Gå til innhold

Bør jeg sende henne en melding? Så kleint!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For flere mnd siden sluttet en god venninne av meg  å ta kontakt uten at jeg vet hvorfor. Jeg er introvert og er ikke den mest aktive vennen, men jeg er den som er der for venner uansett hva. Jeg blir med på ting når jeg blir spurt, men kunne vært bedre på å foreslå aktiviteter osv. Vi er begge 27 år, er stabile, ressurssterke og har livet på stell. Har vært der for hverandre ved behov. men for noen få mnd siden begynte hun plutselig å ikke ta kontakt. Vi har ikke kranglet, hatt dårlig stemning o.l . Jeg sendte henne en sms før sommer og lurte på hvordan hun har det. Da svarte hun flere dager etterpå med «alt bra med meg, håper det samme for deg». Hun inviterte ikke til samtale, så det var vanskelig å fortsette. 
Hun sendte meg en sms mens jeg var i utlandet og simkortet ikke var i bruk. Jeg så meldingen etter at jeg kom hjem og svarte henne, men hun har aldri svart. Dette var i starten av august. Jeg klarer ikke sette finger på hvorfor hun ghoster meg.  Mine venner og familie opplever meg som en enkel venn og det gjør jeg faktisk også. Hun er faktisk en person jeg satt og fortsatt setter stor pris på. Jeg lurer på om jeg skal sende henne en melding og høre om hun vil treffes eller er dette dumt? Jeg er en klein person, men jeg ville bevegd meg utenfor min komfortsone for å beholde en god person. Jeg er veldig usikker. Hva hadde du gjort? Skal jeg eller skal IKKE sende henne en melding, høre hvordan det går og om hun vil treffes? Såå kleint😭😭

Anonymkode: ce6c8...033

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså for er merkelig vennskap, selvfølgelig sender du sms og spør om å finne på noe, svarer hun ikke hadde jeg spurt om noe er galt, som normale folk ville gjort.

Anonymkode: 7840e...e91

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei.

For flere mnd siden sluttet en god venninne av meg  å ta kontakt uten at jeg vet hvorfor. Jeg er introvert og er ikke den mest aktive vennen, men jeg er den som er der for venner uansett hva. Jeg blir med på ting når jeg blir spurt, men kunne vært bedre på å foreslå aktiviteter osv. Vi er begge 27 år, er stabile, ressurssterke og har livet på stell. Har vært der for hverandre ved behov. men for noen få mnd siden begynte hun plutselig å ikke ta kontakt. Vi har ikke kranglet, hatt dårlig stemning o.l . Jeg sendte henne en sms før sommer og lurte på hvordan hun har det. Da svarte hun flere dager etterpå med «alt bra med meg, håper det samme for deg». Hun inviterte ikke til samtale, så det var vanskelig å fortsette. 
Hun sendte meg en sms mens jeg var i utlandet og simkortet ikke var i bruk. Jeg så meldingen etter at jeg kom hjem og svarte henne, men hun har aldri svart. Dette var i starten av august. Jeg klarer ikke sette finger på hvorfor hun ghoster meg.  Mine venner og familie opplever meg som en enkel venn og det gjør jeg faktisk også. Hun er faktisk en person jeg satt og fortsatt setter stor pris på. Jeg lurer på om jeg skal sende henne en melding og høre om hun vil treffes eller er dette dumt? Jeg er en klein person, men jeg ville bevegd meg utenfor min komfortsone for å beholde en god person. Jeg er veldig usikker. Hva hadde du gjort? Skal jeg eller skal IKKE sende henne en melding, høre hvordan det går og om hun vil treffes? Såå kleint😭😭

Dette virker da overdramatisert, hun ghoster deg jo ikke?! 

Send en melding, kjære vene 😛 "Hei hei! Nå er det lenge siden, hadde vært koselig å møtes igjen snart. Har du noe ledig tid i okotber? I så fall, når passer det best for deg?"

Anonymkode: f3fa2...ee9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send en melding, kjære vene 😛 "Hei hei! Nå er det lenge siden, hadde vært koselig å møtes igjen snart. Har du noe ledig tid i okotber? I så fall, når passer det best for deg?"

Tenker det samme. 

Send henne melding :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig. Jeg har flere venner jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, av ulike årsaker, men det er jo ikke sånn at noen av oss ghoster hverandre av den grunn? Noen ganger blir det bare sånn😊 Send en mld, ts😊 Spør om hun vil treffes. Og svarer hun ikke, eller svarer hun distansert, så kan du heller vurdere å spørre om alt er ok? 

Anonymkode: a06cc...96a

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis det er en venninne av meg, så ringer jeg henne eller stikker innom henne, eller sender en melding.

Det er da bare å skrive at "har du lyst innom meg på pizza i helgen? Nå er det lenge siden sist!" Trenger ikke gjøre det mer komplisert enn det! Og hvis hun ikke svarer, eller bare kommer med noen unnskyldninger, så kan du spørre om det er noe hun tenker på som dere burde snakke om? 

Hun tok jo kontakt med deg når du var utenlands, og så gikk det litt tid før du svarte, og da tenker vel hun som deg at du ikke er så interessert i at dere møtes. Jeg mener at venninner skal si fra til hverandre hvis det er noe, såpass godt kjenner vi hverandre at vi går ikke og ruger på det hvis det skulle være noe.

Anonymkode: 8404e...284

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei.

Hun ghoster deg jo ikke, men kontakt pleier å avta når en part ikke er interessert. Du kan jo bare skylde på introvert så mye du vil, men realiteten er at det må være interesse fra begge parter for å ha et forhold. Du må faktisk ta litt ansvar selv. 

Anonymkode: 109c2...57a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er introvert, men jeg er jo trygg på mine aller nærmeste og tar da kontakt med de nærmeste venner og familie. For meg høres det ut som du ikke er trygg på henne? Ingen gidder vennskap som det kun er en som bygger vennskapet over tid. 

Anonymkode: c778c...e8c

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...