Gå til innhold

Ny leilighet (leie)- besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

pga samlivsbrudd har jeg fått meg en egen leilighet som jeg flytter til snart. Av ulike årsaker må ex-samboer ha ett sted å bo pga. renovering i leiligheten hans (ca. 2 uker). Jeg og exen har et godt forhold tross omstendighetene, og vi har et felles barn så det passer veldig bra for han å bo hos meg i de to ukene.

Jeg har leid en sokkelleilighet og jeg vet at jeg har lov til å ha besøk - men lurer litt på hva utleierne tenker når de ser exen bo hos meg i ca 2 uker kort tid etter at jeg flytter inn i leiligheten.

Jeg tenker å gi dem beskjed (sånn at de ikke tror at jeg lurer dem), men blir det feil å gi dem beskjed fordi de vil forvente en forklaring hver gang jeg får besøk? Hva hadde dere tenkt hvis dere leide ut til meg?

Anonymkode: a7fc8...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utleier har ikke noe med det å gjøre. 

Anonymkode: 5b58b...bb3

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

De har overhodet ingenting med det. Men for ordens skyld kan det være greit å si fra. 

Anonymkode: cf137...f59

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utleier har ikke noe med det å gjøre. 

Anonymkode: 5b58b...bb3

Jeg vet dette, men vil jo ikke skape et dårlig forhold fra starten av.  

Skrevet

Du burde bry deg litt mindre om utleier og litt mer om barnet. Det kommer til å bli unødvendig forvirrende og vanskelig for barnet at dere flytter til og fra hverandre hele tiden, uansett hvor praktisk det enn er for dere.

Anonymkode: 0dcc8...7e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet dette, men vil jo ikke skape et dårlig forhold fra starten av.  

Om det blir dårlig forhold av dette så er det skapt av utleier - ikke deg.

Og da er det vel greit å ha det avklart tidlig så du kan finne deg et nytt sted å bo i stede for 2-3 år ned veien når dere trives der?

• Liker 1
Skrevet

Du har lov å ha besøk, men jeg ville nå sendt dem en mld helt kort og sagt at du får en venn på besøk i 2 uker.

Skrevet

Bare forklar at det kun er nå i starten pga renovering. 

Anonymkode: 12e20...a66

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du burde bry deg litt mindre om utleier og litt mer om barnet. Det kommer til å bli unødvendig forvirrende og vanskelig for barnet at dere flytter til og fra hverandre hele tiden, uansett hvor praktisk det enn er for dere.

Fint at du tok deg tid til å kommentere om livet mitt og hva som er best for barnet mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare forklar at det kun er nå i starten pga renovering. 

Anonymkode: 12e20...a66

Greit :)

takinova skrev (11 minutter siden):

Du har lov å ha besøk, men jeg ville nå sendt dem en mld helt kort og sagt at du får en venn på besøk i 2 uker.

Enig :)

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Om det blir dårlig forhold av dette så er det skapt av utleier - ikke deg.

Og da er det vel greit å ha det avklart tidlig så du kan finne deg et nytt sted å bo i stede for 2-3 år ned veien når dere trives der?

godt poeng!

Skrevet

Veldig greit å sende en melding og orientere om at det kun er midlertidig pga renovering. Jeg som utleier hadde satt pris på det😊 Mine leieboere får selvsagt ha så mye besøk de vil, men siden du snart er nyinnflyttet så er det nok greit å nevne det slik at huseier ikke begynner å lure. Veldig ryddig å gjøre det slik👍

Anonymkode: 667e8...fe3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fint at du tok deg tid til å kommentere om livet mitt og hva som er best for barnet mitt. 

Fint at du synes det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...