AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Hvor mye kontakt har dere med kjæresten i løpet av en dag, særlig dere som ikke bor med partner? Jeg merker jeg noen dager føler meg ekstremt kvalt - vi melder gjennom dagen, det synes jeg er helt fint, selv om det av og til kan bli i overkant mye om helt trivielle ting som bare er oppramsning av gjøremål, men han ringer også så ofte! Om morgenen, for å fortelle meg hvordan han har sovet og hva planene for dagen er (vi er begge freelansere). Så tenderer han til å ringe når jeg har sagt jeg er ute og går en tur (han vet jeg setter pris på denne tiden for meg selv). Da ringer han gjerne bare for å høre hvor jeg går, om jeg har det ok, eller at han er i samme område og om jeg vil møtes. Dette gjør ofte at jeg føler meg presset til å være sammen når jeg helst bare vil surre for meg selv. Så ringer han gjerne på ettermiddagen igjen for å snakke om et eller annet. Jeg vet jeg kanskje er i en egen klasse hva gjelder behov for alenetid og bare kunne koble ut, men er ikke dette litt i overkant mye? Vi er voksne folk, ses mer eller mindre hver dag. Gjør vi ikke det så er han enda ivrigere på meldinger eller telefon. Anonymkode: 099f7...660
NiceOrNothing Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mye kontakt har dere med kjæresten i løpet av en dag, særlig dere som ikke bor med partner? Jeg merker jeg noen dager føler meg ekstremt kvalt - vi melder gjennom dagen, det synes jeg er helt fint, selv om det av og til kan bli i overkant mye om helt trivielle ting som bare er oppramsning av gjøremål, men han ringer også så ofte! Om morgenen, for å fortelle meg hvordan han har sovet og hva planene for dagen er (vi er begge freelansere). Så tenderer han til å ringe når jeg har sagt jeg er ute og går en tur (han vet jeg setter pris på denne tiden for meg selv). Da ringer han gjerne bare for å høre hvor jeg går, om jeg har det ok, eller at han er i samme område og om jeg vil møtes. Dette gjør ofte at jeg føler meg presset til å være sammen når jeg helst bare vil surre for meg selv. Så ringer han gjerne på ettermiddagen igjen for å snakke om et eller annet. Jeg vet jeg kanskje er i en egen klasse hva gjelder behov for alenetid og bare kunne koble ut, men er ikke dette litt i overkant mye? Vi er voksne folk, ses mer eller mindre hver dag. Gjør vi ikke det så er han enda ivrigere på meldinger eller telefon. Anonymkode: 099f7...660 Dette hadde jeg ikke taklet en uke engang . Enten kjeder han seg uten deg, evnt er det en form for sosial kontroll . Uansett turn off med uselvstendig og masete mennesker . 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Når dere uansett ses hver dag syns jeg dette høres mye og kvelende ut. Jeg får assosiasjoner til en kontrollerende eks av meg, han ringte alltid når jeg drev med andre ting, gikk tur, var med venner, hos familien osv men bare for å spørre hvor jeg var og pakket det inn som omsorg. Kom deg trygt hjem kjære, når er du hjemme, ringte igjen hvis jeg ikke var hjemme da og sa han bare var bekymret for om noe hadde skjedd siden han elsket meg sånn.. Jeg syns det var smigrende at han ga uttrykk for å bry seg så mye men i det vi flyttet sammen fikk jeg oppleve at alt dette bare var grooming for å gjøre meg tolerant for kontrollering og det ble tusen ganger værre slik at jeg ikke turte å gjøre ting på egenhånd lenger fordi han reagerte så kraftig på det. Er ikke sikkert at din mann er like ille men prøv å legg merke til om han har kontrollerende tendenser selvom det pakkes inn som omsorg og kjærlighet. Skinnet kan nemlig bedra. Anonymkode: 63a2c...dff 4 5
Blåttvann Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mye kontakt har dere med kjæresten i løpet av en dag, særlig dere som ikke bor med partner? Jeg merker jeg noen dager føler meg ekstremt kvalt - vi melder gjennom dagen, det synes jeg er helt fint, selv om det av og til kan bli i overkant mye om helt trivielle ting som bare er oppramsning av gjøremål, men han ringer også så ofte! Om morgenen, for å fortelle meg hvordan han har sovet og hva planene for dagen er (vi er begge freelansere). Så tenderer han til å ringe når jeg har sagt jeg er ute og går en tur (han vet jeg setter pris på denne tiden for meg selv). Da ringer han gjerne bare for å høre hvor jeg går, om jeg har det ok, eller at han er i samme område og om jeg vil møtes. Dette gjør ofte at jeg føler meg presset til å være sammen når jeg helst bare vil surre for meg selv. Så ringer han gjerne på ettermiddagen igjen for å snakke om et eller annet. Jeg vet jeg kanskje er i en egen klasse hva gjelder behov for alenetid og bare kunne koble ut, men er ikke dette litt i overkant mye? Vi er voksne folk, ses mer eller mindre hver dag. Gjør vi ikke det så er han enda ivrigere på meldinger eller telefon. Anonymkode: 099f7...660 😱😱😱 Jeg hadde ikke orket en dag sånn. Voksne folk som ikke bor sammen... hm... jeg ville tenkt at det holder med et par meldinger i løpet av dagen og kanskje ringes på kvelden. Men ikke hver kveld. 1 1
Blåttvann Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når dere uansett ses hver dag syns jeg dette høres mye og kvelende ut. Jeg får assosiasjoner til en kontrollerende eks av meg, han ringte alltid når jeg drev med andre ting, gikk tur, var med venner, hos familien osv men bare for å spørre hvor jeg var og pakket det inn som omsorg. Kom deg trygt hjem kjære, når er du hjemme, ringte igjen hvis jeg ikke var hjemme da og sa han bare var bekymret for om noe hadde skjedd siden han elsket meg sånn.. Jeg syns det var smigrende at han ga uttrykk for å bry seg så mye men i det vi flyttet sammen fikk jeg oppleve at alt dette bare var grooming for å gjøre meg tolerant for kontrollering og det ble tusen ganger værre slik at jeg ikke turte å gjøre ting på egenhånd lenger fordi han reagerte så kraftig på det. Er ikke sikkert at din mann er like ille men prøv å legg merke til om han har kontrollerende tendenser selvom det pakkes inn som omsorg og kjærlighet. Skinnet kan nemlig bedra. Anonymkode: 63a2c...dff Tenkte det samme, men jeg sa det ikke fordi jeg ikke ville være paranoid. Men jeg tenkte at dette ikke var normalt eller sunt. Endret 23. september 2022 av Blåttvann 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Det var mye og intenst! Vi har daglig kontakt ja og meldes jevnt gjennom dagen. Ringes av og til, ikke hver uke. Vi møtes kun helg og ferier og jeg er også glad i alenetid. Snakke med han om dette kanskje? Anonymkode: d6ff2...a9e 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Vi har mye kontakt men vi sees ikke hver dag. Anonymkode: 0e234...c27
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Når dere uansett ses hver dag syns jeg dette høres mye og kvelende ut. Jeg får assosiasjoner til en kontrollerende eks av meg, han ringte alltid når jeg drev med andre ting, gikk tur, var med venner, hos familien osv men bare for å spørre hvor jeg var og pakket det inn som omsorg. Kom deg trygt hjem kjære, når er du hjemme, ringte igjen hvis jeg ikke var hjemme da og sa han bare var bekymret for om noe hadde skjedd siden han elsket meg sånn.. Jeg syns det var smigrende at han ga uttrykk for å bry seg så mye men i det vi flyttet sammen fikk jeg oppleve at alt dette bare var grooming for å gjøre meg tolerant for kontrollering og det ble tusen ganger værre slik at jeg ikke turte å gjøre ting på egenhånd lenger fordi han reagerte så kraftig på det. Er ikke sikkert at din mann er like ille men prøv å legg merke til om han har kontrollerende tendenser selvom det pakkes inn som omsorg og kjærlighet. Skinnet kan nemlig bedra. Anonymkode: 63a2c...dff Jeg opplever han egentlig ikke som kontrollerende, men samtidig så kan jeg bli mektig irritert de få, få gangene jeg henger med en venninne og går tur med hunden hennes. Da har han fått vite det og sender gjerne melding om at han går tur i nærområdet og at jeg bare må si fra hvis jeg vil treffes. Gjerne flere meldinger om hvor i løypa han er. Ringer gjør han gjerne også. Da vet han at jeg er opptatt og lar telefonen ligge i lomma, så jeg vet ikke hvorfor han gjør det. Av og til leser jeg da meldingen, men lar være å svare fordi jeg ikke vil fortelle han akkurat hvor jeg er, jeg har lyst til å være med venninnen min. Han blir ikke sur eller noe, men det at han liksom "leter" etter meg når jeg er med andre synes jeg er slitsomt. Jeg er veldig lite sosial, så det er kun hun jeg henger med, og han er ikke sjalu av seg, så det har ikke med at han tror jeg er med noen andre heller. Han har et mye større behov for å ses, prates enn meg, så det er derfor jeg ville høre med dere andre om hva som egentlig er normalt, når jeg er fullt klar over at jeg er i overkant følsom på det å føles seg kvalt. Anonymkode: 099f7...660 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Blåttvann skrev (20 minutter siden): 😱😱😱 Jeg hadde ikke orket en dag sånn. Voksne folk som ikke bor sammen... hm... jeg ville tenkt at det holder med et par meldinger i løpet av dagen og kanskje ringes på kvelden. Men ikke hver kveld. Det er slik jeg helst vil ha det, har vel også forsøkt å vise det ved å ikke sende meldinger så mye - ringe er det uansett alltid han som gjør. Jeg har vel ringt han tre ganger gjennom dette forholdet. Mest fordi det da gjelder noe, ikke bare for å pludre. Jeg er ingen telefonprater i utgangspunktet, så når det blir flere ganger om dagen og jeg blir avbrutt i det jeg holder på med så merker jeg at jeg bare blir irritert. Anonymkode: 099f7...660
Blåttvann Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg opplever han egentlig ikke som kontrollerende, men samtidig så kan jeg bli mektig irritert de få, få gangene jeg henger med en venninne og går tur med hunden hennes. Da har han fått vite det og sender gjerne melding om at han går tur i nærområdet og at jeg bare må si fra hvis jeg vil treffes. Gjerne flere meldinger om hvor i løypa han er. Ringer gjør han gjerne også. Da vet han at jeg er opptatt og lar telefonen ligge i lomma, så jeg vet ikke hvorfor han gjør det. Av og til leser jeg da meldingen, men lar være å svare fordi jeg ikke vil fortelle han akkurat hvor jeg er, jeg har lyst til å være med venninnen min. Han blir ikke sur eller noe, men det at han liksom "leter" etter meg når jeg er med andre synes jeg er slitsomt. Jeg er veldig lite sosial, så det er kun hun jeg henger med, og han er ikke sjalu av seg, så det har ikke med at han tror jeg er med noen andre heller. Han har et mye større behov for å ses, prates enn meg, så det er derfor jeg ville høre med dere andre om hva som egentlig er normalt, når jeg er fullt klar over at jeg er i overkant følsom på det å føles seg kvalt. Anonymkode: 099f7...660 Men når det er så mye kan man begynne å lure på hvorfor han har et så stort behov. Jeg hadde også slitt med at han ikke respekterte mine ønsker og behov. Kanskje dere bare er for ulike. 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Blåttvann skrev (2 timer siden): Men når det er så mye kan man begynne å lure på hvorfor han har et så stort behov. Jeg hadde også slitt med at han ikke respekterte mine ønsker og behov. Kanskje dere bare er for ulike. Det tok lang tid før vi ble noen som ringte til hverandre, ingen av oss liker egentlig å snakke i telefonen, men etter at jeg "åpnet" for det så har det tatt helt av. Hvis jeg i tillegg kanskje er treg på meldinger så blir han enda mer ivirg på å ringe og prøve å få meg i tale. Ikke fordi det er noe spesielt, men for å høre hva jeg holder på med. Han vet jeg sitter og jobber, går tur eller lignende, så det er ikke som om jeg holder på med noe bak ryggen hans. Skal ta det opp med ham, men setter pris på innspillene her, som tilsier at jeg kanskje ikke overdriver min reaksjon så veldig. Anonymkode: 099f7...660
Blåttvann Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Da hadde jeg bare sagt at "Du, jeg liker å prate med deg, men som du vet så er jeg på jobb nå og kan egentlig ikke ha disse telefonsamtalene på dagtid." Når du går tur med venninne så kan du jo si at det er det du gjør og at du ikke ønsker å være så mye på tlf. Det er greit i begynnelsen, men etterhvert som forhold utvikler seg så er det normalt å ha fokus på den man er sammen med og ikke ha nesa i tlf. Når han ringer og du går tur kan du si at du ønsker å høre på naturen eller lydene i byen rundt deg og ha fokus på her og nå. Han husker vel at du sa at du ikke er en telefonsnakkedame. Altså få han til å forstå at det ikke er han, det er deg. Minne han på at du sa dette før dere begynte å snakke, så han ikke tar det personlig. Men jeg lurer på om han kanskje ikke har så mange venner? Eller er han ekstremt ekstrovert? 3
NiceOrNothing Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det tok lang tid før vi ble noen som ringte til hverandre, ingen av oss liker egentlig å snakke i telefonen, men etter at jeg "åpnet" for det så har det tatt helt av. Hvis jeg i tillegg kanskje er treg på meldinger så blir han enda mer ivirg på å ringe og prøve å få meg i tale. Ikke fordi det er noe spesielt, men for å høre hva jeg holder på med. Han vet jeg sitter og jobber, går tur eller lignende, så det er ikke som om jeg holder på med noe bak ryggen hans. Skal ta det opp med ham, men setter pris på innspillene her, som tilsier at jeg kanskje ikke overdriver min reaksjon så veldig. Anonymkode: 099f7...660 Syns ikke du virker som å overdrive i det hele tatt . Syns heller ikke du er i overkant sensitiv hvis du føler deg litt kvalt . Det kan virke som han ikke har så mange andre interesser enn deg . Si til han at du er redd for å kunne gå lei av han , hvis han fortsetter sånn .
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #14 Skrevet 24. september 2022 Har han ikke venner han kan flyttr noe av denne oppmerksomhetssøken/interessen rundt på? Han kan nok bare mene godt med det, men klart det blir for mye for de fleste. Anonymkode: 3d3b8...720
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #15 Skrevet 24. september 2022 Kjenner meg igjen. Var sammen med en som var en del yngre enn meg (er i tidlig 30-årene). Han var også sånn; konstant kontakt. Kanskje ikke like ille som din, men følte meg altså så kvelt. Hva er det egentlig å prate om hvis det går snapper gjennom hele dagen, ringing etter jobb.. snapping etter ringing og så ringing før natta. Orka ikke mer jeg. Fikk angst og uro av det. Ble i dårlig humør. Ikke koselig. Trodde det handlet mer om at han var yngre og at jeg er sær.. men godt å se det gjelder andre også 😅 Har dessverre ikke noe godt råd. Her ble det slutt. Anonymkode: 50103...9d8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #16 Skrevet 24. september 2022 Her ville jeg tatt en ordentlig prat. På en skånsom måte der du ikke bomber han. Kanskje han har fått en uvane. At han føler seg flink som ringer og styrer på hvis dette har vert vanskelig for han før. Jeg ville i hvert fall tatt en ordentlig prat der jeg hadde forklart at du ikke liker å være i telefonen hele tiden og at du synes det er travelt med så mange meldinger. At du liker når han sender meldinger og ringer, men at det ikke kan være like mye som nå. Hvis han fortsetter på denne måten etter praten ville jeg ikke tatt telefonen når han ringte og heller sendt en melding og sagt at «jeg er på tur og jeg kan ringe klokken 18 etter jeg har vert i dusjen, glad i deg» typ melding. Hvis du ønsker å beholde han er du forsiktig når du snakker med han om dette og virkelig forklarer deg. Han kan synes det er veldig sårende og avvisende. Jeg hadde aldri taklet den type kommunikasjon med kjæresten. Blir jo kvelt av å lese det! Anonymkode: f88b1...b49
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #17 Skrevet 24. september 2022 Vi bor hver for oss...meldes jo hver dag, Men ringes ikke hver eneste dag. Orker heller ikke mas 😂 Vi er helt like der, men vil jo ha livtegn hver dag da Vi møtes 2-3 dager i uken som maks....da blir det såklart sex alle gangene. Må innrømme at jeg forventer det, vil ha. Anonymkode: d07ea...85e 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #18 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vet jeg kanskje er i en egen klasse hva gjelder behov for alenetid og bare kunne koble ut, men er ikke dette litt i overkant mye? Vi er voksne folk, ses mer eller mindre hver dag. Gjør vi ikke det så er han enda ivrigere på meldinger eller telefon. Anonymkode: 099f7...660 Lær deg å kommunisere, sifra hvordan du vil ha det. Anonymkode: d07ea...85e
Mr.PimpLotion Skrevet 24. september 2022 #19 Skrevet 24. september 2022 «Føler ikke for å prate akkurat nå så hvis det ikke var noe viktig så legger jeg på og ringer deg opp igjen senere, glad i deg» bare si noe sånt. Ikke verre enn det 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #20 Skrevet 24. september 2022 Vi hadde avstandsforhold i 2 år. Vi meldet 0-mange ganger gjennom dagen, mange kun om det var en "samtale", ikke slik at vi sjekket inn hele tiden. Og snakket sammen hver eneste dag, som regel kveld. Alt fra 2-3 minutter om man var travel, til opp mot 2 timer når vi savnet hverandre. Jeg er stor tilhenger av kommunikasjon, at TS må si fra. Men samtidig... slikt handler jo også om sosiale antenner. At man tilpasser seg den andre. Ringer han 5 ganger om dagen og han 0, så vil jo en oppegående person justere seg. Anonymkode: 4a856...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå