Akryl Skrevet 23. september 2022 #1 Del Skrevet 23. september 2022 Russland lar russiske menn rømme i hopetall etter nyhet om mobilisering. Ukraina var mer brutal mot menn og deres familiet. De lot ikke menn forlate landet. De ble adskilt fra sine familier. Ukraina tvang sine til å kjempe en krig de ikke ville kjempe. Litt kudos til Russland her. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 23. september 2022 #2 Del Skrevet 23. september 2022 Og det tror du? Russerne blir sjekket på grensen der de som er blitt innkalt blir stanset. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 23. september 2022 #3 Del Skrevet 23. september 2022 Det du sier er ikke engang sant. Men det tar tid å stenge grensene. Det gikk også noen døgn før Ukraina stengte grensene sine for menn, og et land under angrep er selvfølgelig mye mer utsatt enn et land som går til angrep. Å mobilisere sivilbefolkningen for en angrepskrig er direkte uhørt, så det er ingen kudos her. I tillegg så har Peskov bekreftet at mange av de som ble arrestert for å protestere mot mobiliseringen blitt mobilisert som følge av arrestasjonen. Russland sender sivile og tunge kriminelle sammen til frontlinjene for å kjempe en angrepskrig mot nabolandet. 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 23. september 2022 #4 Del Skrevet 23. september 2022 Trampstamped skrev (Akkurat nå): Og det tror du? Russerne blir sjekket på grensen der de som er blitt innkalt blir stanset. Seier du at russiske styresmakter kontrollerer reisande frå Russland? Eg les forøvrig no ein artikkel på BBC: 'What's happening in Russia now is total fear'. Det står ikkje noko om utreisekontroll, men beskriv litt av stemninga: But even more Russians are heading for the border by any route left to them. While queues to enter Finland are growing, Latvia and Estonia both say escaping enlistment is not grounds for asylum. Lithuania will consider cases individually, but the prime minister clarified that it was "not the duty of other countries to save Russians fleeing mobilisation". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. september 2022 #5 Del Skrevet 23. september 2022 kar90 skrev (42 minutter siden): Det du sier er ikke engang sant. Men det tar tid å stenge grensene. Det gikk også noen døgn før Ukraina stengte grensene sine for menn, og et land under angrep er selvfølgelig mye mer utsatt enn et land som går til angrep. Å mobilisere sivilbefolkningen for en angrepskrig er direkte uhørt, så det er ingen kudos her. I tillegg så har Peskov bekreftet at mange av de som ble arrestert for å protestere mot mobiliseringen blitt mobilisert som følge av arrestasjonen. Russland sender sivile og tunge kriminelle sammen til frontlinjene for å kjempe en angrepskrig mot nabolandet. Flere kriminelle var styrtrike bandelere. Disse kom seg ut av fengselet men forsvant i stedet for å dra til fronten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.PimpLotion Skrevet 23. september 2022 #6 Del Skrevet 23. september 2022 Ble veldig stille fra feministene plutselig. Rart det der 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 23. september 2022 #7 Del Skrevet 23. september 2022 Patetisk at de som kunne samlet seg og demonstrert mot regimet heller rømmer utenlands. Politiet kan ikke arrestere alle, hvis de er mange nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlcosAnal Skrevet 23. september 2022 #8 Del Skrevet 23. september 2022 Optimo skrev (3 minutter siden): Patetisk at de som kunne samlet seg og demonstrert mot regimet heller rømmer utenlands. Politiet kan ikke arrestere alle, hvis de er mange nok. Som om ikke du ville gjort akkurat det samme... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 23. september 2022 #9 Del Skrevet 23. september 2022 Mr.PimpLotion skrev (8 minutter siden): Ble veldig stille fra feministene plutselig. Rart det der Kva meiner du? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.PimpLotion Skrevet 23. september 2022 #10 Del Skrevet 23. september 2022 Just now, Smascha said: Kva meiner du? Ingen som maser om patriarki og kvinneundertrykkelse og hvor urettferdig kvinner har det når mannfolka blir tvunget ut i krig. Forventer at feministene blir igjen og står skulder mot skulder med mannfolka i kuleregnet. Hvis ikke er du bare en poser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. september 2022 #11 Del Skrevet 23. september 2022 Akryl skrev (1 time siden): Russland lar russiske menn rømme i hopetall etter nyhet om mobilisering. Ukraina var mer brutal mot menn og deres familiet. De lot ikke menn forlate landet. De ble adskilt fra sine familier. Ukraina tvang sine til å kjempe en krig de ikke ville kjempe. Litt kudos til Russland her. Russland skal ikke ha kudos for noe. Putin svikter sitt folk så det holder. Og det du nevner tror jeg ingenting på når det først gjelder. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 23. september 2022 #12 Del Skrevet 23. september 2022 Mr.PimpLotion skrev (3 minutter siden): Ingen som maser om patriarki og kvinneundertrykkelse og hvor urettferdig kvinner har det når mannfolka blir tvunget ut i krig. Forventer at feministene blir igjen og står skulder mot skulder med mannfolka i kuleregnet. Hvis ikke er du bare en poser. Takk for at du forklarte; no forstår eg kva du meiner. Ja, tanken slo med då Ukraina stengte grensene for utreise av eigne menn. No er jo ikkje akkurat verken Russland eller Ukraina feminismens høgborg, då. Har ikkje sett kvinner i det miliære nokon av dei stadane. Og eg merka meg at når demonstrantar har blitt arresterte så har eg ikkej sett kvinneleg russisk politi (finst det?) på tv-skjermen. Men eg skulle veldig gjerne visst korleis vi her i Noreg hadde reagert viss Russland invaderer. Hadde vi etterkvart innkalla både kvinner og menn til forsvar? Eller berre menn...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.PimpLotion Skrevet 23. september 2022 #13 Del Skrevet 23. september 2022 2 minutter siden, Smascha said: Takk for at du forklarte; no forstår eg kva du meiner. Ja, tanken slo med då Ukraina stengte grensene for utreise av eigne menn. No er jo ikkje akkurat verken Russland eller Ukraina feminismens høgborg, då. Har ikkje sett kvinner i det miliære nokon av dei stadane. Og eg merka meg at når demonstrantar har blitt arresterte så har eg ikkej sett kvinneleg russisk politi (finst det?) på tv-skjermen. Men eg skulle veldig gjerne visst korleis vi her i Noreg hadde reagert viss Russland invaderer. Hadde vi etterkvart innkalla både kvinner og menn til forsvar? Eller berre menn...? Tipper det hadde vært 90% menn ja. Minst. Ikke at det er noe galt med det. Jeg er bare veldig lei av feminister. Men den tråden handler om noe helt annet så jeg skal holde munn nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 23. september 2022 #14 Del Skrevet 23. september 2022 Smascha skrev (26 minutter siden): Takk for at du forklarte; no forstår eg kva du meiner. Ja, tanken slo med då Ukraina stengte grensene for utreise av eigne menn. No er jo ikkje akkurat verken Russland eller Ukraina feminismens høgborg, då. Har ikkje sett kvinner i det miliære nokon av dei stadane. Og eg merka meg at når demonstrantar har blitt arresterte så har eg ikkej sett kvinneleg russisk politi (finst det?) på tv-skjermen. Men eg skulle veldig gjerne visst korleis vi her i Noreg hadde reagert viss Russland invaderer. Hadde vi etterkvart innkalla både kvinner og menn til forsvar? Eller berre menn...? Alle som er vernepliktige kan potensielt bli kalt inn i Norge. Dvs. alle menn, men også kvinner født etter 1997 og som har avtjent verneplikt etter 2015. Og det vil nok skje. En del folk vil nok etter hvert bli innkalt når dette eskalerer til full krig og opptakt mot 3. verdenskrig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 23. september 2022 #15 Del Skrevet 23. september 2022 Smascha skrev (45 minutter siden): Takk for at du forklarte; no forstår eg kva du meiner. Ja, tanken slo med då Ukraina stengte grensene for utreise av eigne menn. No er jo ikkje akkurat verken Russland eller Ukraina feminismens høgborg, då. Har ikkje sett kvinner i det miliære nokon av dei stadane. Og eg merka meg at når demonstrantar har blitt arresterte så har eg ikkej sett kvinneleg russisk politi (finst det?) på tv-skjermen. Men eg skulle veldig gjerne visst korleis vi her i Noreg hadde reagert viss Russland invaderer. Hadde vi etterkvart innkalla både kvinner og menn til forsvar? Eller berre menn...? Da har du ikke lest eller sett nok nyheter..det er mange ukrainske kvinner i deres hær. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.PimpLotion Skrevet 23. september 2022 #16 Del Skrevet 23. september 2022 1 minutt siden, Trampstamped said: Da har du ikke lest eller sett nok nyheter..det er mange ukrainske kvinner i deres hær. Hvor mange da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voksenmann Skrevet 23. september 2022 #17 Del Skrevet 23. september 2022 2 hours ago, Akryl said: Russland lar russiske menn rømme i hopetall etter nyhet om mobilisering. Ukraina var mer brutal mot menn og deres familiet. De lot ikke menn forlate landet. De ble adskilt fra sine familier. Ukraina tvang sine til å kjempe en krig de ikke ville kjempe. Litt kudos til Russland her. Russland angrep Ukraina som utkjemper en forsvarskrig. På lik linje med hva som ville skjedd i Norge så innførte de sine mobiliseringslover. Angriper feks Russland Norge så vil vi sikkert se noe lignede i Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. september 2022 #18 Del Skrevet 23. september 2022 Capt. Obvious skrev (36 minutter siden): Alle som er vernepliktige kan potensielt bli kalt inn i Norge. Dvs. alle menn, men også kvinner født etter 1997 og som har avtjent verneplikt etter 2015. Og det vil nok skje. En del folk vil nok etter hvert bli innkalt når dette eskalerer til full krig og opptakt mot 3. verdenskrig. Hvordan tenker du at dette vil kunne eskalere til full krig med flere land? Russland sliter allerede mot Ukraina og har ikke nok trente soldater og utstyr til å fullføre der heller. Det eneste Russland snart har å gå på er atomvåpen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampstamped Skrevet 23. september 2022 #19 Del Skrevet 23. september 2022 Mr.PimpLotion skrev (1 minutt siden): Hvor mange da? Jeg aner ikke. Men det ser mye likt ut som her for meg: flest menn, men kvinner langt i fra et uvanlig syn. Fant et intervju med en av dem som er sersjant og snakker litt om hvordan hun har det og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. september 2022 #20 Del Skrevet 23. september 2022 Smascha skrev (1 time siden): Takk for at du forklarte; no forstår eg kva du meiner. Ja, tanken slo med då Ukraina stengte grensene for utreise av eigne menn. No er jo ikkje akkurat verken Russland eller Ukraina feminismens høgborg, då. Har ikkje sett kvinner i det miliære nokon av dei stadane. Og eg merka meg at når demonstrantar har blitt arresterte så har eg ikkej sett kvinneleg russisk politi (finst det?) på tv-skjermen. Men eg skulle veldig gjerne visst korleis vi her i Noreg hadde reagert viss Russland invaderer. Hadde vi etterkvart innkalla både kvinner og menn til forsvar? Eller berre menn...? Jo det er kvinner i det militære der. Her var det blant annet en kvinnelig russisk soldat som kjempet på Ukrainas side som ble drept https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/LlnmwP/ukraina-hyller-russisk-kvinne-som-kjempet-paa-deres-side&ved=2ahUKEwjdmcyKtav6AhUM6CoKHZSDAqUQFnoECBMQAQ&usg=AOvVaw3ZXs2B4HNU1tVggGQ-7dWu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå