AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Har en kollega som ringer meg så og si hver kveld for å skravle. Hun er snill, litt ensom da hun bor alene, delt mye av sitt eget liv, snakker mye om jobb. Siden jeg har små barn og mann på Nordsjøen har jeg synes det er koselig å snakke med henne på kveldene da barna er lagt. men hun snakker mer og mer dritt om kollegaer og jeg har blitt veldig usikker på henne. Nå i høst begynte vi å jobbe tettere sammen og hun er rett og slett grusom. Hun baksnakker meg til andre kollegaer og jeg synes det er vanskelig å finne min plass i gruppa, da hun går å kritiserer hva jeg gjør bak ryggen min.. fått tilbakemelding fra andre om dette. Samme kveld kan kun ringe meg å snakke dritt om de andre. Folk har advart meg mot henne og sagt hun både er manipulerende og ekkel. jeg har konfrontert henne med noe men hun ror seg bort og snakker seg pent ut av det. Men nå er bitene på plass for min del og jeg misliker henne. Hun har ringt meg både i går og i dag, men jeg har ikke svart. Hun vet ikke at jeg har gjennomskuet galskapen hennes. Hvordan gå fram videre her? Hun er i 50 årene, jeg i 30 åra. Hun eier ingen selvinnsikt, har adhd, ingen sperrer og snakker dritt om alle til alle. Jeg vil ikke lage noe oppstyr Anonymkode: 7474d...1a0
Gjest Agent smith Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Slutt å ta tlf, hun slutter sikkert å ringe etter en stund
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Agent smith skrev (11 minutter siden): Slutt å ta tlf, hun slutter sikkert å ringe etter en stund Ja det håper jeg også.. men vil på en måte bare fase henne ut, uten at det skal bli noe styr Anonymkode: 7474d...1a0
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det håper jeg også.. men vil på en måte bare fase henne ut, uten at det skal bli noe styr Anonymkode: 7474d...1a0 Da fortsetter du med å bare la være. Du kan si - om hun spør - at flere advarte deg og alle vet alt. Så nå er det nok. Dette er ikke adhd’ en altså. Anonymkode: 95d6f...eab 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da fortsetter du med å bare la være. Du kan si - om hun spør - at flere advarte deg og alle vet alt. Så nå er det nok. Dette er ikke adhd’ en altså. Anonymkode: 95d6f...eab Nei, det er ikke typisk for adhd. Kjenner mange med adhd som ikke er i nærheten av hennes oppførsel. Det jeg reagerer på er at hun ikke har antenner. Det er ingenting. Selv når folk forklarer det til henne så forstår hun ikke. Bare fortsetter. Lyver og setter seg selv i offerrollen.. en må jo være litt smart for å kunne holde styr på dramaet sitt og lyve seg ut av det? Men godt svar fra deg, tror jeg kan bruke det Anonymkode: 7474d...1a0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Jeg hadde glatt latt være å ta telefonen. Hvis hun spør, så kan du si rett ut at du får høre at hun baksnakker deg til andre. Da orker ikke du noe kontakt. Egentlig burde både du og de andre sagt fra angående sladder og baksnakking, for det er en uting. Anonymkode: 02887...739 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #7 Skrevet 24. september 2022 Du er omtrent like så ille som henne. Du er en enabler. Et anstendig menneske med ryggrad hadde sagt, 'Nei, Grete, dette vil jeg ikke høre på.' og avsluttet samtalen. Anonymkode: 5d3d4...9e0 2
Embla Othea Skrevet 24. september 2022 #8 Skrevet 24. september 2022 Slutt å ta telefonen. Hun tar signalene til slutt.
MissIndependent45 Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 Konfronter henne. Si det som det er: Du har baksnakket meg til andre, og baksnakker resten til meg. Slikt er jeg ikke interessert i, slutt å ringe meg. 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 3 minutter siden, MissIndependent45 said: Konfronter henne. Si det som det er: Du har baksnakket meg til andre, og baksnakker resten til meg. Slikt er jeg ikke interessert i, slutt å ringe meg. Enig. Du må faktisk si ifra. Anonymkode: eec1b...2bb 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #11 Skrevet 24. september 2022 MissIndependent45 skrev (1 time siden): Konfronter henne. Si det som det er: Du har baksnakket meg til andre, og baksnakker resten til meg. Slikt er jeg ikke interessert i, slutt å ringe meg. Den der var bra! Jeg har tidligere konfrontert henne, men hun lurer seg bort og trykker på sympatiknappen min. Manipulerende mennesker lurer deg uten at du merker det. men det du sier her skal jeg prøve Anonymkode: 7474d...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #12 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde glatt latt være å ta telefonen. Hvis hun spør, så kan du si rett ut at du får høre at hun baksnakker deg til andre. Da orker ikke du noe kontakt. Egentlig burde både du og de andre sagt fra angående sladder og baksnakking, for det er en uting. Anonymkode: 02887...739 Takk for støtte og gode råd! Anonymkode: 7474d...1a0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #13 Skrevet 24. september 2022 Enig i at du må si ifra. Blir hun sur på jobb så snakker du med sjefen om hvordan ståa er. Anonymkode: bb847...a88
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Uff, skremmende å se hvor mye rart folk roter seg borti. Hadde et slik uhell selv via jobb. Nå skiller jeg 100% mellom jobb og fritid. Anonymkode: 3c626...95a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 Fort gjort å havne i en slik klemme. Det beste er nok å si ifra og kanskje også gi ett hint til sjefen om det hvis det blir surhet. Anonymkode: bb847...a88
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff, skremmende å se hvor mye rart folk roter seg borti. Hadde et slik uhell selv via jobb. Nå skiller jeg 100% mellom jobb og fritid. Anonymkode: 3c626...95a Veldig lurt! Men når folk sniker seg inn bakveien og bruker helsen sin til å få sympati, vips er du lirket rundt lillefingeren.. Nært vennskap med kollegaer er ikke særlig lurt. Anonymkode: 7474d...1a0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veldig lurt! Men når folk sniker seg inn bakveien og bruker helsen sin til å få sympati, vips er du lirket rundt lillefingeren.. Nært vennskap med kollegaer er ikke særlig lurt. Anonymkode: 7474d...1a0 Her har du jo selv driti deg ut. Ta tak i livet ditt, ikke delta i baksnakking og dritt. Er kun du selv som kan rydde opp i dette. Anonymkode: 3c626...95a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 Har du hørt om gråsteinmetoden? Jeg kan anbefale boken på det varmeste, bare å søke den opp. Ikke vis interesse Ikke del noe av ditt private liv Ikke vekk oppsikt Ikke konfronter, virk uberørt Vær opptatt Du har med en cluster B å gjøre og må forstå hvordan de går fram, hvorfor de gjør det og hvordan du kan komme unna søkelyset. Vær like kjedelig og anonym som en gråstein. Anonymkode: 1cc56...e05 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Her har du jo selv driti deg ut. Ta tak i livet ditt, ikke delta i baksnakking og dritt. Er kun du selv som kan rydde opp i dette. Anonymkode: 3c626...95a Har heldigvis ikke tatt del av baksnakkingen hennes. flere på jobb har fortalt meg hvordan denne kollegaen er. Hun snakker om alle til alle. Anonymkode: 7474d...1a0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #20 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du hørt om gråsteinmetoden? Jeg kan anbefale boken på det varmeste, bare å søke den opp. Ikke vis interesse Ikke del noe av ditt private liv Ikke vekk oppsikt Ikke konfronter, virk uberørt Vær opptatt Du har med en cluster B å gjøre og må forstå hvordan de går fram, hvorfor de gjør det og hvordan du kan komme unna søkelyset. Vær like kjedelig og anonym som en gråstein. Anonymkode: 1cc56...e05 Den skal jeg lese. Jeg blir lett glad i mennesker, og de som spiller på de riktige knappene for å få sympati vinner meg. Men nå er det slutt. Anonymkode: 7474d...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå