Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye sykkeltyveri der du bor? Etterforskes det av politiet?

Her i Kristiansand etterforskes ikke sykkeltyveri. Politiet sier selv at de ikke etterforsker og anbefaler at man tegner ekstra forsikring.  

Vi kjører nå bil til butikkene for å handle, dessverre.  Å sette elsykkelen utenfor butikken er ikke mulig. Da har man ikke sykkel lenge...

Fra fvn.no:

Henla sykkel­tyveri selv om gjer­nings­man­nen var kjent

Overvåkingsbilder og navn og adresse til gjerningsmann hjalp ikke. Politiet henla tyveriet av elsykkel til over 40.000 kroner på grunn av manglende kapasitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
HIBSA skrev (4 timer siden):

Fra fvn.no:

Henla sykkel­tyveri selv om gjer­nings­man­nen var kjent

Overvåkingsbilder og navn og adresse til gjerningsmann hjalp ikke. Politiet henla tyveriet av elsykkel til over 40.000 kroner på grunn av manglende kapasitet.

Da er det ikke rart om man tar saken i egne hender.

Anonymkode: d69e6...677

Skrevet

Når bare en brøkdel av alle sykler registreres i sykkelregisteret, sier det seg selv at dette ikke kan prioriteres.

Anonymkode: 8a1d2...268

• Liker 1
Skrevet

Bruker bil eller el-sparkesykkel. Mannen sykler, og har solid lås. Mistet noen seter, men fikk det etterhvert plombert (synd, for da kan ikke jeg låne sykkelen). Og dekk må også stadig erstattes. 

Står i garasje hjemme, men selv på parkeringen på jobb (sykehus) er dette et problem. 

Anonymkode: 55a5b...9fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bruker bil eller el-sparkesykkel. Mannen sykler, og har solid lås. Mistet noen seter, men fikk det etterhvert plombert (synd, for da kan ikke jeg låne sykkelen). Og dekk må også stadig erstattes. 

Står i garasje hjemme, men selv på parkeringen på jobb (sykehus) er dette et problem. 

Nå er det jo også sykehus mest sykler blir stjålet fra også. Sykkelparkering på sykehus, kjøpesenter/butikk og hjemme hos folk. 

Anonymkode: 34f99...b1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er det jo også sykehus mest sykler blir stjålet fra også. Sykkelparkering på sykehus, kjøpesenter/butikk og hjemme hos folk. 

Anonymkode: 34f99...b1d

Det er jo helt fantastisk... når sykehus heller ikke har parkeringsplasser til ansatte. Og kollektivtilbudet er en vits. 

Han kommer nok til å gå over til elsparkesykler. Selv om det er en super distanse å sykle. Hurra for miljøet og bybildet. 

• Liker 1
Skrevet
On 9/24/2022 at 12:20 PM, AnonymBruker said:

Når bare en brøkdel av alle sykler registreres i sykkelregisteret, sier det seg selv at dette ikke kan prioriteres.

Anonymkode: 8a1d2...268

Vel, de kan tydeligvis ikke prioritere sykkeltyverier selv om gjerningsmannen er kjent og det finnes video fra åsted. Det synes jeg de burde klare av allmennpreventive hensyn.

Personlig er jeg drit lei av å blir frastjålet ting. Jeg har stor sympati med sykkeleieren her:

https://www.lyngdalsavis.no/kjorte-ned-og-sparket-sykkeltyv-pa-vigeland/s/5-104-264290

Skrevet

Har selv elsykkel til noen og 40. Taper noen tusen i forhold til nypris hvis den blir stjålet. Hadde vært ganske irriterende om den ble stjålet da men hadde ikke tapt noe på det.

Anonymkode: 30e4e...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...