Gå til innhold

Svetter man mindre hvis man går ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F eks 

At man svetter mindre av lett aktivitet som en gåtur f eks.

Anonymkode: fd155...bb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overvektige mennesker fryser ikke like lett(fett isolerer som min mor sa til meg), men blir lett varm om sommeren. Så vil nok anta at man kan svette mindre ja. Har hørt folk som går ned en del i vekt fortelle at de fryser hele tiden. 

Anonymkode: 66d55...65b

Skrevet

Jeg er veldig slank og trener regelmessig, men svetter fremdeles MYE når jeg trener. Tror det er flere individuelle ting som spiller inn enn bare vekt

Anonymkode: cc38d...004

Skrevet

Jeg svettet ikke mindre av å gå ned i vekt.

Anonymkode: 684b6...863

• Nyttig 1
Skrevet

Kan ikke si jeg har merket forskjell. Mesteparten av livet har jeg vært normalvektig, de siste år med BMI rundt 19-21, men har hatt alt fra 29 til 18 i BMI. Fryser lett uansett jeg, men frøs selvsagt mest som undervektig. Likevel ved trening svetter jeg rimelig likt uansett vekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er veldig slank og trener regelmessig, men svetter fremdeles MYE når jeg trener. Tror det er flere individuelle ting som spiller inn enn bare vekt

Anonymkode: cc38d...004

Jeg tenker ikke på trening, men på vanlig aktivitet. Som f eks å gå en liten tur.

Anonymkode: fd155...bb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Overvektige mennesker fryser ikke like lett(fett isolerer som min mor sa til meg), men blir lett varm om sommeren. Så vil nok anta at man kan svette mindre ja. Har hørt folk som går ned en del i vekt fortelle at de fryser hele tiden. 

Anonymkode: 66d55...65b

De fryser fordi temperaturreguleringen er i ubalanse når man har energiunderskudd i kroppen, det vil normalisere seg når vekten stabiliseres over tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...