Gå til innhold

Minibank mareritt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde 2 ganger uttak fra en minibank for noen dager siden i oslo sentrum. Deretter i tilleg har de tatt 3 ganger så mer penger av selve beløpet begge gangene, men disse smellene kom etterhvert underveis. Ble et stort tall. (Kanskje ikke lurt å navngi banken pga rettigheter osv)

Noen som har opplevd det samme? Setter stor pris på råd.

Anonymkode: 6409c...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det med teknologi. Ja til kontanter!

Anonymkode: 5c4db...bb1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde 2 ganger uttak fra en minibank for noen dager siden i oslo sentrum. Deretter i tilleg har de tatt 3 ganger så mer penger av selve beløpet begge gangene, men disse smellene kom etterhvert underveis. Ble et stort tall. (Kanskje ikke lurt å navngi banken pga rettigheter osv)

Hva mener du egentlig? Forstår ikke helt. 

Anonymkode: d2544...a0a

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var jo kontanter som bød på problemet😄

Anonymkode: 47e04...307

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva mener du egentlig? Forstår ikke helt. 

Anonymkode: d2544...a0a

Altså jeg har blitt trukket penger fra kontoen min 3 gang så mer, men i tillegg fikk jeg bare deg ene beløpet jeg hadde tasta inn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter den bomben kan man si at jeg er enig

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde du jo ikke tatt ut kontanter så hadde jo ikke dette skjedd... 🙄

Anonymkode: afd52...44b

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Ta kontakt med banken. Prøv å formulere deg forståelig når du tar kontakt med dem.

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Skrevet

Hva sier banken til at kontoen er belastet flere ganger? 
For du har vel kontaktet dem? 

Anonymkode: 03cc3...729

• Liker 2
Skrevet

Minibanker pleier veldig sjelden å snyte folk... De veit tilogmed når minibanken gir ut feil type seddel (f.eks 500-lapper istedetfor 200-lapper). 

Så om det har skjedd en feil (som er meget lite sannsynlig) må du si fra til banken istedetfor å lage en tråd etter flere dager her inne...

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hadde ts droppet kontanter hadde jo ikke dette skjedd. Sannsynligvis blir dette rettet opp av banken, frastjålet lommebok med kontanter som vi opplevde før, var litt verre. 

Anonymkode: 57065...f83

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det hadde jo ikke skjedd om du ikke absolutt skulle ha kontanter i utgangspunktet.😅

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde ts droppet kontanter hadde jo ikke dette skjedd. Sannsynligvis blir dette rettet opp av banken, frastjålet lommebok med kontanter som vi opplevde før, var litt verre. 

Dette blir jo litt teit å si, når alternativet er teknologi (ref. ditt sitat).

"Hadde vi droppet (slik) teknologi og beholdt kontanter hadde jo ikke dette skjedd".

Anonymkode: c19e5...a26

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette blir jo litt teit å si, når alternativet er teknologi (ref. ditt sitat).

"Hadde vi droppet (slik) teknologi og beholdt kontanter hadde jo ikke dette skjedd".

Anonymkode: c19e5...a26

Hvor fikk du kontanter fra? Fra minibank i min levetid da vi fortsatt brukte kontanter, Men et godt stykke tilbake i tid fikk du kontanter i en pose hver lørdag. Ble den stjålet på vei hjem fra jobb.. litt mer komplisert. 
hvis banken har gjort en teknologisk feil vil det være sporbart og bli rettet opp. Teknologi er redningen her. Skjønner ikke hvorfor en drar behov for kontanter inn her. 

Skrevet

Uten at jeg nødvendigvis forstår det ts prøver å fortelle her 🤷‍♀️ hvis det er gebyer for uttak du har blitt trukket, så står det opplyst når man er ved minibanken. 

Om det er samme beløp som du har inntastet men du har bare fått det en gang, blitt trukket flere. Høyst sannsynligvis har transaksjonen failet en gang eller to, du er ikke blitt trukket "på ekte". Når beløpene blir bokført vil du se at saldo er tilbake til det du mener er korrekt. Litt likt som når bensinstasjoner "trekker" deg for en 1000 lapp men du fyller bare for 568 kr. Etter en dag eller to endrer trekket seg til 568. 

Anonymkode: b5d34...ed5

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Så du tok ut kontanter fra minibank to ganger. Banken har trukket 3 ganger så mye som du har tatt ut. Så om du tok ut 500kr x2 så har banken trukket deg 3000 totalt? Hva var det som kom smellende etterhvert? 

Og når det gjelder rettigheter kan du si både DNB, DanskeBank, BankNorwegian, AmericanExpress og alle andre kortselskaper og banker uten å være redd for reprimander fra rettighetsinnehavere. Å si at konsernsjefen i nevnte bank er en pedofil nazist som spiser småbarn til lunsj kan være injurie... 

Om du bruker tall, selskap og hendelse blir det lettere å forklare. 

Og hvorfor har du ikke sendt melding til banken? Om penger blir borte på et uforklarlig vis må du jo si fra så de får kontrollert om det er en feil før bevisene blir borte...  

• Liker 1
Skrevet

Meld fra til banken.

Gå tilbake til de minibankene og se nøye etter skimming-utstyr.

Er det noe feil med minibanken eller svindel så får du pengene igjen. Da vil de typisk se samme mønster hos andre kunder også.

Men du må snakke med banken din. Snarest.

Anonymkode: ae0ed...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...