Gjest Anonym61 Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 jeg forstår ikke hvorfor.. noen som sliter med det samme? tips tas mot med glede!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Legen kan ikke gi deg svaret på det der, men en bikjemiker kan. I motsetning til legen, vet biokjemikeren hva som foregår inne i cellene i kroppen din. I nakken er det celler som lager brusk og muskler som sørger for at mekanikken fungerer. Hvis brusken mellom nakkevirvlene og skjelettmuskulaturen som holder nakkevirvlene sammen er ok, så fungerer nakken. Hvis cellene som produserer brusk og skjelettmuskler ikke har drivstoffet de trenger, da blir det problemer. Musklene blir slappe og brusken tynnere. Hvis du spør biokjemikeren om hva slags drivstoff disse cellene trenger, er svaret enkelt. De må ha tilgang til mineralene sink, magnesium og kalsium (kalk). Og så må de ha tilgang til hormonet kalsitriol, som styrer prosessen. Det hormonet produserer cellene av D-vitamin. Hvis du spør biokjemikeren hva du bør gjøre for å løse problemet med låst nakke, kan hun ikke svare. Det har hun ikke lov til, fordi hun da tråkker i bedet til legene. Men hun vet det: Sørg for at cellene får nok sink, magnesium, kalsium og D-vitamin, så løser problemet seg. Sier hun det høyt, vil hun bli sabla ned av ernæringsfysiologene. For mineraler og vitaminer er mat. Og det har ikke biokjemikere noe med å blande seg borti. Derfor går du rundt med låst nakke og får ikke svar fra noen du spør. Anonymkode: b6f41...896
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Legen kan ikke gi deg svaret på det der, men en bikjemiker kan. I motsetning til legen, vet biokjemikeren hva som foregår inne i cellene i kroppen din. I nakken er det celler som lager brusk og muskler som sørger for at mekanikken fungerer. Hvis brusken mellom nakkevirvlene og skjelettmuskulaturen som holder nakkevirvlene sammen er ok, så fungerer nakken. Hvis cellene som produserer brusk og skjelettmuskler ikke har drivstoffet de trenger, da blir det problemer. Musklene blir slappe og brusken tynnere. Hvis du spør biokjemikeren om hva slags drivstoff disse cellene trenger, er svaret enkelt. De må ha tilgang til mineralene sink, magnesium og kalsium (kalk). Og så må de ha tilgang til hormonet kalsitriol, som styrer prosessen. Det hormonet produserer cellene av D-vitamin. Hvis du spør biokjemikeren hva du bør gjøre for å løse problemet med låst nakke, kan hun ikke svare. Det har hun ikke lov til, fordi hun da tråkker i bedet til legene. Men hun vet det: Sørg for at cellene får nok sink, magnesium, kalsium og D-vitamin, så løser problemet seg. Sier hun det høyt, vil hun bli sabla ned av ernæringsfysiologene. For mineraler og vitaminer er mat. Og det har ikke biokjemikere noe med å blande seg borti. Derfor går du rundt med låst nakke og får ikke svar fra noen du spør. Anonymkode: b6f41...896 Du glemmer genetikken. Hvilken arv du har med deg. Jeg har høyt inntak av alt det du nevner, men også tre lammende prolapser og artrose som en del av genetikken jeg fikk utdelt. Men med operasjoner,behandling og år med trening er jeg i mer enn full jobb, driver med ekstremsport og det går ganske greit egentlig. Ts : gå til en fysioterapeut / manuellterapeut og få en utredning. Evnt en kiropraktor som tilbyr røntgen FØR han begynner med noe som helst.Min nakke låser seg og hodet står innimellom litt skeivt på som gir cervicogen hodepine., men den er operert og har implantat, så det er derfor den er litt stram og i lås iblant. Anonymkode: 26467...651
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du glemmer genetikken. Hvilken arv du har med deg. Jeg har høyt inntak av alt det du nevner, men også tre lammende prolapser og artrose som en del av genetikken jeg fikk utdelt. Men med operasjoner,behandling og år med trening er jeg i mer enn full jobb, driver med ekstremsport og det går ganske greit egentlig. Ts : gå til en fysioterapeut / manuellterapeut og få en utredning. Evnt en kiropraktor som tilbyr røntgen FØR han begynner med noe som helst.Min nakke låser seg og hodet står innimellom litt skeivt på som gir cervicogen hodepine., men den er operert og har implantat, så det er derfor den er litt stram og i lås iblant. Anonymkode: 26467...651 "Genetikken" er ofte forklaringen når medisiner ikke virker. Da er problemet "genetisk", som om genene er noe som virker i vacuum. Genene er bare oppskrifter. Alle cellene er utstyrt med denne kokeboka. Og alle som lager mat vet at det ikke blir mat bare ved å peke på kokeboka. Du må ha en kokk også. Noen må hente oppskrifta ut av kokeboka og faktisk lage maten. Cellene som produserer brusk og skjelettmuskulatur trenger en kokk som kan hente oppskrifta på celledeling ut av DNA'et (genene) og utløse celledeling. Først da vil det produseres ny brusk og nye skjelettmuskulatur, som vil gjøre at nakken fungerer igjen. Kokken i dette tilfellet er hormonet kalsitriol. Cellene produserer hormonet av D-vitamin og kobler det på D-vitaminreseptoren inne i cellekjernen, som så aktiverer genet som utløser celledeling. Og hokus pokus, så er det dannet ei ny bruskcelle. Eller muskelcelle. Hvis cellene ikke finner nok D-vitamin, uteblir kokken og kokeboka i DNA'et blir liggende uåpna. Genene er bare oppskrifter. Hvis ikke kokken kommer, blir det ikke mat. Anonymkode: b6f41...896
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Jeg var plaget med låsninger i nakke, rygg og hofte. Hadde mangel på magnesium, jern og D-vit. Nå tar jeg tilskudd og etter ca et halvt år nå, har jeg nesten ingen av mine tidligere problemer. Anonymkode: a78bc...a28 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Genetikken" er ofte forklaringen når medisiner ikke virker. Da er problemet "genetisk", som om genene er noe som virker i vacuum. Genene er bare oppskrifter. Alle cellene er utstyrt med denne kokeboka. Og alle som lager mat vet at det ikke blir mat bare ved å peke på kokeboka. Du må ha en kokk også. Noen må hente oppskrifta ut av kokeboka og faktisk lage maten. Cellene som produserer brusk og skjelettmuskulatur trenger en kokk som kan hente oppskrifta på celledeling ut av DNA'et (genene) og utløse celledeling. Først da vil det produseres ny brusk og nye skjelettmuskulatur, som vil gjøre at nakken fungerer igjen. Kokken i dette tilfellet er hormonet kalsitriol. Cellene produserer hormonet av D-vitamin og kobler det på D-vitaminreseptoren inne i cellekjernen, som så aktiverer genet som utløser celledeling. Og hokus pokus, så er det dannet ei ny bruskcelle. Eller muskelcelle. Hvis cellene ikke finner nok D-vitamin, uteblir kokken og kokeboka i DNA'et blir liggende uåpna. Genene er bare oppskrifter. Hvis ikke kokken kommer, blir det ikke mat. Anonymkode: b6f41...896 Å ja...det er vel derfor Aksel Lund Svinndal ga seg pga bruskskader, fordi han ikke hadde ekspertisen rundt seg......???? eller Ole Gunnar Solskjær og Kjetil André Aamodt.....? De skulle bare ha grodd ut litt ny brusk. Bruskproblemet, som tidligere har avsluttet karrierene til norske legender som Ole Gunnar Solskjær og Kjetil André Aamodt, er nå Lund Svindals største utfordring. Lent inntil det store treet ved Semsvannet er operasjonsarrene på 35-åringens høyre kne tydelige. Han har fått beskjed om at han i verste fall må sette inn en protese etter karrieren. https://www.vg.no/sport/alpint/i/L0GOm9/lund-svindal-risikerer-kneprotese-haaper-teknologien-redder-meg Anonymkode: 26467...651
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å ja...det er vel derfor Aksel Lund Svinndal ga seg pga bruskskader, fordi han ikke hadde ekspertisen rundt seg......???? eller Ole Gunnar Solskjær og Kjetil André Aamodt.....? De skulle bare ha grodd ut litt ny brusk. Bruskproblemet, som tidligere har avsluttet karrierene til norske legender som Ole Gunnar Solskjær og Kjetil André Aamodt, er nå Lund Svindals største utfordring. Lent inntil det store treet ved Semsvannet er operasjonsarrene på 35-åringens høyre kne tydelige. Han har fått beskjed om at han i verste fall må sette inn en protese etter karrieren. https://www.vg.no/sport/alpint/i/L0GOm9/lund-svindal-risikerer-kneprotese-haaper-teknologien-redder-meg Anonymkode: 26467...651 Artig at du nevner toppidrettsutøvere. Olympiatoppen (som er kompetansesenter for toppidrettsutøverne våre) forsker på D-vitamin så det spruter. Og ja, de har funnet at det er viktig å ha høyt D-vitaminnivå for idrettsutøvere som ikke vil skade skjelettet. https://olympiatoppen.no/fagomrader/helse/fagstoff/ernaring-og-stressreaksjoner/ De sier til og med klart fra hvor mye D-vitamin utøverne bør ta og det er vesentlig mer enn Helsedirektoratet anbefaler for folk flest. Anonymkode: b6f41...896
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå