Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle under 40år ihvertfall? 

Jeg har aldri hatt sånne, hvordan er de å bruke? Hvordan er den aktive støydemping? Og når bruker du de? 

Anonymkode: b3e6a...4a1

Skrevet

Nei, jeg har forsøkt et par ulike merker, det ene hadde gode anbefalinger på tek.no og kostet faktisk en del, men jeg har bare såvidt brukt dem. Føler at uansett hvilke pute jeg velger, så blir de ubehagelige å ha i ørene over tid, forsøkte en times møte med slike (fra hjemmekontoret), og holdt på å kaste de i søpla etterpå - noe jeg og hadde gjort hadde de ikke kostet så mye, så de ble heller gitt bort til familie.

Sønnen i huset har et par apple-propper, usikker på hvilken versjon, og de passet meg overhodet ikke, rett og slett. Så AirPods var ikke noe for meg, Jabra Elite P7 pro ga vonde ører over tid (og ANC-en var lite å skryte av), samt har forsøkt meg på galaxy buds med ca. samme utfall.

Mulig ørene mine bare ikke er skapt for slike propper, men jeg har brukt det mye før i tiden. Husker Koss hadde et kablet sett jeg kjøpte nye hver gang de forrige gikk i stykker, "The plug". Ikke aktiv ANC, men pga. de fungerer som vanlige beskyttelsespropper gjør, så er den passive dempingen svært merkbar (man klemmer de sammen, putter de i øret, også fyller de øregangene når de ekspanderer igjen).

Tar med et lite slag for hodesett:  her sverger jeg til "over ear headphones" (for kabler liker vi ikke lenger), men vet selvsagt det er en smak og behag-greie om man vil ha over ear, on ear eller in ear.

Etter min erfaring kan ikke ANC-en i proppene engang måle seg mot det hodesett som Jabra Evolve2 (85) og Elite (85h), Bose QC II og Sony WG-1000XM3 med hodetelefoner - som alle er i sortimentet mitt. Er nabo til byens mest trafikkerte vei, så utvalget hodetelefoner med støydemping er blitt stort (noe fra jobb, noe er privat). Holdbarheten til Bose-settet er det eneste jeg kan klage på - det er mye brukt, men likevel mener jeg det har blitt langt mer slitt enn det burde.

Anonymkode: 2f5e2...92c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle under 40år ihvertfall? 

Jeg har aldri hatt sånne, hvordan er de å bruke? Hvordan er den aktive støydemping? Og når bruker du de? 

Anonymkode: b3e6a...4a1

Er 57 og har i alle fall. Bruker de MYE både i jobb ved telefonering, på trening, på sykkel.

Stort sett bruker jeg ikke aktiv støydemping.

Endret av Illuminatum
Skrevet

Jepp, aldri sett meg tilbake! De er toppers. Bruker de når jeg går til og fra jobb, når jeg gjør husarbeid og når jeg trener. Topp å slippe ledning som ender med å dra proppen ut. Sitter bra, god lyd, vanntett. Har Jabra. Hear-through-funksjonen fungerer bra ved trening. 

Anonymkode: aebd7...2eb

• Liker 2
Skrevet

Fikk AirPods Pro i julegave i fjor, bruker de hver gang jeg er på trening. Kjører for det meste bil til og fra der jeg skal være, men reiser jeg kollektivt bruker jeg de der også - og om jeg vet at telefonsamtalen blir veldig lang finner jeg også gjerne frem disse. 

Anonymkode: 17578...f9d

Skrevet

Mange har, i alle fall. Både jeg og mannen har, og vi bruker dem flere ganger om dagen. Mannen sover med dem. Jeg er der at jeg nå synes det er skikkelig plagsomt å snakke i telefon hvis jeg må holde den i hånda opp til øret😅 Og genialt når man er ute og farter, trener osv, hører på lydbok, podcast, musikk, serie, hvis jeg vil se en ting og mannen noe annet kan en av oss se på mobil/pad og bruke propper... Genialt til alt egentlig. Støydempingen funker bra nok til at man kan konsentrere seg om det du hører på og slipper andre plagsomme lyder, men man hører at noen snakker til deg, f.eks, så man kan skru av dempingen og høre etter. Men store headset demper nok bedre alt i alt, hvis det er det viktigste. 

Anonymkode: ea3ff...3b9

Skrevet

Ja, har tre, alle fra samsung. Samsung buds, buds live og buds pro. Liker buds live best fordi de passer best til ørene mine, selv om lyden er hakket bedre i pro. Støydempingen funker greit, men pleier ikke bruke den. 
Er ikke så kresen på lyd, så finnes sikkert mange som er bedre. Jeg har fått disse med de tre siste telefonene mine :) 

Skrevet

Har hatt det de siste 5-6 årene ja. Og er straks 40 år :)

Skrevet

Har et par fra Jabra, men foretrekker over-ear hodetelefoner over øreplugger. 

Skrevet

Har samsung buds. Men vender tilbake til mine Beats Flex. 

44 år

Anonymkode: 454a7...caa

Skrevet

har både airpods, og on-ear jbl, og har prøvd forskjellige in-ear eller over-ear, men de er så j vonde i øra og jeg får vakum som klør også

jeg synes det er dritt at det ikke lages flere lignende airpods 1-2 stilen  i forskjellige merker.  

hadde ikke noe imot kablet headset, men det eksisterer ikke 3.5 mm jack på noen telefoner lenger så er stuck med trådløse.

Skrevet

Jeg bruker ikke ørepropper, men er svært avhengig av mine Bose hodetelefoner. Syns propper gir ubehag i ørene så fort.

Skrevet

Bruker til trening og sykling. Ellers foretrekker jeg skikkelig headset som sitter over ørene, lyden blir noe helt annet. Hvis du ikke har savnet det er det jo ikke noe du trenger? 

Skrevet (endret)

Jeg er over 40 og bruker mine hver dag. Jeg har hatt tidligere hatt problemer med å finne noen som sitter godt, men Apple AirPods har vist seg å sitte svært godt. Spesielt forrige generasjon.

Jeg har større trådløse hodetelefoner med aktiv støydemping også, men AirPods-ene er så gode at jeg nå nesten bare bruker de store når jeg flyr.

Endret av Jdz
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg har prøvd air pods, men synes de sitter dårlig, faller lett ut når man bøyer seg ned, løper, drar håret til siden, tar av/på et skjerf og lignende. For ikke å snakke om at det er irriterende at de noen ganger mister kontakten med telefonen/enheten og man må restarte osv. Og mister man dem på bakken, kan de være vanskelige å finne igjen. Foretrekker faktisk med ledning. Sitter bedre, blir ikke borte, mister ikke kontakten.

Annonse
Skrevet

Jeg er førti da men jeg bruker ikke AirPods. Ledning koster en tiendedel og slipper å miste dem.

Anonymkode: 2248e...f5b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har Sony WF-1000XM4. De har aktiv støydemping og jeg elsker dem. Hadde tidligere de store hodetelefonene fra Sony. Hakket vassere støydemping, men de var veldig store og klønete å ha med og på seg. Jeg ELSKER disse!

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (37 minutter siden):

Jeg har prøvd air pods, men synes de sitter dårlig, faller lett ut når man bøyer seg ned, løper, drar håret til siden, tar av/på et skjerf og lignende. For ikke å snakke om at det er irriterende at de noen ganger mister kontakten med telefonen/enheten og man må restarte osv. Og mister man dem på bakken, kan de være vanskelige å finne igjen. Foretrekker faktisk med ledning. Sitter bedre, blir ikke borte, mister ikke kontakten.

Prøv air pods pro, med den gummigreia på enden. Jeg får heller ikke vanlige airpods til å sitte noe godt, men pro sitter perfekt. De kommer med tre ulike størrelser gummidings, så du kan også tilpasse størrelsen så den blir helt perfekt. 

Anonymkode: ea3ff...3b9

Skrevet

Nei. Har mye piercinger i ørene så de faller bare ut 😅

Anonymkode: 9ba46...af4

Skrevet

Jeg har med kabel faktisk, men det er fordi jeg blir koko av alt som må lades hele tiden og like koko om jeg mangler musikk når jeg trenger det. Derfor bruker jeg kabel. 

Anonymkode: c08bf...953

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...