AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Jeg lurer på om det er mulig å få startlån fra kommunen om man jobber ved siden av trygden? Hvis jeg jobber tjener jeg ca 37000 før skatt hver mnd. Vil dette føre til at jeg tjener for mye og ikke kan få startlån? Noen erfaringer? har minstesats ung ufør. 27000 før skatt hver mnd. Lurer egentlig på om jeg bør søke før jeg får jobb, eller om jeg bør vente til jeg får jobb og kanskje få mer i lån. Anonymkode: a3e7f...76f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Må slutte å bruke minstesats i alle setninger. Ung ufør er ikke minstesats. Det kommer jo litt an på. Får du lån i «normal» bank? Anonymkode: 23d7f...2cb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Jobb i seg selv er ingen hindring, jeg og mannen er begge delvis uføre med jobb ved siden av, og vi fikk startlån. Men om inntekten blir for høy er det jo noe annet. Der er det ingen fast grense, det kommer an på mye annet rundt. Anonymkode: 0df93...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Startlån går på årsinntekt og på om du er varig økonomisk vanskeligstilt eller har mulighet til å få lån i vanlig bank eller spare egenkapital. Hvis du har det så får du ikke startlån. Et spm litt på siden men fordi jeg selv er ufør og ønsker å jobbe litt: Hvor mye utbetalt får du av ung uføren og trekkes ikke den når du jobber ved siden av? Anonymkode: dce1c...87e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Startlån går på årsinntekt og på om du er varig økonomisk vanskeligstilt eller har mulighet til å få lån i vanlig bank eller spare egenkapital. Hvis du har det så får du ikke startlån. Et spm litt på siden men fordi jeg selv er ufør og ønsker å jobbe litt: Hvor mye utbetalt får du av ung uføren og trekkes ikke den når du jobber ved siden av? Anonymkode: dce1c...87e Ung ufør trekkes etter hvor mye du tjener hver mnd. Dette må føres inn på inntektskalkulator på nav. Her kan man føre inn hva man vil tjene i løpet av et år og se hvor mye uføretrygden reduseres per mnd. Inntektskalkulatoren kan man bruke uten og sende inn også. Anonymkode: a3e7f...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå