Gå til innhold

Gravid raskt etter SA/MA - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ble gravide igjen kjapt etter å ha mistet, uten å engang få tilbake mensen, hvordan var det mulig?

Leger sier jo at man bør ha en mens først, for å få ut rester og ha en ordentlig blødning for å nullstille kroppen.

Dere som ble gravide uten mens mellom, jeg trodde det ikke var mulig å bli gravid med rester igjen i livmor - de siste restene kommer vel ut i første mens.

Noen som kan fortelle om hvordan det gikk an å bli gravid før mens kom tilbake? Og, hvor mange uker etter SA/MA ble dere gravide? Gikk det bra?

Anonymkode: 53da1...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt tre SA (uke 6-8) og blitt gravid på første eggløsning hver gang, positiv test 3-4 uker etter aborten. Det siste svangerskapet gikk bra, fikk oppfølging av gynekolog. 

Det er ingen grunn til å vente med prøvingen til etter første menstruasjon, så lenge du har sluttet å blø, har det greit psykisk og testet negativt, er det bare å sette i gang.

Har ikke vært hos lege (annet enn gynekolog etter siste SA) etter abortene siden kroppen kom seg så raskt hver gang, så jeg har ingen erfaringer med rester. 

Anonymkode: 3b78f...862

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ble gravid og mistet i ca uke 6. Var kvalm og uvel mens dette pågikk. Så ble jeg gravid igjen etter bare 3-4 uker uten mens mellom,  men  kvalmen etter forrige graviditet hadde aldri gitt seg. Kombinasjonen hormonrester etter SA og hormoner i forbindelse med graviditet ble grusomt. Kastet opp noe helt enormt og det ga seg ikke før etter ca 4 måneder. Har en sunn og frisk gutt på 3 år nå. Jeg måtte bli gravid så fort som mulig pga alder, men om jeg var yngre hadde jeg nok latt kroppen hele seg litt lengre før jeg prøvde bli gravid igjen etter SA.

Anonymkode: 8a0ec...889

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Hellexo
Skrevet

Hvis kroppen er klar for det og forholdene i livmoren ligger til rette for det er det ikke noe i veien for at det kan skje. Om det skjer ofte eller er vanlig er en annen sak. Jeg ble gravid etter en mens etter SA.
Dersom det er rester og kroppen tror man enda er gravid fks så vil man kanskje ikke ha el heller? Ingen bør gå med rester, å tror de færreste gjør det. 

Anonymkode: 29ee1...265

• Nyttig 1
Skrevet

Mest sannsynlig blør man ut alt i SA blødningen. Kroppen venter ikke til neste mens med å blø ut rester. Er det eventuelt litt igjen vil man blø mer og mer eller ikke slutte å blø etter SA eller plutselig få en massiv blødning etter en stund . (Been there done that.) men så lenge SA tørker opp så har man like forutsetninger å bli gravid to uker etter SA som man ellers har etter mens.. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis kroppen er klar for det og forholdene i livmoren ligger til rette for det er det ikke noe i veien for at det kan skje. Om det skjer ofte eller er vanlig er en annen sak. Jeg ble gravid etter en mens etter SA.
Dersom det er rester og kroppen tror man enda er gravid fks så vil man kanskje ikke ha el heller? Ingen bør gå med rester, å tror de færreste gjør det. 

Ingen bør gå med rester nei, men kroppen min fungerer tydeligvis ikke bra nok fordi jeg fikk påvist rester etter nesten 7 uker, 17mm. Fikk tabletter, men de virket ikke. Har hatt eggløsning, og negative gtester så kroppen tror ikke den er gravid lenger håper jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mest sannsynlig blør man ut alt i SA blødningen. Kroppen venter ikke til neste mens med å blø ut rester. Er det eventuelt litt igjen vil man blø mer og mer eller ikke slutte å blø etter SA eller plutselig få en massiv blødning etter en stund . (Been there done that.) men så lenge SA tørker opp så har man like forutsetninger å bli gravid to uker etter SA som man ellers har etter mens.. 

Tror ikke min kropp har støtt ut alt, 17mm rester etter 7 uker. Negative gtester, positive eggløsningstester (forrige helt), så håper alt kommer ut om noen dager.

Skulle ønske det du skrev gjaldt i alle tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...