Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vil fortelle om opplevelsen? Ønsket du dette på forhånd eller ble det mer på sparket? Var det god smertelindring å ligge der? Hvordan var det å presse og hvilken stilling lå du i? Fikk du rifter? Var du førstegangs? Må man føde morkaken i badekaret eller skjer dette i seng etterpå? Dusjer man like etter? 

Anonymkode: 7fc80...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke født i badekar, men ved begge fødslene har jeg brukt badekar i starten. Riene har nok vært like vonde og intense, men følte jeg slappet mye bedre av mellom riene. Og følte det veldig godt. 2. Gangen ønsket jeg å føde i badekar, men jeg fikk tilbud om at de skulle ta vannet helt på slutten, og da kom jeg meg aldri tilbake i badekaret desverre.

Anonymkode: 80b88...d64

Skrevet

Jeg ville ikke i badekar, men ble beordret dit likevel. Fødselen gikk så raskt at jeg kom meg aldri ut.

Jeg fødte i knestående, så bortsett fra at jeg hadde mistet følelsen i føttene etter fødselen så var det ganske greit. Så et tips er å bytte stilling så du får blod til føttene dine.

Morkaka kom ut med et lite napp når jeg sto i badekaret. Tror ikke det gjør det til alle, for tror jordmor fikk seg en overraskelse da det ble et stort plask og blod over alt.

Nå kan ikke jeg sammenligne med å føde utenfor badekar, men jeg vil nok forsøke det samme neste gang. Følte meg relativt ren etterpå da jeg ble spylt av med en gang, og ungen fikk seg også et lite bad i det den kom ut,

Anonymkode: ebb03...a68

Skrevet

Jeg ønsket å føde i badekar, og gjorde det. (Førstegangsfødende)

Fødselen min gikk veldig fort, og var veldig intens. Det er jo kun anledning til å bruke lystgass som smertelindring i badekar, jeg brukte ikke det da jeg ikke kjente noe virkning av det.

da babyen var ute var jo ikke vannet direkte apetittlig, men akkurat der og da går det helt fint ☺️

ungen var usedvanlig rolig. Jordmødrene mente at det var fordi fødselen i vann ikke hadde stresset baby. Kan jo også nevne at babyen sov gjennom natten fra første natt vi kom hjem, og har gjort det stort sett siden ☺️ Er 2 år nå.

Så min erfaring er veldig bra, jeg hadde gjort det igjen 

Anonymkode: d31d8...829

Skrevet

Jeg ville det med 1...jeg var 6 cm utvidet og kom meg opp i et stort badekar. Varmt og godt...men rier etter rier så ble jeg så sliten at jeg orket ikke være 7 badekar mer...jeg fløt liksom og fikk aldri satt kroppen riktig ...så da var det opp i sengen..da ble jeg kald..men fødte i sengen. Like greit da han kom ut i Superman stilling 

Skrevet

Glemte å si at jeg fødte sittende på kne i vannet, mens jeg holdt meg i kanten. Fikk rifter, men ikke noe som er til bry. Morkaken kom etterhvert da jeg lå på ryggen med baby på brystet (i badekaret). Det var ikke vondt i det hele tatt at morkaken kom ut. 

jeg ville gjerne ta en dusj etterpå, men samboeren min overtalte meg til å la det være 🤷🏻‍♀️😂

Anonymkode: d31d8...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...