Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til baby. Koker dere flaskene hele perioden de brukes eller slutter dere med det etterhvert?

Anonymkode: eb0d5...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ungene er gamle nok til å ligge og putte ting i munnen på gulvet, leker og alt mulig rart, så trenger ikke flasker være sterile lenger, de heller. Det holder at man er nøye med å skylle dem godt rett etter bruk, og sette dem til vask med en gang. Snu dem opp ned på avrenningsbenken ved vasken. La overflødig vann og melkerester renne ut så det ikke samler seg sure rester og bakterier i flaskene som skal vaskes.

Det gir ikke mening å sterilisere én ting, men ikke noe annet. Bakterier får barnet i seg uansett, for man kan ikke sterilisere hele miljøet og alle leker og pekebøker og all slags ting. Man har jo heller ikke sterile hender når man håndterer barnet hele tiden. 

Anonymkode: 32a56...04e

• Liker 1
Skrevet

Har det vært morsmelkserstatning i dem, så koker jeg dem, uansett alder.

Anonymkode: fd98f...4ff

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja. Mitt barn er snart 9mnd. Hu får morsmelkerstatning, og da skal flaskene kokes uansett grunnet bakterier 

Anonymkode: eeada...d6f

• Nyttig 2
Skrevet

Men vil det si at dere koker alle skåler og skjeer som det har vært babygrøt i også? For det er jo mme i de også.

• Nyttig 1
Skrevet

Flasker brukt til mme må kokes hele perioden!

Anonymkode: 8455d...ceb

• Nyttig 1
Skrevet

Sjekk om anbefalingene har blitt endret, men da min mellomste var liten måtte man ikke lenger koke flaskene etter seks mnd. Men smokker skal kokes hele veien. Det er viktig å skylle ut av flasker og smokker med kaldt vann med en gang de er brukt, slik at det ikke står melkerester i dem. Når flaskene skal i oppvaskmaskin tror jeg man bør bruke peogrammet på 70 grader. 

Anonymkode: 82d7b...934

Skrevet

Selv kokte jeg flaskene også etter seks måneder, forresten. Jeg måtte jo uansett koke smokkene, og da kunne jeg like gjerne slenge flaskene i sterilisatoren også.

Anonymkode: 82d7b...934

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Men vil det si at dere koker alle skåler og skjeer som det har vært babygrøt i også? For det er jo mme i de også.

Er det MME i vanlig babygrøt? Det stemmer vel ikke for MME må blandes på 70 grader det må jo ikke babygrøt..

Anonymkode: c36a0...fb7

Skrevet

I 2013 trengte man ikke sterilisere etter babyen var 4 mnd..

I 2016 trengte man ikke sterilisere etter babyen var 6 mnd.

I 2022 må man sterilisere helt til man slutter med MME.

Begynner jo å lure på om de har tilsatt MME en farlig bakterie siden sist jeg hadde flaskebarn 🤷🏼‍♀️

Skrevet
17 hours ago, Kakaoen said:

I 2013 trengte man ikke sterilisere etter babyen var 4 mnd..

I 2016 trengte man ikke sterilisere etter babyen var 6 mnd.

I 2022 må man sterilisere helt til man slutter med MME.

Begynner jo å lure på om de har tilsatt MME en farlig bakterie siden sist jeg hadde flaskebarn 🤷🏼‍♀️

Er det ikke slik at pulveret som selges i norge nå produseres i utlandet og derfor er det mulig at det er salmonella osv i det? Er vel derfor de endret retningslinjene for hvor varmt vann man skal blande med også? Antar jo at det er grunner til at de har valgt å bli strengere med retningslinjene, om det enten er forskjell på pulveret eller at det er erfart at noen barn har blitt syke. Det er nok neppe bare et tilfeldig innfall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke slik at pulveret som selges i norge nå produseres i utlandet og derfor er det mulig at det er salmonella osv i det? Er vel derfor de endret retningslinjene for hvor varmt vann man skal blande med også? Antar jo at det er grunner til at de har valgt å bli strengere med retningslinjene, om det enten er forskjell på pulveret eller at det er erfart at noen barn har blitt syke. Det er nok neppe bare et tilfeldig innfall. 

Jeg vet ikke.. Men Nestle produserer vel ikke noe i Norge. Litt usikker på hvem som produserer Hipp. 
Mener å ha hørt at et barn i USA ble syk.. 🤷🏼‍♀️ Og da endres jo alt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...