AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Hei! Eg har vert 100% alenefar siden barnet var 5 år (17 i dag) Eg har vert i noen forhold i senere tid å ein del date. Har merket att eg blir veldig fort godtatt nor dette kommer fram,akkurat som ein slaks betyggelse for hun eg møter. Att eg er ein som tar ansvar Er dette noe eg innbiller meg? Hva tanker du som dame har om dette? Anonymkode: 83986...8b7 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Tenker umiddelbart at ja, du tar ansvar, men har også sett 100% alenefedre som ikke tar ansvarlig - så har en skepsis i meg. Sånn utover det, ville jeg ikke tenkt noe mer før jeg ble kjent med deg, da man ikke skal gjøre seg opp meninger om folk uten å ha hørt mer om hvem du er, hvilke omstendigheter du ble pappa og hvorfor du er alenefar. Jeg er ikke interessert i å bli en stemor, så dating hadde uansett vært uaktuelt. Anonymkode: 58a33...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Jeg får hvertfall veldig positive assosiasjoner rundt det å være alenefar 😊 Litt som du skriver, tenker jeg dette vitner om at du er en som tar ansvar, at du er omsorgsfull, at du ikke sitter og venter på at en dame skal rydde og ta seg av barna. Det finnes så klart bra og dårlige folk av alle slag, også alenefedre, men jeg skulle tatt det at du er alene far som noe positivt. Anonymkode: 9d04e...319 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker umiddelbart at ja, du tar ansvar, men har også sett 100% alenefedre som ikke tar ansvarlig - så har en skepsis i meg. Sånn utover det, ville jeg ikke tenkt noe mer før jeg ble kjent med deg, da man ikke skal gjøre seg opp meninger om folk uten å ha hørt mer om hvem du er, hvilke omstendigheter du ble pappa og hvorfor du er alenefar. Jeg er ikke interessert i å bli en stemor, så dating hadde uansett vært uaktuelt. Anonymkode: 58a33...9f2 Omtrent akkurat det samme som alenemødre, med andre ord? Anonymkode: 2d817...425 8
Mt3 Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Vil tro du har rett i at de du evt dater ser på det som ett stort pluss at du er en ansvarlig far. Samtidig ett pluss at det ikke er en eks som kan skape krangel rundt samvær.. Men så blir det muligens ett minus etter hvert om dere aldri har "barnefri" da det tross alt ikke er hennes barn.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 100% er mye bedre enn far som ikke har særlig kontakt med barna sine. For det er dårlig tegn! (Med forbehold om at det kan skyldes uberettiget samværssabotasje i noen tilfeller). Alenemødre får ikke samme cred som du får. Det er vel fordi at man har inntrykk av at å være alenefar må man på en måte aktivt velge? Alenemor blir man automatisk når far stikker og det skjer oftere. (Tusen andre grunner til at noen blir aleneforelder, så klart). Anonymkode: 9ff98...320 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Jeg ville lurt litt på hvorfor mor ikke er inne i bildet? Tenker i utgangspunktet at du tar ansvar, men tenker det er forskjell på om barnet er resultat etter en one night stand der mor ikke tar ansvar, om mor ikke er egnet omsorgsperson (rus, psykiatri, i fengsel eller annet) eller om mor er alvorlig syk, død eller annet. Dersom mor ikke er egnet omsorgsperson ville jeg tvilt på dømmekraften din, ihvertfall tidligere i livet. Ville uansett tenkt at det er flott at du tar ansvar for barnet dersom du har god omsorgsevne og ikke får all verdens hjelp fra egne foreldre eller annet. På den annen side er det jo en ulempe at det ikke er en oppegående mor inne i bildet å spille på for alle parter. Ville lurt på hvordan dette påvirker barnet og min rolle inn i dette. Masse tanker rundt dette merker jeg, men også mye positivt. Supert at du tar ansvar!! Anonymkode: 39f44...c14 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Omtrent akkurat det samme som alenemødre, med andre ord? Anonymkode: 2d817...425 Ja. Mye det samme. Men folk flest har ofte lave forventninger til en mann. I alle fall tradisjonelt. Hvor mange menn er det ikke som har fått skamskryt for å skifte bleier på eget barn? Det er jo egentlig selvsagt at man tar seg av eget barn. Anonymkode: 9ff98...320 1
MissIndependent45 Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Nå dater ikke jeg menn med hjemmeboende barn uansett. Men om jeg skulle gjort det hadde jeg valgt deg framfor alle disse som har barn med flere damer og ulike samværsavtaler med dem. Bli bare rot med slikt. 1
skruf Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 På samme møte som alenemødre med 100% ansvar for barn så ville jeg tenkt at dette er en person som har struktur i livet sitt, som vet hva ansvar er, og jeg tror jeg ville vært forberedt på at i ett evt forhold så vil alltid barnet ha førstepri (noe det også skal ha). Det jeg ville vært skeptisk til er om denne mannen ville ha fortsatt å tatt like mye ansvar for barnet hadde jeg gått inn i et forhold til han (og barnet, det er jo to for en) og hva min rolle i denne familiedynamikken ville vært, hva ville vært forventet av meg. Er denne mannen ute etter en partner, eller en kvinnelig rollemodell til å fylle mammarollen ovenfor barnet Tror jeg ville ha avklart på forhånd hva som forventes av meg. Hvor mye kan jeg blande meg i f.eks barneoppdragelse (hvis vi skulle få felles barn så er det jo greit å kjøre samme linje på barna) Og; vil mannen fortsatt å være like ansvarlig hvis vi hadde blitt sammen, eller hadde han slacket helt av og vipps så står jeg å vasker klær til alle mann, lager middag hver dag, hjelper til med lekser, henter og leverer osv… Er han ute etter en partner pga kjærlighet eller etter avlastning? (jeg kjenner menn med særkullsbarn som overlater det meste til sin nye partner, og ny kjæreste gjør det villig vekk for å imponere og «selge seg inn» hos kjæresten, og etter ei stund så er dette et etablert mønster og rutine der kvinnen sitter med det meste av ansvar for hus og barn) (jeg kjenner også flere som har vært alenemødre, inkludert meg selv, og de tok mere ansvar selv for særkullsbarn etter at de gikk inn i nytt forhold) ( 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Nei takk. Det første jeg tenker er at han er sur på eksen sin og har ikke glemt henne. At jeg blir en slags rebound og trøst. Anonymkode: e307f...641
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Selvskryt, ts. Så lenge mor levde da du overtok omsorgen, sier det litt om valget av kvinne å få barn med. Akkurat det øker ikje markedsverdien din, du fikk sikkert nok av røde flagg før barnet ble unnfanget. Naiv, underdanig, tilfreds med det man får, er noen stikkord her. Anonymkode: 12a27...aeb 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Nå er barnet stort, men hadde nok aldri datet deg om barnet var lite. Slitsomt å ha andres barn rundt øra hele tiden. Anonymkode: 0b3c1...e75
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 Ville lurt på hvorfor mor ikke hadde ihvertfall litt omsorg, og hva som var historia der. Anonymkode: fb01b...202 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Selvskryt, ts. Så lenge mor levde da du overtok omsorgen, sier det litt om valget av kvinne å få barn med. Akkurat det øker ikje markedsverdien din, du fikk sikkert nok av røde flagg før barnet ble unnfanget. Naiv, underdanig, tilfreds med det man får, er noen stikkord her. Anonymkode: 12a27...aeb + ingen selvkontroll, selvrespekt osv. Hvorfor skal man date en som valgte ei slik kvinne før? Anonymkode: e307f...641 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 Veldig fint ❤️ Anonymkode: 91ba5...ec9
Gjest Glad mann Skrevet 23. september 2022 #17 Skrevet 23. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei takk. Det første jeg tenker er at han er sur på eksen sin og har ikke glemt henne. At jeg blir en slags rebound og trøst. Anonymkode: e307f...641 Eg har eit heilt ok forhold til henne og ønsker henne alt godt. TS
Ishavsrøya Skrevet 23. september 2022 #18 Skrevet 23. september 2022 Jeg hadde bare sett på det som positivt. Tenkt at du var en flink og ansvarsfull far. At du levde ganske likt som meg som også har barn 100% alene. Ja og som noen over her sa slippe en kranglete ex🤭 Neida hadde selvfølgelig lurt på hvorfor moren ikke var i bildet.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #19 Skrevet 23. september 2022 Liker voksne menn, ikke gutter, og at du har oppdratt et barn alene i så mange år indikerer at du er nettopp det. At barnet (17) snart er voksen tipper jeg er et tilleggspluss for noen damer. Med mindre det viser seg at barnet har hatt kontinuerlige rusproblemer, levd på gata og vært en hardbarka "kjenning av politiet" siden 12-årsalderen 🙂 Anonymkode: 5a804...e87 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #20 Skrevet 23. september 2022 13 minutter siden, Ishavsrøya said: Jeg hadde bare sett på det som positivt. Tenkt at du var en flink og ansvarsfull far. At du levde ganske likt som meg som også har barn 100% alene. Ja og som noen over her sa slippe en kranglete ex🤭 Neida hadde selvfølgelig lurt på hvorfor moren ikke var i bildet. Moren tok valget heilt selv,rømte vekk fra sine problemer,men den dag i dag har valget ødelagt mye henne,det preger henne veldig mye att hun reiste fra barnet sitt. Men eg å gutten har eit utrolig bra forhold,vi har blitt veldig like😄 Eg har ein kjæreste i dag som også har 100% så det passer bra❤️ Anonymkode: 83986...8b7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå