Gå til innhold

Tur/aktiviteter i barnehage

Kikkili

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å foreslå gode alternativer til tur/aktiviteter til barnas barnehage, da de hele året & hver uke har vært samme sted. Vi bor i Oslo og bhg kan ta med barn på kollektivt. Hva/hvor har deres bhg gjort/vært? Skog, strand, bibliotek osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg jobbet i diverse barnehager i Oslo var vi på turer til Hovedøya, biblioteket, teknisk museum, Sognsvann, Akerselva, parker i nærområdet, en bondegård, Ekebergsletta med mer.

Anonymkode: 049ca...78e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkili skrev (1 time siden):

Jeg ønsker å foreslå gode alternativer til tur/aktiviteter til barnas barnehage, da de hele året & hver uke har vært samme sted. Vi bor i Oslo og bhg kan ta med barn på kollektivt. Hva/hvor har deres bhg gjort/vært? Skog, strand, bibliotek osv?

La barnehagen gjøre jobben sin selv. 

Anonymkode: ce693...7b9

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnets barnehage er de omtrent samme sted på tur hver uke. De veksler på et par plasser, men de er omtrent like ved hverandre. Der gjør de forskjellige pedagogiske aktiviteter. Klatring, lære om diverse i naturen, bygge ting, samlingsstund, synger, lager ting av blader osv de finner… De lager også stort sett maten ute også på tur. Så jeg ser ingen problemer i at de går samme sted. I barnehageavdelinger kan det være ulik motorisk utvikling, kanskje er dette passende steder for alle. Slik alle kommer seg i mål uavhengig av funksjon og alder. 

Jeg synes du egentlig bør la barnehagen få styre aktiviteter selv. Mange barn bryr seg ikke om en drar samme steder eller gjør like aktiviteter ofte. Det er mer vi voksne som kan synes slikt er kjedelig og automatisk tenker at barna mener det samme. 

Husk også at det ofte er strenge krav til buss. Dermed er det ikke alltid at buss er aktuelt for barnehager.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna liker repetisjon og steder de kjenner og vet hva de kan forvente av. Så det er ikke sikkert barna synes det er så kjedelig. 

Anonymkode: d1da6...e5d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkili skrev (2 timer siden):

Hva er galt med å gå på samme sted? Tror de vet godt at de går an å gå andre passer altså. De har nok en grunn!

Anonymkode: 6f43e...64d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke barnehagen sin jobb å vise barnet ditt rundt i området dere bor. Ting trenger ikke å være så komplisert for å glede de små. 

Ta med baret ditt på disse stedene selv..

Hilsen barnehageansatt. 

Anonymkode: 814ce...7a1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkili skrev (4 timer siden):

Herregud

Anonymkode: bbff5...0f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna liker jo å gå de samme stedene, se på den samme maurtua, skli på lekeplassen, leke i trehytta osv. De har ikke behov for å oppleve verden og alle mulige steder. 

Anonymkode: b9b40...89e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må foreldre slutte å henge seg så mye oppi tur i barnehagen!!! Hvem skal de dra på tur for??? Fordi foreldrene ikke orker selv? Tro det eller ei, men mange barn liker seg best der de er mest kjent. Hva er egentlig tur?

For mange holder det faktisk å gå til nærmeste lekeplass eller på andre siden av gjerdet. Barna synes faktisk ikke det er like spennende å gå i rekke «på tur» som det er å leke den leken de vil i barnehagen. Ta med barna deres på tur selv!

Jeg jobber i bhg og jeg ser barna sutre og gråte og klage fordi de ikke orker å «gå på tur».  De vil være i barnehagen, det de er kjent med å leke!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftige reaksjoner 😅 Jeg spør for ny pedagogisk leder spurte om foreldrene hadde noen forslag til steder da barna var klare for noe nytt og de skulle oppsøke nye steder. Jeg og barna ofte på tur selv, lar ikke det være opp til bhg som flere skriver. Men fint å få gode opplevelser med vennene i bhg også 🌸

Endret av Kikkili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi må for guds skyld ikke forvente noe av barnehagen. Vær fornøyd om barnet kommer hjem med livet i behold, makan! 

Anonymkode: fe43b...391

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kikkili skrev (6 timer siden):

Mange barn får ikke ta buss/bil uten eget sete det tar en evighet å montere. Siden bhg ikke har timer til å montere disse eller mulighet til å holde av en buss en hel dag så går det ikke. Noen foreldre sier tilogmed blankt nei til all transport. Kort sagt noen som ødelegger muligheter for turer. 

Anonymkode: 8a0f9...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke mitt barn skal reise kollektivt, buss, båt, bade i sjøen osv med barnehagen. Det kan vi gjøre på fritiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barna kan holde seg i barnehagen. 

Anonymkode: 9d05d...22f

Hvorfor vil du ikke at barna skal oppleve noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker ikke mitt barn skal reise kollektivt, buss, båt, bade i sjøen osv med barnehagen. Det kan vi gjøre på fritiden. 

Så hysterisk. Typisk sånne som har innetid og småbarnsregler til barna fyller 20. Må ha full kontroll hele tiden og blir voksne uten evne til å klare seg selv.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hysterisk. Typisk sånne som har innetid og småbarnsregler til barna fyller 20. Må ha full kontroll hele tiden og blir voksne uten evne til å klare seg selv.  

Hei. Kan du ikke lage dine egne barn du får bestemme over, istedenfor å blande seg oppi hva andre skal føle seg komfortable med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...