AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Synes det er vanskelig å finne tips når jeg googler, for her liker både barn og voksne å bygge Så disse bittesmå barnebordene passer ikke helt for oss. Noen som har en løsning med plate med eller uten lokk, som man løfter frem på spisebordet? Eller andre løsninger, der man kan rydde vekk delvis bygget Lego uten å ødelegge? Anonymkode: 0ffc6...a1a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Husker mamma lagde en slags lego-duk som kunne bli til en sekk. Legoplater var på en eller annen måte festet til stoffstykket, og hvis vi var midt i et byggeprosjekt ble stoffet løftet forsiktig vekk og lagt forsiktig tilbake på bordet når vi skulle bygge videre. Var vi ferdige, samlet vi alle klossene oppå brettet og snurpet stoffet sammen til en julenissesekk. Kunne det vært en idé? Vet det ikke er et bord, men funker godt når spisestuebordet brukes til legobygging. 😄 Anonymkode: cf54a...6f3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Husker mamma lagde en slags lego-duk som kunne bli til en sekk. Legoplater var på en eller annen måte festet til stoffstykket, og hvis vi var midt i et byggeprosjekt ble stoffet løftet forsiktig vekk og lagt forsiktig tilbake på bordet når vi skulle bygge videre. Var vi ferdige, samlet vi alle klossene oppå brettet og snurpet stoffet sammen til en julenissesekk. Kunne det vært en idé? Vet det ikke er et bord, men funker godt når spisestuebordet brukes til legobygging. 😄 Anonymkode: cf54a...6f3 Hm, ikke tenkt på at man kunne feste plater inni sekken. Vet mange har slik sekk, men sett på det som uaktuelt pga manglende muligheter for pågående prosjekter Selv om jeg gjerne skulle hatt noe litt mer varig kanskje, noe som passer bedre å ha stående fremme en hel helg. Anonymkode: 0ffc6...a1a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Hva med å kutte ned bena på et ikea lack stuebord? Sett på noen knotter under, så står den stødig på spisebordet. Anonymkode: 07b37...01c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 Jeg ville tatt en passe stor plate, feks finér. Langs kantene ville jeg montert lister, som stikker litt opp, for å hindre at noe sklir ned under flytting. På undersiden ville jeg montert noen tynne planker for å forsterke platen. Dette ville jeg gitt en overflatebehandling, sannsynligvis gulvlakk siden vi har en halv kanne, men gulvmaling eller noe annet kraftig vil også fungere. Alternativt stiftet fast en voksduk. På undersiden ville jeg klistret på gummiknotter, så ikke plankene riper opp bordet, eller sklir ned så det blir katastrofe. Det er viktig å tenke over hvor platen skal plasseres mens man bruker stuebordet til noe annet. Hvis den skal flyttes gjennom en døråpning må den være smalere enn åpningen. I verste fall kan man ha to plater, som festes sammen med noe. Anonymkode: cef77...6d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå