Gå til innhold

Er du introvert eller ekstrovert?

Hva vil du si du er?   

21 stemmer

1. 1. Hva vil du si du er?

• Introvert
      17
    • Ekstrovert
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar ikke med en mellomting da jeg tenker at de fleste uansett får mer energi av og liker å være sammen med folk man kjenner som familie og venner (enn man gjør av å være med ukjente eller folk man ikke liker) . 

Anonymkode: a085b...5b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg er introvert men jeg er samtidig veldig sosial men elsker også å være alene og blir sliten og tapet for energi når jeg er med andre mennesker. Har begynt å tenke i det siste at jeg bare er høysensitiv. 

Anonymkode: a8e13...24d

Skrevet

Og for ordens skyld, introvert defineres:

"En person som sjelden tar kontakt med andre, er sky i sosiale sammenhenger, har oppmerksomheten rettet mot sine indre opplevelser og gjerne foretrekker ensomme aktiviteter kalles introvert." 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

"En person som sjelden tar kontakt med andre, er sky i sosiale sammenhenger, har oppmerksomheten rettet mot sine indre opplevelser og gjerne foretrekker ensomme aktiviteter kalles introvert." 

Tja, ut i fra dette må jeg vel betegne meg som ekstrovert om jeg må velge.
Men jeg har et svært stort behov for egentid. Tid med nære venner gir meg energi, det meste av sosialt utover dette tapper meg. 
Jeg foretrekker å jobbe alene fremfor i grupper. Men samtidig er jeg ikke redd for å ta ordet, eller ha oppmerksomheten rettet mot meg. 🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei. Introverte trenger ikke å være sjenerte eller den som ikke tar initiativ i sosiale sammenhenger. Det handler om hvordan sosiale situasjoner gir eller tar energi. 

Jeg er absolutt ikke stille og forsagt, jeg trives med å være sosial. Men jeg er introvert fordi slike situasjoner, selv om de er gløy til tider, tapper meg for energi, og jeg liker å begrense dem.

Anonymkode: 3bb29...d4e

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette var ikke en god definisjon. Det er vanlig misoppfattelse at en introvert person er sky og sjenert. Det trenger overhodet ikke stemme. 

Jeg er svært introvert men har ingen problem med å holde foredrag foran fremmede menensker eller prate med folk. 

Anonymkode: b8fb5...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...