonymkode: 77f65...a58
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobbet som vikar i kommunen, jeg fikk medarbeidersamtale. Anonymkode: 77f65...a58 Men som ringevikar, får man ikke medarbeidersamtale. Anonymkode: 77f65...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå