hvaskaljeghete? Skrevet 23. september 2022 #1 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) Jeg er bare nysgjerrig på hvor mange som kjenner til dette: Sitat ɔ: Uten å søke etter det på internett eller slå opp i en ordbok el. Endret 23. september 2022 av hvaskaljeghete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 23. september 2022 #2 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) Aner ikke. Ville gjettet skikkelig sur munn smiley? Eller kanskje noe med musikk/noter å gjøre? Endret 23. september 2022 av Pølsevann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 23. september 2022 #3 Del Skrevet 23. september 2022 Tror det er et tegn fra det fonetiske alfabetet (også kalt for lydskrift) Det første tegnet angir en vokallyd, men jeg husker ikke hvilken. Kolonet etterpå betyr at lyden er lang. Stemmer dette TS? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. september 2022 #4 Del Skrevet 24. september 2022 (endret) Nei, den er ukjent for meg. Stor nese-smiley? Endret 24. september 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 25. september 2022 #5 Del Skrevet 25. september 2022 Hengebart-smiley? 😝 Det ante meg at det var et fonetisk tegn, og jeg ble nysgjerrig og måtte google. Nå vet jeg hva det er, så man lærer jo litt hver dag. 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaskaljeghete? Skrevet 25. september 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 25. september 2022 Kniv & gaffel skrev (På 23.9.2022 den 20.33): Tror det er et tegn fra det fonetiske alfabetet (også kalt for lydskrift) Det første tegnet angir en vokallyd, men jeg husker ikke hvilken. Kolonet etterpå betyr at lyden er lang. Stemmer dette TS? Stemmer! Men det betyr noe helt annet også. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Del Skrevet 25. september 2022 dvs tror jeg Anonymkode: f2971...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Del Skrevet 25. september 2022 Aner ikke Anonymkode: 613ae...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaskaljeghete? Skrevet 30. september 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 14.36): dvs tror jeg Anonymkode: f2971...8e8 Helt rett! Det er/det vil si Synd det brukes så lite nå for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Del Skrevet 30. september 2022 hvaskaljeghete? skrev (14 minutter siden): Helt rett! Det er/det vil si Synd det brukes så lite nå for tiden I hvilke sammenhenger brukes det? Jeg har bare sett det brukt om en slags å-lyd. Anonymkode: 4d48a...5d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaskaljeghete? Skrevet 30. september 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): I hvilke sammenhenger brukes det? Jeg har bare sett det brukt om en slags å-lyd. Anonymkode: 4d48a...5d1 Som en forkortelse. Du kan lese om det her: http://www.typografi.org/forklaringstegn/forklaringstegn.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #12 Del Skrevet 30. september 2022 hvaskaljeghete? skrev (3 timer siden): Som en forkortelse. Du kan lese om det her: http://www.typografi.org/forklaringstegn/forklaringstegn.html Ok. Hva er poenget med å skrive det slik fremfor å bare skrive i.e.? Anonymkode: 4d48a...5d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaskaljeghete? Skrevet 30. september 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok. Hva er poenget med å skrive det slik fremfor å bare skrive i.e.? Anonymkode: 4d48a...5d1 Vel, det er kortere. Hva er poenget med å skrive i.e. fremfor ɔ:? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #14 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ok. Hva er poenget med å skrive det slik fremfor å bare skrive i.e.? Anonymkode: 4d48a...5d1 i.e. er jo veldig rart å bruke uansett da. Så lenge man ikke skriver resten av setningen på latin også. (i.e. = id est) Merkelig at engelskspråklige ikke har funnet slike forkortelser fra sitt eget språk. Der vi bruker f.eks. (for eksempel), bruker de latinsk e.g. (exempli gratia), ikke f.ex. (for example), som ville vært det naturlige og logiske å bruke. Anonymkode: 57946...d31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Del Skrevet 30. september 2022 hvaskaljeghete? skrev (8 minutter siden): Vel, det er kortere. Hva er poenget med å skrive i.e. fremfor ɔ:? Det er lettere å skrive dvs., fordi de fleste har ikke ɔ lett tilgjengelig på tastaturet sitt, og man trenger ikke å lære noen nye symboler for å forstå hva dvs. betyr. Anonymkode: 57946...d31 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå