AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Jeg har plutselig oppdaget at om jeg lar være å børste håret mens det er vått, så får jeg masse bølger i håret (!). Typ 2a-2b'ish. Jeg har veldig tykt hår, fint, lav porøsitet, og det går ned til korsryggen. Jeg har alltid klippet håret mitt selv hjemme, og da bare klippet det i en litt u-klipp. Aldri prøvd lag (er det det man kaller det på norsk?). Men er det bare kjedelig..? Jeg ser at "alle" anbefaler lag til bølgete/krøllete hår. Men det synes jeg er kjempeskummelt... Jeg liker/trenger å ha håret i en bun eller flettet også, og er litt redd for at det med lag-klipp bare vil stikke ut dumme hår overalt? Jeg er også redd frisører.. Jeg gikk til frisøren for første gang siden barnehagealder for et par år siden, og det var ikke en positiv opplevelse.. Endte opp med at hun (etter at hun hadde oiet seg over hvor utrolig lite slitt håret mitt var) klippet av minst fire ganger så mye som hun først sa, og resultatet var så skjevt at jeg var nødt til å klippe det enda mer hjemme selv for å få det til å se ut igjen (vi snakker ikke LITT skjevt her; det var så hakkete og rart at samboeren reagerte til og med..) Så jeg er litt redd for å bli skamklipt til så stor grad at det vil ta åresvis å gro ut igjen.. Noen råd? Anonymkode: 0bd81...f5d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Jeg skjønner ikke hva slags sveis du mener desverre. Men ikke la en dårlig erfaring hos frisør ødelegge for deg. De fleste frisørene er helt topp og ser akuratt hva slags sveis som passer deg best! Anonymkode: 01dea...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har plutselig oppdaget at om jeg lar være å børste håret mens det er vått, så får jeg masse bølger i håret (!). Typ 2a-2b'ish. Jeg har veldig tykt hår, fint, lav porøsitet, og det går ned til korsryggen. Jeg har alltid klippet håret mitt selv hjemme, og da bare klippet det i en litt u-klipp. Aldri prøvd lag (er det det man kaller det på norsk?). Men er det bare kjedelig..? Jeg ser at "alle" anbefaler lag til bølgete/krøllete hår. Men det synes jeg er kjempeskummelt... Jeg liker/trenger å ha håret i en bun eller flettet også, og er litt redd for at det med lag-klipp bare vil stikke ut dumme hår overalt? Jeg er også redd frisører.. Jeg gikk til frisøren for første gang siden barnehagealder for et par år siden, og det var ikke en positiv opplevelse.. Endte opp med at hun (etter at hun hadde oiet seg over hvor utrolig lite slitt håret mitt var) klippet av minst fire ganger så mye som hun først sa, og resultatet var så skjevt at jeg var nødt til å klippe det enda mer hjemme selv for å få det til å se ut igjen (vi snakker ikke LITT skjevt her; det var så hakkete og rart at samboeren reagerte til og med..) Så jeg er litt redd for å bli skamklipt til så stor grad at det vil ta åresvis å gro ut igjen.. Noen råd? Anonymkode: 0bd81...f5d Uffeluff altså! Jeg gikk fra å lese om krig og Ukraina til å lese om dette helt ubetydelige problemet! Vel, voks opp, vær som du helst vil være, ha ditt hår som du vil, og ta vare på deg selv videre. Det kommer verre tider! Da vi ikke har tid og mulighet til å tenke på om frisøren har gjort sånn eller sånn. Anonymkode: 425a2...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har plutselig oppdaget at om jeg lar være å børste håret mens det er vått, så får jeg masse bølger i håret (!). Typ 2a-2b'ish. Anonymkode: 0bd81...f5d Helidg du! 😍 Anonymkode: c16ae...a6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå