AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Andre som har hatt alvorlig vitamin mangel? som har hatt smerter i hele kroppen over flere år, prikking i beina, utmattet til de grader, og kognitiv svikt? hvor fort ble du bedre når du startet å ta dette? jeg har nok hatt mangel i 12 + år. Og hatt problemer like lenge. Anonymkode: c641e...20c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Hvorfor har du ikke gjort noe med problemet? Anonymkode: cdc8f...4ad 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Hvilke vitaminer er det du mangler da? Det går vel ikke an å ha mangel på ALLE vitaminer? Svarene du får er vel avhengig av hvilke vitaminer det gjelder. Jeg har hatt jernmangel, og da var jeg mye trøtt og svimmel. Ble bedre etter et par måneder med tilskudd. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Andre som har hatt alvorlig vitamin mangel? som har hatt smerter i hele kroppen over flere år, prikking i beina, utmattet til de grader, og kognitiv svikt? hvor fort ble du bedre når du startet å ta dette? jeg har nok hatt mangel i 12 + år. Og hatt problemer like lenge. Anonymkode: c641e...20c Du vet at du kan få vitaminmangel hvis du har mineralmangel? Kroppen blir f.eks. dårlig til å ta opp vitamin D hvis du mangler magnesium. Cellene i kroppen er også avhengig av mineraler for å bruke vitaminer til det de ment å brukes til. Og det tar tid å korrigere både vitamin-og mineralmangel. Sinkmangel kan ta opptil ett år å korrigere. Transtudien viste nylig at anbefalt dose D-vitamin økte nivået hos deltakerne med bare seks prosent på seks måneder. Da vil det ta lang tid å øke nivået til 50 hvis du starter på 20. Hvis du har gått 10-12 år med mangel, vil det ta både måneder og år å korrigere. For kalsium og magnesium er det ikke engang mulig å måle med blodprøver om du har mangel! Kroppen har lager av disse mineralene (skjelettet) og holder nivået i blodet stabilt med uttak fra lageret. Anonymkode: f2bdc...861
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har du ikke gjort noe med problemet? Anonymkode: cdc8f...4ad har tatt, glemt, tatt og glemt. Klarer ikke huske på å ta de, selvom de ligger rett foran meg. Men har jo tatt i perioder Anonymkode: c641e...20c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Kvinne87Rogaland skrev (1 time siden): Hvilke vitaminer er det du mangler da? Det går vel ikke an å ha mangel på ALLE vitaminer? Svarene du får er vel avhengig av hvilke vitaminer det gjelder. Jeg har hatt jernmangel, og da var jeg mye trøtt og svimmel. Ble bedre etter et par måneder med tilskudd. B12, D, folsyremangel. skjønner, får håpe det ikke tar så lang tid Anonymkode: c641e...20c
JegMotStrømmen Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 (endret) Ja, manglet både dvitaminer, bvitaminer, kalium, jern, selen, folat og sikkert noe mer jeg har glemt nå. Var veldig dårlig og måtte ta sterke tilskudd, som ikke hjalp optimalt. Jeg måtte legge om hele kostholdet, for det viste seg at det var tarmen som ikke tok opp de mineraler og vitaminer som var i kosten. Ettersom tarmen ble friskere og friskere, så ble opptaket igjen bedre og bedre. Nå er jeg helt frisk og mangler ingenting, men det var en lang prosess. Endret 23. september 2022 av JegMotStrømmen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå