AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Jeg skulle ned noen kilo (høyde 163 med startvekt på 63) etter skilsmisse med psykisk voldelig partner. Har alltid hatt en idealvekt på 57. Der har jeg alltid trivdes og følt meg vital, fysisk og memtalt sterk. Nå er jeg 53 kilo og ser ut som et skjelett, mistet all styrke og fått tørr hud, hår og negler. Pluss at pupper og rumpe er blitt paddeflate og hengete. Jeg trives virkelig ikke, men får total angst av å legge på meg og får nesten et lite kikk når vekta går noen hundre gram ned hvis jeg veier meg. Spiser lite, mistet all sultfølelse og vegrer meg for større måltider. Alt renner rett igjennom hvis jeg spiser litt mer enn normalt. Blir drita full på to glass vin. Jeg teller ikke kalorier og slikt, men spiser generelt lite. Kan dette bare være en reaksjon på skilsmissen, eller er jeg på vei inn på en farlig sti? Anonymkode: 31969...cb3
Embla Othea Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skulle ned noen kilo (høyde 163 med startvekt på 63) etter skilsmisse med psykisk voldelig partner. Har alltid hatt en idealvekt på 57. Der har jeg alltid trivdes og følt meg vital, fysisk og memtalt sterk. Nå er jeg 53 kilo og ser ut som et skjelett, mistet all styrke og fått tørr hud, hår og negler. Pluss at pupper og rumpe er blitt paddeflate og hengete. Jeg trives virkelig ikke, men får total angst av å legge på meg og får nesten et lite kikk når vekta går noen hundre gram ned hvis jeg veier meg. Spiser lite, mistet all sultfølelse og vegrer meg for større måltider. Alt renner rett igjennom hvis jeg spiser litt mer enn normalt. Blir drita full på to glass vin. Jeg teller ikke kalorier og slikt, men spiser generelt lite. Kan dette bare være en reaksjon på skilsmissen, eller er jeg på vei inn på en farlig sti? Anonymkode: 31969...cb3 Det spørs hvor mat-og kroppsfiksert du er. Umiddelbart tenker jeg at du ikke høres spiseforstyrret ut. Snakk med fastlegen din. 1
Sofakona Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Det hørtes ikke bra ut og kan høres ut som spiseforstyrrelser. Når du begynner å tenke gram..da det på tide med hjelp. Du bør kontakte legen din så fort som mulig. Kroppen din har ikke godt av dette.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Var ca. sånn jeg begynte hvertfall. Nå har jeg vært syk i 10 år. Ta kontakt med fastlegen du. Bedre å ta det tidlig enn å bli verre. Anonymkode: 9b8b9...351
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Tja, umiddelbart når du sier at du "ser ut som et skjellet" når du har en helt normal BMI på 20 så tenker jeg at det høres ut som en reaksjon på skilsmissen mer enn en spiseforstyrrelse. Det er ikke rart at du sliter etter det du har vært gjennom. Vil anbefale deg å søke hjelp. Anonymkode: 2af9e...ed2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 1 av 4 som begynner på dietter utvikler spiseforstyrrelser sånn helt generelt. Og ja, du er i ferd med å utvikle det. Jeg kjenner meg igjen i den følelsen sv å se og erkjenne at vekten er hakket for lav, men likevel vegres av å skulle gå opp i vekt. Så på bilder at jeg var ganske tynn, men den «kontrollen» føltes bra siden jeg opplevde mangel på kontroll på endel annet (hadde nok en moderat fødselsdepresjon). Husker jeg fikk en skikkelig tilfredsstillende følelse av å se lav vekt rett etter fødsel. Ganske merkelig i all den tid at jeg ikke generelt synes tynnhet er noe å trakte etter/særskilt attraktivt osv. Anonymkode: 5b783...7b7
Matas Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Med vennlig hilsen, Matas, mod.
Anbefalte innlegg