AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Jeg skal sette inn spiral og lurer på om det er slik at det gjør vondt i flere dager? Har ikke født om det har noe å si. Anonymkode: 88516...920
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Det varierer fra person til person. Men det er en ganske brutal prosess, og mange får kraftige mensenkramper og kan slite med blødninger i etterkant. Anonymkode: 71298...43d 1
Kratt_ Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Jeg hadde kun vondt i noen timer etterpå. Tok ibux og paracet før jeg satte den inn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Ja, det er ubehagelig etterpå. Paracet og sofa anbefales, -ikke dra rett på jobb. Hilsen en som har gjort det mange ganger, -men ikke før jeg fikk barn Anonymkode: f3f2a...13a
myMa Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Før fødsel: innsetting var veldig intenst og vondt men varer bare noen få sekunder. Litt vondt noen timer etterpå. Som mensensmerter. Etter fødsel: merket nesten ingenting. Ingen smerter etterpå men en del blødning. Kan ha vært tilfeldig, vet ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er ubehagelig etterpå. Paracet og sofa anbefales, -ikke dra rett på jobb. Hilsen en som har gjort det mange ganger, -men ikke før jeg fikk barn Anonymkode: f3f2a...13a Jeg skal ikke på jobb den dagen. Har ordnet det sånn. Men bare lurer på om jeg kan forvente smerter utover den dagen den settes inn. Anonymkode: 88516...920
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Jeg har født, men var ikke vondt. Bare ømt, litt som milde menssmerter. Anonymkode: 68646...943
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Jeg hadde endel ubehag på dagen den ble satt inn og i noen uker etterpå. Synes jeg kjente den, små stikk og blødninger mye lengre enn jeg så for meg. Det ga seg etter noen uker og har etter det vært uten ubehag og blødninger, deilig. Satt inn på 6 ukers kontroll etter barn nr 2. Anonymkode: 5994f...962
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Jeg synes var skikkelig ubehagelig da hun satte den inn. Det gjorde vondt, som ganske kraftige menssmerter. Jeg har født to barn, men tror ikke det har så mye å si hvor vidt det gjør vondt eller ikke, er nok heller individuelt. Men; jeg hadde mye plager i ettertid, en del blødninger og press i magen og korsryggen. Fastlegen henviste meg til gynekolog, og det viste seg at spiralen min satt skjevt. Den hadde perforert livmorveggen, og lå halvveis utenfor. Han sa jeg og min samboer rett og slett har hatt skikkelig flaks det siste året. Han sa også at det skal ikke gjøre vondt å sette inn - litt ubehag, ja, men ikke vondt. Gjør det vondt, kan det være fordi den rett og slett ikke sitter riktig. Sørg for at den som setter spiralen din undersøker med ultralyd etterpå for å sjekke at den sitter riktig. Det gjorde ikke jordmoren som satte inn min 😬 Anonymkode: 60498...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes var skikkelig ubehagelig da hun satte den inn. Det gjorde vondt, som ganske kraftige menssmerter. Jeg har født to barn, men tror ikke det har så mye å si hvor vidt det gjør vondt eller ikke, er nok heller individuelt. Men; jeg hadde mye plager i ettertid, en del blødninger og press i magen og korsryggen. Fastlegen henviste meg til gynekolog, og det viste seg at spiralen min satt skjevt. Den hadde perforert livmorveggen, og lå halvveis utenfor. Han sa jeg og min samboer rett og slett har hatt skikkelig flaks det siste året. Han sa også at det skal ikke gjøre vondt å sette inn - litt ubehag, ja, men ikke vondt. Gjør det vondt, kan det være fordi den rett og slett ikke sitter riktig. Sørg for at den som setter spiralen din undersøker med ultralyd etterpå for å sjekke at den sitter riktig. Det gjorde ikke jordmoren som satte inn min 😬 Anonymkode: 60498...ccb Takk. Det er gynekolog som skal sette den inn, så hun kan nok sakene sine og tenker det blir riktig gjort. 😊 Anonymkode: 88516...920
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk. Det er gynekolog som skal sette den inn, så hun kan nok sakene sine og tenker det blir riktig gjort. 😊 Anonymkode: 88516...920 Ja, de fleste kan jo det. Jeg valgte den gangen å bruke jordmoren min, angrer jo litt på det, da hun satte den feil, i tillegg til at hun ikke hadde ultralydutstyr heller. Anonymkode: 60498...ccb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, de fleste kan jo det. Jeg valgte den gangen å bruke jordmoren min, angrer jo litt på det, da hun satte den feil, i tillegg til at hun ikke hadde ultralydutstyr heller. Anonymkode: 60498...ccb Men man burde jo forvente at jordmoren kunne sette den inn med tanke på kunnskapen om livmor osv og det at hun selv mente at hun kunne det. Opplevd det samme med fastlege som mente han kunne det, men det kunne han ikke 😄 Anonymkode: 59a8b...ee4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Jeg fikk sterke sammentrekninger et par timer etterpå, det varte noen timer. Kjentes ut som rier og var helt forferdelig vondt. Satt inn hos gynekolog. Var bedre dagen etter. Anonymkode: eb881...26b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 jeg satt inn en spiral for noen år siden har også tatt den ut igjenn. jeg hadde noe smerter når jeg satt den inn og litt dagen etter. jeg hadde ikke tatt noen smertestillende men er nok lurt å ta det for det før du setter den inn ta noe smerte stillende er også fint hvis noen kan være med. så er det fint å få kroppen til å slappe mest mulig av da merker man mindre Anonymkode: 3699a...146
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): jeg satt inn en spiral for noen år siden har også tatt den ut igjenn. jeg hadde noe smerter når jeg satt den inn og litt dagen etter. jeg hadde ikke tatt noen smertestillende men er nok lurt å ta det for det før du setter den inn ta noe smerte stillende er også fint hvis noen kan være med. så er det fint å få kroppen til å slappe mest mulig av da merker man mindre Anonymkode: 3699a...146 Å ja, jeg har noen sterke Ibux og Paracet jeg kan ta. 😄 Anonymkode: 88516...920
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 Når du ikke har født er det veldig vondt å sette den inn. Jeg holdt på å besvime av smerte den gangen jeg fikk satt inn før jeg hadde fått barn. Hadde ingen smerter i etterkant, bare litt ømt. Etter fødsel merket jeg knapt at den ble satt inn, men kanskje litt småvondt i etterkant. Anonymkode: 7baac...ff5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #17 Skrevet 23. september 2022 Jeg hadde vondt. Endte bare opp med å fjerne den igjen. Det er jeg glad for i dag. Anonymkode: b62f0...403
Daria Skrevet 23. september 2022 #18 Skrevet 23. september 2022 (endret) Den første gangen jeg satte inn var selve innsettelsen praktisk talt smertefri, men jeg hadde del ubehag (fullt håndterlig med paracet, ikke verre en vanlige menssmerter) og småblødninger i ettertid. Neste gang var innsettelsen vondere, men et døgn senere var alt ubehag borte. Endret 23. september 2022 av Daria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå