bundaberg Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 (endret) Veilende priser hos Nikita, avdeling Oslo (Barneklipp 0-12 år) En bekjent av meg var innom med hennes 7 år gamle sønn og syntes det var mye betalt for liten jobb. Det ble ingen barneklipp den dagen. Hva syntes dere? Hvor klipper dere barnet deres? Er det markedet som bestemmer prisen? Prisene i samfunnet skyter fart? Endret 23. september 2022 av bundaberg
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Like greit å gjøre det hjemme. Anonymkode: a096d...348 4 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Skal ikke en frisør få betalt for jobben fordi foreldrene mener det koster for mye? Anonymkode: 22b54...2b7 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Det er det, og jeg er også tidligere frisør, det blir for pinlig å «beskytte» de overprisene, så mye er det ikke verdt! prøv droppin appen se om de har lagt ut billige timer Anonymkode: 2eaea...04c 3 2
kraftwerk Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Oi, det var mye for en barneklipp. Samboeren min betalte i underkant av 400,- kr for en herreklipp. Jeg ser også at de fleste barberere og frisører, som ikke tilhører kjeder som Nikita - har en mye lavere pris enn det du formidler her. Personlig klipper jeg meg aldri hos kjeder som det. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Det var mye. Jeg klipper sønnen min på 5 år selv. Kjøpte en billig frisørsaks for noen år siden og har spart mye penger på å klippe selv. Fortsetter med det så lenge han synes det er ok. Anonymkode: de053...8d6 1 2
Chlypa Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 De 15-20 minuttene skal dekke lønn, husleie, produkter, strøm, forsikring osv. Så nei, det er ikke mye. Det er ikke slik at pengene havner direkte i lomma på friøren. Alle kostnader skal dekkes og det er vel der nikita har kommet frem til at de må ha for å kunne dekke kostnadene sine. 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Jeg klipper mitt barn selv, men husk at det er vanskelig å klippe barn. De skal få betalt for jobben de gjør for det første. Og for det andre må man få barna til å sitte stille, voksne sitter som regel i ro. Nikita har nok gjort matten på det regner jeg med. Anonymkode: 7a5e6...b99 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Latterlige priser! Finn en annen frisør. Nikita har aldri gjort en bra jobb uansett. Aldri vært så misfornøyd som hos de og det etter å ha betalt mange 1000 kr. Anonymkode: 26d92...d91 5 1
Tuba Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Chlypa skrev (6 minutter siden): De 15-20 minuttene skal dekke lønn, husleie, produkter, strøm, forsikring osv. Så nei, det er ikke mye. Det er ikke slik at pengene havner direkte i lomma på friøren. Alle kostnader skal dekkes og det er vel der nikita har kommet frem til at de må ha for å kunne dekke kostnadene sine. Helt enig. Hvis frisørene skal ha lønn de kan leve av, må vi forbrukere faktisk betale hva det koster, 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Jeg synes overhodet ikke det er rart at barneklipp koster litt. Det er ikke de mest uerfarne frisørene som bør gjøre dette, de trenger folk med litt erfaring og barnetekke. Når det kommer til barn er det ikke bare å "klippe hår" slik som hos voksne, det er mye psykologi med i bildet også. Om ditt barn er snilt og greit og sitter musestille og er fort ferdig - supert for deg! Men se for deg alle de scenariene med usikre eller redde barn, barn som hyler og gråter og ikke vil sitte stille. Barn som er urolige og virrer på hodet, kjeder seg, lurer på hvor mamma ble av, vil leke eller fikle med et eller annet etc. Her skal frisøren gjøre en god og trygg jobb, og samtidig helst gi barnet en god opplevelse av det hele også. Synes du det er for dyrt, kjøp en saks og gjør det hjemme ☺️ At man vil få klippet barna sine for en slikk og ingenting hos frisøren synes jeg ikke noe om. Anonymkode: 0c053...b3d 4 1
Ullvott Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Barneklipp er ikke så mye kjappere og enklere enn voksenklipp, så det er ingen grunn til at prisen skal være så innmari lav. Lokaler i Oslo er kjempedyre å leie, så hvis det skal være noe igjen til lønn må det nesten koste litt, uansett alder på den som skal klippes. Jeg bor i en småby, hvor både husleie og frisør er billigere enn i Oslo, men barneklipp på barn under 12 koster 425 her også. 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Ullvott skrev (5 minutter siden): Barneklipp er ikke så mye kjappere og enklere enn voksenklipp, så det er ingen grunn til at prisen skal være så innmari lav. Lokaler i Oslo er kjempedyre å leie, så hvis det skal være noe igjen til lønn må det nesten koste litt, uansett alder på den som skal klippes. Jeg bor i en småby, hvor både husleie og frisør er billigere enn i Oslo, men barneklipp på barn under 12 koster 425 her også. Bedre at de ikke får kunder på grunn av de stive prisene da, eller? Anonymkode: 26d92...d91 5 1
Ullvott Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bedre at de ikke får kunder på grunn av de stive prisene da, eller? Anonymkode: 26d92...d91 De kan jo ikke gjøre ting de taper penger på. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Skrevet 23. september 2022 Chlypa skrev (1 time siden): De 15-20 minuttene skal dekke lønn, husleie, produkter, strøm, forsikring osv. Så nei, det er ikke mye. Det er ikke slik at pengene havner direkte i lomma på friøren. Alle kostnader skal dekkes og det er vel der nikita har kommet frem til at de må ha for å kunne dekke kostnadene sine. Men de bruker 3-5 min med maskinen. Anonymkode: 9fb83...02c 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 Ullvott skrev (4 minutter siden): De kan jo ikke gjøre ting de taper penger på. Det kommer jo flere kunder dersom de har en pris som er rimelig. Da får de også faste kunder. Anonymkode: 26d92...d91 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #17 Skrevet 23. september 2022 I Oslo går jeg til de utenlandske frisørene. 150kr for barn og 300kr for dame. Super fornøyd. Anonymkode: 1c77a...5f0 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #18 Skrevet 23. september 2022 Nikita er jo ikke akkurat av de billigste. Men de har tilbud på barneklipp tirsdager - til 329. Selv bruket jeg cutters til 13-åringen. Det er billigere. Anonymkode: cd6b8...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #19 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal ikke en frisør få betalt for jobben fordi foreldrene mener det koster for mye? Anonymkode: 22b54...2b7 En tjeneste er verd det markedet vil gi. Eller blir det jo ingen penger å tjene i det hele tatt Anonymkode: c9e70...4aa
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #20 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nikita er jo ikke akkurat av de billigste. Men de har tilbud på barneklipp tirsdager - til 329. Selv bruket jeg cutters til 13-åringen. Det er billigere. Anonymkode: cd6b8...ae7 Blir Cutters billigere? Er ikke det 399 uansett? Anonymkode: 993ea...7ff 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå