AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Er 6+2 idag og de siste dagene har jeg blitt så uggen/kvalm hvis jeg ikke spiser ofte! Har ikke spydd enda, heldigvis! Men denne kvalmen er så irriterende på natten.. På dagtid spiser jeg litt når jeg kjenner det blir ille, men kan ikke huske å ha vært kvalm om natten med første.. Jeg sover fryktelig urolig og våkner mye fordi jeg er så uggen.. ligger liksom å venter på å spy🤮 Er det vanlig? Om natten..? Hvis noen har tips om noe som kan hjelpe så tar jeg imot med stor takk!🤞🏻 Anonymkode: 3d37a...b7b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Ha noe på nattbordet du kan spise. Kjeks eller noe. Anonymkode: 564f9...870 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Hos meg var kvalmen desidert verst om natten. Jeg lå og halvsov på en madrass på badegulvet fra 21-tiden til kl 05-06 hver natt fra uke 7 til uke 18. Anonymkode: 4b8b7...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hos meg var kvalmen desidert verst om natten. Jeg lå og halvsov på en madrass på badegulvet fra 21-tiden til kl 05-06 hver natt fra uke 7 til uke 18. Anonymkode: 4b8b7...c1b Høres slitsomt ut..🤮😴 Anonymkode: 3d37a...b7b
kaffemor Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 For meg er også kvalmen verst på natten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Var kvalm døgnet rundt jeg. Anonymkode: 70abc...a03 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 12.44): Er 6+2 idag og de siste dagene har jeg blitt så uggen/kvalm hvis jeg ikke spiser ofte! Har ikke spydd enda, heldigvis! Men denne kvalmen er så irriterende på natten.. På dagtid spiser jeg litt når jeg kjenner det blir ille, men kan ikke huske å ha vært kvalm om natten med første.. Jeg sover fryktelig urolig og våkner mye fordi jeg er så uggen.. ligger liksom å venter på å spy🤮 Er det vanlig? Om natten..? Hvis noen har tips om noe som kan hjelpe så tar jeg imot med stor takk!🤞🏻 Anonymkode: 3d37a...b7b Det er et velkjent fenomen at kvalme forverres av horisontal leie, ja. Dette har du vel fått råd om? Å ligge på venstre side (samme side som magesekken) vil være bedre for kvalme og sure oppstøt eller halsbrann enn å ligge på rygg eller på høyre side. Plages en fortsatt bør en heve hodeenden av sengen noe (sett klosser under bena el). Det kan også hjelpe å spise eller drikke noe som demper sure oppstøt og/eller kvalme rett før en legger seg (det er vel en del piller gravide fint kan ta også?). Og det hjelper å unngå store måltid eller fet mat før leggetid (aka gi maten tid nok til å gå fra magesekk til tarmer før en legger seg nedpå). Om en føler en må eller blr ha litt mat innabords før leggetid? Nøytral, ikke-syrlig og ikke-fet mat. Anonymkode: 8bd0b...18b 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er et velkjent fenomen at kvalme forverres av horisontal leie, ja. Dette har du vel fått råd om? Å ligge på venstre side (samme side som magesekken) vil være bedre for kvalme og sure oppstøt eller halsbrann enn å ligge på rygg eller på høyre side. Plages en fortsatt bør en heve hodeenden av sengen noe (sett klosser under bena el). Det kan også hjelpe å spise eller drikke noe som demper sure oppstøt og/eller kvalme rett før en legger seg (det er vel en del piller gravide fint kan ta også?). Og det hjelper å unngå store måltid eller fet mat før leggetid (aka gi maten tid nok til å gå fra magesekk til tarmer før en legger seg nedpå). Om en føler en må eller blr ha litt mat innabords før leggetid? Nøytral, ikke-syrlig og ikke-fet mat. Anonymkode: 8bd0b...18b Dette spiller ingen rolle da det er svangerskapshormonene som gir kvalme. Anonymkode: 70abc...a03 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Sånn var det rundt den tiden for meg også, våkner kl 04 og var kvalm hver natt en måneds tid. Skikkelig ubehagelig, men slapp å spy! 👍🏼 Anonymkode: e24ab...070 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Er nøyaktig like langt på vei selv, og er ekstremt kvalm og spesielt om natten. Venter også nr. 2 👍 Anonymkode: 59dfd...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #11 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er et velkjent fenomen at kvalme forverres av horisontal leie, ja. Dette har du vel fått råd om? Å ligge på venstre side (samme side som magesekken) vil være bedre for kvalme og sure oppstøt eller halsbrann enn å ligge på rygg eller på høyre side. Plages en fortsatt bør en heve hodeenden av sengen noe (sett klosser under bena el). Det kan også hjelpe å spise eller drikke noe som demper sure oppstøt og/eller kvalme rett før en legger seg (det er vel en del piller gravide fint kan ta også?). Og det hjelper å unngå store måltid eller fet mat før leggetid (aka gi maten tid nok til å gå fra magesekk til tarmer før en legger seg nedpå). Om en føler en må eller blr ha litt mat innabords før leggetid? Nøytral, ikke-syrlig og ikke-fet mat. Anonymkode: 8bd0b...18b Takk! Husker dette med å ligge på venstre side osv fra sist svangerskap, men det var da mye senere pga halsbrann.. Nå føler jeg at jeg ligger å vrir meg så mye, og jeg orker ikke ligge for lenge på én side.. I tillegg er jeg ofte oppe 3-4 ganger for å tisse, og da tar det ofte tid å sovne igjen fordi jeg er så uvel. Bruker også alltid 2 puter, så ligger litt opp med hodet.. Satser på det gir seg etterhvert.. Anonymkode: 3d37a...b7b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #12 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er nøyaktig like langt på vei selv, og er ekstremt kvalm og spesielt om natten. Venter også nr. 2 👍 Anonymkode: 59dfd...1ff Ah.. slitsomt!! Spyr du? Eller bare kvalm..? Begynte å spy 6+4 med førstemann, og da var det 2-3 dager med skikkelig spying, også var det morgenkvalme/oppkast/brekninger etter det.. og hvis jeg ble veldig sulten. Nå også blir jeg sånn akutt kjempe kvalm hvis jeg blir sulten, og det samme om natta.. men ingen oppkast foreløpig 🤞🏻 Anonymkode: 3d37a...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå