Gå til innhold

Hvor mye spiller psyken inn på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få langvarig dårlig mage av å sove lite/stresse mye? 
Siden jeg sluttet på studiet mitt og ble "voksen" har jeg hatt mageproblemer.

Jeg er misfornøyd i jobben min og jeg er generelt ganske stressa over mye i livet. Har alltid også hatt en mage som fort reagerer på stress, men før har det vært i små perioder. Nå er det så og si hele tiden. 
Har en venn som sier at han hadde løs mage i 3 år da han jobbet på et sted som var stressende - og da han sluttet jobben ble magen bedre. 

Kan det bare være det, at jeg rett og slett ikke har det så bra psykisk - og at magen er en reaksjon på det? 

Anonymkode: ffb00...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettelse: når jeg skriver dårlig mage og mageproblemer mener jeg i mitt tilfelle løs avføring og ikke at jeg har vondt heldigvis

Anonymkode: ffb00...bcf

Skrevet

Har det også slik. 

Sjekket meg for diverse allergier, men fant ingenting. 

Stress har alltid påvirket magen min. Nå er det kanskje ikke jobben som stresser meg mest, men småbarnslivet :P 

Selv tenker jeg bare å se hvordan det går når det blir mindre stress med smårollingene. 

Har heller ikke vondt, men går veldig ofte på do. 

Skrevet

Ja. Er absolutt en kobling der. Jeg hadde en periode på ca et år med ekstremt høyt stress og hadde da en 4 mnd periode hvor jeg fikk akutt løs mage hver ettermiddag på samme klokkeslett. Så akutt at jeg bare måtte avbryte midt i en setning og løpe på do når det kom. Stressituasjonen avtok, og siden har jeg aldri hatt dette problemet. 

Anonymkode: b1d27...e86

Skrevet

Ja. Har IBS, og symptomene mine forsterkes veldig om jeg stresser mye. I tillegg har jeg nervøs mage. Det var alltid like gøy på eksamen husker jeg 🤦‍♀️

Skrevet

Jeg blir oppblåst av mye stress. Det er absolutt en sammenheng mellom disse to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...