Gå til innhold

Leos lekeland.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 14.16):

Hei.

Dere som har vært på Leos lekeland, passer det for barn på 1 1/2 år? Søsteren er 4 1/2 så regner med hun er stor nok til å ha glede av det. Men er minste for liten? Bør vi vente noen år?

Anonymkode: 46f61...867

passer fint, har egen lekested for de under 2

Anonymkode: f9292...821

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 19.00):

Altså min sluttet å trenge tilsyn på Leos da hun var 3 år gammel så at et barn på 4,5 år trenger tilsyn høres helt tullete og hjelpesløst ut. Bare dra du.

Anonymkode: ded02...589

En 3 åring klarer seg helt sikkert fint, men Leos er jo gigantisk med veldig mye bråk og folk. Jeg hadde ikke gått fra 3 åringen min, fordi han ikke hadde funnet meg om han hadde slått seg eller er det hadde vært noe annet. 

I tillegg blir det alltid noe knuffing med eldre barn som får herje fritt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 19.00):

Altså min sluttet å trenge tilsyn på Leos da hun var 3 år gammel så at et barn på 4,5 år trenger tilsyn høres helt tullete og hjelpesløst ut. Bare dra du.

Det som skjer, er jo at noen andre voksne ser etter treåringen din. 
Jeg har maaaange ganger holdt et øye med andres småunger mens forelderens sitter på telefonen eller skravler med venninna. I mens henger treåringen fra stativet uten å klare å komme seg ned og gråter etter mamma (som ikke hører for hun sitter litt for langt unna). 
Eller de blir løpt ned av større unger, dytta vekk, eventuelt har de klatret for høyt opp og tør ikke komme ned igjen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

passer fint, har egen lekested for de under 2

Anonymkode: f9292...821

Takk, fint å høre :) TS

Anonymkode: 46f61...867

Skrevet
~white lady~ skrev (9 minutter siden):

Det som skjer, er jo at noen andre voksne ser etter treåringen din. 
Jeg har maaaange ganger holdt et øye med andres småunger mens forelderens sitter på telefonen eller skravler med venninna. I mens henger treåringen fra stativet uten å klare å komme seg ned og gråter etter mamma (som ikke hører for hun sitter litt for langt unna). 
Eller de blir løpt ned av større unger, dytta vekk, eventuelt har de klatret for høyt opp og tør ikke komme ned igjen.

Har årskort på Leos og har aldri opplevd noe av det dere skisserer her. Hverken mobbing eller gråting eller dytting eller noe sånt. Ikke som mitt barn har vært en del av, men så er hun ikke spesielt voldsom eller konfliktsøkende heller. Kommer sikkert også an på hvor man er i landet, Leos her jeg bor er ikke enormt og vi har aldri hatt noen problemer. Man sjekker jo selvfølgelig innom barnet og orienterer seg slik at man vet hvilken avdeling barnet er i, men å måtte fotfølge et barn på 4,5 år er ikke nødvendig så lenge man ikke har et spesielt respektløst eller usikkert barn.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har årskort på Leos og har aldri opplevd noe av det dere skisserer her. Hverken mobbing eller gråting eller dytting eller noe sånt. Ikke som mitt barn har vært en del av, men så er hun ikke spesielt voldsom eller konfliktsøkende heller. Kommer sikkert også an på hvor man er i landet, Leos her jeg bor er ikke enormt og vi har aldri hatt noen problemer. Man sjekker jo selvfølgelig innom barnet og orienterer seg slik at man vet hvilken avdeling barnet er i, men å måtte fotfølge et barn på 4,5 år er ikke nødvendig så lenge man ikke har et spesielt respektløst eller usikkert barn.

Har noen venner som sier at deres barn alltid er så snille og greie, og det er aldri noe tull. Men de følger jo ikke med! Når vi er sammen ser jeg at barnet deres styrer i det skjulte. Utestenger, manipulerer leken og er med på ugang. De prater med andre eller ser på telefonen. De lever i god tro at deres barn er en engel. Mulig dere bor på et sted med bare empatiske og greie barn på Lekeland, men det er i hvert fall ikke min erfaring der jeg har vært. 

Anonymkode: da8ff...3ec

Skrevet
Mamajune11 skrev (På 23.9.2022 den 21.55):

Når det komme store barn inn i småbarnsområdet spør du dem med litt streng stemme om de er 2år. For det er faktisk aldersgrense der. 

99% av alle barn stikker derifra når du snakker til dem og kaller dem babyer. Jeg er veldig streng på det og driter i om foreldrene kommer å skal kjæfte på meg. Da spør jeg bare om de kan lese og peker på lappen der det står max alder. 

Bør sjekke først hva grensen er da, her vi bor er det ikke to år.  Det er heller ikke forbud for større å være der

Anonymkode: acda3...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...