Finmia Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg er utdannet helsefagarbeider, men etter å ha jobbet med det i 13 år ca har jeg funnet ut at jeg vil gjøre noe annet. Tenkte kanskje å ta en utdanning innenfor HR. Er det noen flere som har studert i voksen alder som ikke har hatt generell studiekompetanse, men bare fagbrev? Har dere måttet gå voksenopplæring først og så høyskole? angrer dere på karriereskiftet?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Jeg gjør et lignende skifte. Går fra mange år innen helsevesen til siviløkonom med HR som spesialisering. Men jeg hadde studiekompetanse og nok poeng for å komme inn. Var 35 da jeg startet og er ferdig om ikke så lenge. Det har vært tøft å kombinere studie/hus/jobb/barn/mann etc men absolutt verdt det. Hadde glatt gjort det igjen. Vet ikke hvordan det blir med studiekompetanse for deg, men vet det er en egen regel for de over 23 år. Du kan Google studiekompetanse som voksen. Hvis du kun tenker å ta et års studie eller kurs så blir det vanskelig å få jobb da sånne jobber ofte krever erfaring og en jobber seg oppover i systemet. Anonymkode: 2fdd5...902 1
Maestro Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Eksen min blir 30 og holder på. Tar opp fag hos Sonans da han ikke har studiekompetanse. Han har ikke fagbrev men kompetansebevis. Han er 30 år når han starter på universitetet. Han skal ta bachelor og master. Så han blir jo ikke ferdig før omtrent 35 år gammel. Null stress det. 😊 Vet og om ei som var oppi 30 åra ved studiestart. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Man kan ta ny utdannelse hele livet, men er man særlig mye eldre enn 30 får man ikke jobb i ny bransje uansett. Anonymkode: df500...7e3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man kan ta ny utdannelse hele livet, men er man særlig mye eldre enn 30 får man ikke jobb i ny bransje uansett. Anonymkode: df500...7e3 Haha, det stemmer overhodet ikke. Jeg har allerede fått flere jobbtilbud og det er en stund til jeg er ferdig. Godt over 30 og helt ny bransje er jeg også. Anonymkode: 2fdd5...902 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man kan ta ny utdannelse hele livet, men er man særlig mye eldre enn 30 får man ikke jobb i ny bransje uansett. Anonymkode: df500...7e3 Det der er bare tull 😛 Anonymkode: 21994...40a 1
Gjest Juhu25 Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Jeg er over 40 år tar ny utdannelse og har fått allerede jobb innenfor. Har du mulighet , vilje , motivasjon så går det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå