AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Det har seg sånn at jeg har møtt en fyr og vi har datet hverandre siden slutten av mars. Vi er ikke helt i kjæreste stadiet enda. Han skal få møte sønnen min snart for føler oss klare for det nå. Vi har drevet å tulla litt i det siste med bosted i fremtiden (Langt frem, er for tidlig flytte sammen enda). Men vi snakka litt om at det var noen hus til salgs her jeg bor og at jeg ønsker å kjøpe bolig til slutt for det er så dyrt å leie. Han bor i nabokommunen, langt oppi gokk, ikke sentralt. Mens jeg bor ganske sentralt i en liiten by. Det tar ca 25 min å kjøre fra han til meg. Jeg har som nevnt en sønn på 4 år som går i barnehage her. Han har drevet tulla med at vi fikk flytte til han siden det er så dyrt for tiden med strøm, mat, leie osv.. Så sa jeg tilbake om at jeg ønsker å bo i min kommune da sønnen min går i barnehage her og har sine venner og bekjentskaper her. Samt at jeg også har bekjentskaper i barnehagen hans. Ja barn er tilpasningsdyktige, men jeg ønsker å holde oss her. Si hvis vi flytter sammen neste år, da har sønnen min bare 1 år igjen i barnehagen og jeg ønsker ikke at han skal bytte barnehage da. Huset han bor i har han hatt siden han flytta ut fra foreldrene sine og bodd der og pussa opp med sin eks forlovede. Han har bodd i samme gate hele livet, aldri flytta på seg. Er jeg urimelig som ønsker at hvis vi skulle flyttet sammen at vi hadde starta med blanke ark og kjøpt noe sammen? Her i min kommune, med tanke på min sønn også. Jeg er ganske sikker på jeg ikke hadde trivdes der han bor. Det er langt i gokk i skogen høyt oppi dalen. Her jeg bor kan man gå til det meste. Det er en liten by men sentralt nok. Hvorfor er det slik at mannfolk alltid mener det er vi kvinnfolk som skal flytte inn hos de? Hvorfor kan ikke de inngå komprimisser? Vi har jo ikke snakket mye seriøst om dette. Men jeg begynte tenke over det når vi drev snakka om hus og tulla litt rundt det. Hva mener dere?? Anonymkode: 0b061...4ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det har seg sånn at jeg har møtt en fyr og vi har datet hverandre siden slutten av mars. Vi er ikke helt i kjæreste stadiet enda. Han skal få møte sønnen min snart for føler oss klare for det nå. Vi har drevet å tulla litt i det siste med bosted i fremtiden (Langt frem, er for tidlig flytte sammen enda). Men vi snakka litt om at det var noen hus til salgs her jeg bor og at jeg ønsker å kjøpe bolig til slutt for det er så dyrt å leie. Han bor i nabokommunen, langt oppi gokk, ikke sentralt. Mens jeg bor ganske sentralt i en liiten by. Det tar ca 25 min å kjøre fra han til meg. Jeg har som nevnt en sønn på 4 år som går i barnehage her. Han har drevet tulla med at vi fikk flytte til han siden det er så dyrt for tiden med strøm, mat, leie osv.. Så sa jeg tilbake om at jeg ønsker å bo i min kommune da sønnen min går i barnehage her og har sine venner og bekjentskaper her. Samt at jeg også har bekjentskaper i barnehagen hans. Ja barn er tilpasningsdyktige, men jeg ønsker å holde oss her. Si hvis vi flytter sammen neste år, da har sønnen min bare 1 år igjen i barnehagen og jeg ønsker ikke at han skal bytte barnehage da. Huset han bor i har han hatt siden han flytta ut fra foreldrene sine og bodd der og pussa opp med sin eks forlovede. Han har bodd i samme gate hele livet, aldri flytta på seg. Er jeg urimelig som ønsker at hvis vi skulle flyttet sammen at vi hadde starta med blanke ark og kjøpt noe sammen? Her i min kommune, med tanke på min sønn også. Jeg er ganske sikker på jeg ikke hadde trivdes der han bor. Det er langt i gokk i skogen høyt oppi dalen. Her jeg bor kan man gå til det meste. Det er en liten by men sentralt nok. Hvorfor er det slik at mannfolk alltid mener det er vi kvinnfolk som skal flytte inn hos de? Hvorfor kan ikke de inngå komprimisser? Vi har jo ikke snakket mye seriøst om dette. Men jeg begynte tenke over det når vi drev snakka om hus og tulla litt rundt det. Hva mener dere?? Anonymkode: 0b061...4ba Dette ble for dumt. Hvorfor drar du inn alle menn og kvinner i dette når det gjelder dere to. Og dere er jo ikke engang en plass der et kompromiss er et alternativ. Dere har datet i 6 mnd og det er da alt for tidlig til at noe prat om slikt kan kalles for annet enn fjas. Ha det nå ikke så travelt med å skulle lage kjernefamilien din, du har jo allerede konstruert en ikke eksisterende situasjon til å bli en livskrise. Anonymkode: fc9ef...992 23 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Å hvilket kompromiss har du kommet med? Anonymkode: b2529...87d 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Jeg syns det er smart å tenke på dette allerede nå. Og jeg skjønner deg godt og støtter deg, TS, med å holde deg der du bor nå - innen kommunen og folk og venner osv osv. Jeg ville aldri flyttet til en mann som bor sånn til som du forklarer. Og i hvert fall ikke med en liten gutt. Jeg hadde ikke villet flytte inn hos noen som har bodd i huset sammen med eksen sin heller. Denne mannen kommer sikkert til å ville rydde plass til deg, men kommer du til å føle deg hjemme der? Jeg tror ikke det. Han virker som en "her har jeg alltid bodd og her skal jeg alltid bo" type person. Jeg tror ikke du får han med deg til deg heller, han vil nok mistrives veldig i byen oppå masse folk. Ingen av dere er urimelig, dere er bare forskjellige. Og det må det være lov til. Det kan hende dere bare ikke er kompatible til å bo sammen? Det går an å være kjærester uten å bo sammen også? Anonymkode: 49fd2...c71 5 1 2
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Dere er ikke kompatible dersom dere har tenkt å flytte sammen. Godt dere oppdaget det såpass tidlig FØR du introduserte han for sønnen din 14 2
Festlig Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 (endret) Du drar ikke sønnen din ut av sitt vante og trygge miljø til fordel for en trangsynt ungkar som aldri har behøvd å tenke på andre enn seg sjøl. Om dere fortsatt trives sammen om et år så kan han og du bo sammen i din leide leilighet eller en annen for å se hvordan det fungerer. Funker det ikke så har du det du trenger for deg og sønnen din der dere bor Endret 23. september 2022 av Festlig Retting 10 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette ble for dumt. Hvorfor drar du inn alle menn og kvinner i dette når det gjelder dere to. Og dere er jo ikke engang en plass der et kompromiss er et alternativ. Dere har datet i 6 mnd og det er da alt for tidlig til at noe prat om slikt kan kalles for annet enn fjas. Ha det nå ikke så travelt med å skulle lage kjernefamilien din, du har jo allerede konstruert en ikke eksisterende situasjon til å bli en livskrise. Anonymkode: fc9ef...992 Daten en fyr for 2 år siden med akkurat samme problem. Han nektet å flytte ut av huset der faren hans bodde i kjelleren. Skulle aldri flytte igjen sa han. Og da lurer jeg på hvorfor mannfolk skal være så bastante på akkurat dette. Sier ikke alle er det. Noen da ihvertfall. Tenker det er fint å finne ut av slikt tidlig så man ikke går inn i et forhold så viser det seg att den personen ikke er villig til å ofre noe. Har det ikke travelt i det hele tatt med å flytte sammen eller å bygge denne såkalte kjernefamilien du sikter til. Men greit finne ut om man ønsker det samme i livet før en eventuelt møter sønnen min og vi etablerer et forhold. Anonymkode: 0b061...4ba
ToveM Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Langt " opp i gokk" hele 25 min å kjøre...trodde det dreide seg om mange timer. Jeg kjører 26 min hver dag til jobb og hjem igjen. Er og innom 3 kommuner på den turen. Kaller det ikke pendling engang. 10 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 ToveM skrev (20 minutter siden): Langt " opp i gokk" hele 25 min å kjøre...trodde det dreide seg om mange timer. Jeg kjører 26 min hver dag til jobb og hjem igjen. Er og innom 3 kommuner på den turen. Kaller det ikke pendling engang. Reagerte og på det 😅 Jeg kjører 16 minutter bare til treningsstudio, og 24 min til stallen. Og bor i Oslo 😆 Han bor ikke i Gokk. Skjønner at han ikke vil flytte. Du leier jo bare. Anonymkode: dc134...d44 9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Så har du altså funnet at dette er dere ikke kompatible på, etter 6 mnd date før han har hilst på sønnen din... Da er det like greit å sette en sluttstrek da, for du har jo bestemt deg, han har bestemt seg - ikke noe å inngå kompromiss på tenker jeg.. Enten blir dere særbo på hvert deres sted og er kjærester, eller så er det like greit å avslutte nå før det blir noe mer stress.. Anonymkode: c03bf...d7a 5
Visla Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Kjæresten min og datteren hans flyttet hit jeg og barna mine bor. Barna mine har delt bosted, og jeg var derfor ikke flyttbar
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Datet siden mars? Ikke kjærester enda?? RØDT FLAGG. Anonymkode: 3c42a...f7b 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Det er jo en ærlig sak å ikke ville flytte. Det gjelder dere begge. At du ikke kan flytte en 4åring er ikke et sterkt argument heller. Skolebarn eller ungdommer er knytta til nærmiljøet, men så små barn kan lett flyttes. Anonymkode: a84ff...a6d 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 Hva med faren til barnet? Hvor langt unna bor han? Anonymkode: 2d1a6...f72 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med faren til barnet? Hvor langt unna bor han? Anonymkode: 2d1a6...f72 4 timer unna. Anonymkode: 0b061...4ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 4 timer unna. Anonymkode: 0b061...4ba Han valgte å flytte bort for 1 år siden. Vært slutt siden jeg var gravid. Anonymkode: 0b061...4ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #17 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 4 timer unna. Anonymkode: 0b061...4ba Hvilket kompromiss har du kommet med siden du nevner at menn ikke vil inngå kompromiss? Anonymkode: b2529...87d 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #18 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Datet siden mars? Ikke kjærester enda?? RØDT FLAGG. Anonymkode: 3c42a...f7b Er vel bra å ikke gå for fort frem. Vi tar det rolig og blir godt kjent. Vi har begge vært gjennom vonde brudd og vil ikke ta noen forhastet avgjørelse. Anonymkode: 0b061...4ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #19 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilket kompromiss har du kommet med siden du nevner at menn ikke vil inngå kompromiss? Anonymkode: b2529...87d Har aldri hatt mulighet til å inngå noe komprimiss fordi mennene har tatt det som en selvfølge at det er VI som skal flytte inn hos dem. Anonymkode: 0b061...4ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #20 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Datet siden mars? Ikke kjærester enda?? RØDT FLAGG. Anonymkode: 3c42a...f7b Enig. Her var det mye rart. Ikke møtt barna enda? Altså.. Hvor langt skal man (dere) dra denne strikken? Anonymkode: 7e689...008 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå