AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Jeg har uføretrygd Jeg skal på et møte på Nav om arbeidspraksis ( noe legen min absolutt vil at jeg skal gjøre). Da måtte jeg registrere meg som arbeidssøker. Det står at hvis man glemmer å sende inn meldekort så får man trekk, men det gjelder vel aap? Jeg har jo fått beskjed om at arbeidspraksis ikke påvirker trygden min siden den er varig. Påvirker det uføretrygden hvis man glemmer å sende inn? for nå var jeg noen dager over fristen. Litt usikker nå. Anonymkode: e4424...065
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Snakk med nav du, kanskje de har gjort en feil eller lignende. Anonymkode: 08093...814 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Flere som vet? Anonymkode: e4424...065
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Ingen fare, meldekortene har ingenting med din utbetaling å gjøre. Pass på at det ikke går over 21 dager mellom hver gang, for da blir du avregistrert. Ikke værre enn at du må registrere deg på nytt altså😊 Anonymkode: f8ed5...4f2
Baktus2024 Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Nei nå , varig ufør så er du ute av hele navsystemet og får din månedlige trygd . Den eneste gangen nav da vil gjøre er å innhente skattekortet ditt engang i året og det gjøres internt i systemet , så det er ikke noe du selv trenger å tenke på.
Sofakona Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Arbeidsøker som dagpenger? Trodde ikke man måtte sende meldekort om man prøvde arbeide mens man var uføretrygdet?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Sofakona skrev (1 time siden): Arbeidsøker som dagpenger? Trodde ikke man måtte sende meldekort om man prøvde arbeide mens man var uføretrygdet? De kommer etter at jeg registrerte meg. Anonymkode: e4424...065
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Innsending av meldekort vil ikke ha noen betydning for uføretrygden din. Du trenger egentlig ikke å sende meldekort nå, det er kun hvis du for eksempel deltar i tiltak og får dekket reisevei el at du må sende meldekort. Veilederen din kan sette målet ditt til å ikke være jobb så forsvinner meldekortene og du kan fortsatt være arbeidssøker. Det er bare en formalitet. Anonymkode: da734...d11 2
Pipaluk Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Litt på siden her. Jeg trodde ikke man fikk hjelp av Nav til arbeidspraksis når man er ufør? Er det noe nytt? Forøvrig lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Pipaluk skrev (6 minutter siden): Litt på siden her. Jeg trodde ikke man fikk hjelp av Nav til arbeidspraksis når man er ufør? Er det noe nytt? Forøvrig lykke til! Det burde man få. Det er mange som vil prøve igjen. Mye bedre enn at man sitter hjemme. Anonymkode: 5abe8...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det burde man få. Det er mange som vil prøve igjen. Mye bedre enn at man sitter hjemme. Anonymkode: 5abe8...cb3 Ja, man burde få, men man har ikke fått. Så er dette noe nytt? Anonymkode: b1948...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå