Gå til innhold

Hundefor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med Vom kontra Provit Frossenfor - profit er mye mindre søl og saging osv fordi man kan ta små kuler direkte fra sekken i fryseren. Og det virker som det er billigere også.

Anonymkode: a28ae...30f

Skrevet

Vom har også kjøttboller, men det er nok mer praktisk (og økonomisk) hvis man har små til medium store hunder.

Skrevet

mener du det mer økonomisk med Provit?  

Skrevet

Lurer også hva som er best. Er det kanskje ikke så stor forskjell på de 2 typene?

Skrevet

Det vet jeg ikke. Jeg tenkte mer at om man har stor hund eller flere hunder så er det nok billigere å kjøpe pølser eller store blokker av  Vom i stedet for kjøttboller.

Skrevet

Takk for svar. Mener disse https://www.provit.no/provitprodukter/Kylling-Frossenfor Jfr det er mye mer håndterlig enn Vom iom de er singlefryst i tærninger - dermed går man til frysern, åpner sekken og spar over den porsjonen man skal ha, og blander i vann.  Virker jo mye mer praktisk, rensligere osv.

Skrevet

Ja det er enklere, ulempen er at du må blande i vitaminpulveret, og ikke alle hunder liker det. Jeg prøvde, min syns det smakte dritt. I VOM er det blandet i kjøttet under kverning. Også er provit dyrere, eks 459 for 14 kg(hcpet), mot 325 for 18 kg på min lokale pels butikk. 

• Liker 1
Skrevet
Arx skrev (33 minutter siden):

Ja det er enklere, ulempen er at du må blande i vitaminpulveret, og ikke alle hunder liker det. Jeg prøvde, min syns det smakte dritt. I VOM er det blandet i kjøttet under kverning. Også er provit dyrere, eks 459 for 14 kg(hcpet), mot 325 for 18 kg på min lokale pels butikk. 

Provit sin vitaminblanding er ikke tilsatt smaksforsterkere, derfor smaker det dritt. Vom vil ikke svare på mail på om det er smaksforsterkere i deres blanding, så...gjett om det er det. Det betyr altså MSG.

Jeg har brukt å tilsette egne vitaminer og mineraler til foret, og også kokt beinkraft til hunden, gitt grønnsaker osv.

Anonymkode: b9898...5ff

Skrevet

Takk Arx. Jeg lurer på hvorfor man må ha i vitaminpulver? Betyr det at Vom har de nødvendige vitaminer?  Vom er jo som Provit rått kjøtt ....  

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jfr det er mye mer håndterlig enn Vom iom de er singlefryst i tærninger - dermed går man til frysern, åpner sekken og spar over den porsjonen man skal ha

Vom kommer da også i små singelfryste boller.

Selv foretrekker jeg blokkene da str er perfekt for min hund. Dessutten elsker hun Vom og hadde nok rønt hvis jeg byttet det ut 😄

Anonymkode: 3016d...3f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk Arx. Jeg lurer på hvorfor man må ha i vitaminpulver? Betyr det at Vom har de nødvendige vitaminer?  Vom er jo som Provit rått kjøtt ....  

Vom er tilsatt det som trengs i selve foret.

Skrevet

TS her Takk alle! akkurat så Vom er tilsatt vitaminer og smak forstår jeg... Så regner med at singlefryste boller er veldig dyre.. De store blokkene er antagelig mest rimelig. Men er det ikke mye styr? Sager dere opp porsjonene utendørs da? eller hvordan gjør dere dette i praksis?

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

TS her Takk alle! akkurat så Vom er tilsatt vitaminer og smak forstår jeg... Så regner med at singlefryste boller er veldig dyre.. De store blokkene er antagelig mest rimelig. Men er det ikke mye styr? Sager dere opp porsjonene utendørs da? eller hvordan gjør dere dette i praksis?

Hvilke blokker?

Begge forene må tilsettes vitaminer ja, forskjellen er at VOM har blandet sine i kjøttet før det fryses, mens Provit har fryst uten vitaminer så det må tilsettes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Provit sin vitaminblanding er ikke tilsatt smaksforsterkere, derfor smaker det dritt. Vom vil ikke svare på mail på om det er smaksforsterkere i deres blanding, så...gjett om det er det. Det betyr altså MSG.

Jeg har brukt å tilsette egne vitaminer og mineraler til foret, og også kokt beinkraft til hunden, gitt grønnsaker osv.

Anonymkode: b9898...5ff

GSM?

Skrevet

Sjekk ut Norwegian polar. Det er kokt kjøtt man får i 20kg sekker (tjue 1kg blokker i hver sekk). Blokkene sitter litt fast, men med en fil og hammer, så får man skilt de på under 2 minutter. Da kan man ta opp én og én 1kg blokk fra fryseren. De varer 8 dager i kjøleskap. Når de tiner, så har de samme konsistens som grov leverpostei. Så, ikke noe søl 😊

Det er fullverdig fôr, så man trenger ikke å gi tørrfôr i tillegg. Men, det er ganske næringsrikt, så jeg gir 1/3 kornfritt tørrfôr med fisk og søtpotet i periodene av året hvor hunden rører seg mindre. 

Anonymkode: fbdb5...caa

Annonse
Skrevet

Jeg liker Mush. Det kommer i kjøttboller. Helt rent kjøtt og grønnsaker. Mine hunder elsker dette foret. 

Anonymkode: d6512...058

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får vom i 9 kg eske og inni den, så ligger det ferdig oppdelte firkanta "hamburgere". 

Man får også kjøttboller, men for meg er det billigere å kjøpe en 9 kg eske som holder i en mnd. 

Du tar kun opp det du trenger for noen dager. 

Jeg har to små hunder og tar opp 2 - 3 "hamburgere" av gangen. 

Anonymkode: dfbd7...51d

Skrevet

Etter å ha prøvd flere typer så kjøper jeg bare Norwegian Polar om jeg skal frossenfor. Det er rimelig, hunden elsker det, det er fullfor samt at det kan tilberedes på kjøkkenet siden det ikke har samme smittefare som de fleste andre tilsvarende produkter.

Skrevet

TS her Tusen takk alle! Viktig tema dette. Er det ok å blande litt tørrfor innimellom? Har tidligere god erfaring med Appetitt.

Skrevet

VOM er billigere, etter min erfaring. Har også prøvd litt forskjellig, og ene hunden her foretrekker VOM, så da blir det det 😁

Kjøper halvkilos pølser, praktisk størrelse for liten fryser, og synes ikke det blir noe søl av det. Deler pølsene i to med en brødkniv, og tar opp det jeg trenger kvelden i forveien. 

Anonymkode: 72b06...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...