AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Har hatt ei venninne i 2 år. Jeg har delt masse, og vært en lojal og støttende venninne. Aldri snakket nedsettende om henne, aldri røper hennes hemmeligheter, vært solid og snill. Jeg trodde det samme om henne. Hun har snakket rundt i 2 år, delt mine hemmeligheter, latterliggjort meg, snakket nedsettende om meg osv. Jeg ble knust. Jeg konfronterte henne på en mild måte, og fortalte hva jeg hadde fått høre.. hun svarte bare: noen vil bare lage drama, ikke hør på de- de er falsk. Altså, hva vet de om ting jeg kun har fortalt henne? Jeg har lest meldinger hun har skrevet om meg. Ingen form for selvkritikk, ingen anger, ingenting. På toppen av alt har hun snakket dritt om disse folka i over ett år.. så er det de hun går til for å snakke dritt om meg. Trodde ikke jeg var så naiv og lettlurt. Hun er manipulerende og direkte farlig på den måten at hun psyker ned folk. Hun har ringt meg i 2 dager nå, mens jeg ikke har svart. hun sender meg meldinger der hun skriver dritt om andre. Ikke ydmyk eller noen form til å ta ting til seg. Hun er så ute av livet mitt som det er mulig. tenk å være 40 år og oppleve 13 års alderen i repeat. Helt sykt. Det jeg har lært er at folk er falsk Anonymkode: 6811e...793 3 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Så leit å oppleve slikt, har vært i lignende situasjon selv med et familiemedlem. Slike folk finnes det dessverre noen av, og de blir visst ikke bedre med alderen heller. Du har gjort helt rett i kutte kontakten. Nå prøver hun å dra deg tilbake inn i det dramaet hun lager rundt de hun møter, enten det er deg eller andre. Sånne som henne er giftige og skadelige. Så du kan la vær å svare, med god samvittighet. Anonymkode: 27a9d...e53 2
Blueberrymuffin Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har hatt ei venninne i 2 år. Jeg har delt masse, og vært en lojal og støttende venninne. Aldri snakket nedsettende om henne, aldri røper hennes hemmeligheter, vært solid og snill. Jeg trodde det samme om henne. Hun har snakket rundt i 2 år, delt mine hemmeligheter, latterliggjort meg, snakket nedsettende om meg osv. Jeg ble knust. Jeg konfronterte henne på en mild måte, og fortalte hva jeg hadde fått høre.. hun svarte bare: noen vil bare lage drama, ikke hør på de- de er falsk. Altså, hva vet de om ting jeg kun har fortalt henne? Jeg har lest meldinger hun har skrevet om meg. Ingen form for selvkritikk, ingen anger, ingenting. På toppen av alt har hun snakket dritt om disse folka i over ett år.. så er det de hun går til for å snakke dritt om meg. Trodde ikke jeg var så naiv og lettlurt. Hun er manipulerende og direkte farlig på den måten at hun psyker ned folk. Hun har ringt meg i 2 dager nå, mens jeg ikke har svart. hun sender meg meldinger der hun skriver dritt om andre. Ikke ydmyk eller noen form til å ta ting til seg. Hun er så ute av livet mitt som det er mulig. tenk å være 40 år og oppleve 13 års alderen i repeat. Helt sykt. Det jeg har lært er at folk er falsk Anonymkode: 6811e...793 Fy f, så råtne noen kan være, blir sint når jeg hører slikt Si heller at du har lært at folk kan være falske, for det finnes skikkelige venner som ikke holder på slik også. Ekte venner holder ikke på slik som hu her. Skjønner godt at du ønsker henne ut av livet ditt, har du sagt tydelig fra at du ikke ønsker mer kontakt og hvorfor. Selvsagt burde hun ha skjønt hvorfor, men som du sier høres det ikke ut som selvinnsikten er helt på plass. Så hun trenger en nok en tydelig beskjed på hvor skapet skal stå, og inn med teskje at du ikke ønsker kontakt. For i hennes verden, forstår hun vel ikke hvor galt det er det hun gjør, uheldigvis. Hadde hun vært en ekte venn, hadde hun vist anger, da hadde hun bedt om tilgivelse og prøvd å ordne opp. At hun ikke gjør det, viser at du har tatt det rette valget med å blokke hun ut av livet ditt. Håper du har noen å prate med, eller andre venner, for dette kan være vondt å stå alene i. Tror det er viktig å få det ut, og ha noen å snakke med om det. Enig at der sykt at så voksne mennesker ikke vet eller forstår bedre. Sender varme tanker
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Mitt tips som jeg har lært på samme måte som deg: folk som snakker stygt om vennene sine, snakker også stygt om deg. Dette stemmer alltid. Du er en fin person og kan holde hodet hevet i denne situasjonen i motsetning til din «venninne». Håper du møter andre mennesker mer lik deg selv ❤️ Anonymkode: 2ce93...967 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #5 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mitt tips som jeg har lært på samme måte som deg: folk som snakker stygt om vennene sine, snakker også stygt om deg. Dette stemmer alltid. Du er en fin person og kan holde hodet hevet i denne situasjonen i motsetning til din «venninne». Håper du møter andre mennesker mer lik deg selv ❤️ Anonymkode: 2ce93...967 Helt sant. Hun snakker så mye skit OL andre, hvorfor skulle hun ikke snakke om meg? Jeg trodde vi hadde noe spesielt. Heldigvis har jeg mange gode venninner som er lojal og skikkelig. takk og lov for det. Anonymkode: 6811e...793 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #6 Skrevet 22. september 2022 Blueberrymuffin skrev (29 minutter siden): Fy f, så råtne noen kan være, blir sint når jeg hører slikt Si heller at du har lært at folk kan være falske, for det finnes skikkelige venner som ikke holder på slik også. Ekte venner holder ikke på slik som hu her. Skjønner godt at du ønsker henne ut av livet ditt, har du sagt tydelig fra at du ikke ønsker mer kontakt og hvorfor. Selvsagt burde hun ha skjønt hvorfor, men som du sier høres det ikke ut som selvinnsikten er helt på plass. Så hun trenger en nok en tydelig beskjed på hvor skapet skal stå, og inn med teskje at du ikke ønsker kontakt. For i hennes verden, forstår hun vel ikke hvor galt det er det hun gjør, uheldigvis. Hadde hun vært en ekte venn, hadde hun vist anger, da hadde hun bedt om tilgivelse og prøvd å ordne opp. At hun ikke gjør det, viser at du har tatt det rette valget med å blokke hun ut av livet ditt. Håper du har noen å prate med, eller andre venner, for dette kan være vondt å stå alene i. Tror det er viktig å få det ut, og ha noen å snakke med om det. Enig at der sykt at så voksne mennesker ikke vet eller forstår bedre. Sender varme tanker Hun forstår ikke. Når jeg har sagt at jeg ikke orker å høre på neg snakk om andre, sier hun bare ja.. så snakker hun videre. Det er en blokkering. Og jeg begynner å innse at hun kanskje ikke har opplevd å ha ekte vennskap. Anonymkode: 6811e...793
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #7 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt sant. Hun snakker så mye skit OL andre, hvorfor skulle hun ikke snakke om meg? Jeg trodde vi hadde noe spesielt. Heldigvis har jeg mange gode venninner som er lojal og skikkelig. takk og lov for det. Anonymkode: 6811e...793 Helt enig! Jeg er oppvokst på bygda og hadde samme tendens da jeg var mindre, da det var veldig «normalt» å snakke stygt om folk. Har heldigvis flyttet der ifra, og sett at dette ikke er normalt i det hele tatt. Nå er jeg en veldig lojal person mot de få vennene jeg har. Føler det skal mye til om dagene for å ha lojale å gode venner, så godt å høre du har mange. Ta vare på disse og glem hun, håper hun lærer da det garantert vil komme en tid hvor flere konfronterer hun rundt dette Anonymkode: 2ce93...967
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Vær alltid obs på sånne som snakker dritt om andre. Når du snur ryggen til snakker den personen dritt om deg. Anonymkode: 80355...67a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt enig! Jeg er oppvokst på bygda og hadde samme tendens da jeg var mindre, da det var veldig «normalt» å snakke stygt om folk. Har heldigvis flyttet der ifra, og sett at dette ikke er normalt i det hele tatt. Nå er jeg en veldig lojal person mot de få vennene jeg har. Føler det skal mye til om dagene for å ha lojale å gode venner, så godt å høre du har mange. Ta vare på disse og glem hun, håper hun lærer da det garantert vil komme en tid hvor flere konfronterer hun rundt dette Anonymkode: 2ce93...967 Jeg tror denne dama dessverre aldri vil innse hvordan hun selv er. Hun eier ikke selvinnsikt, og sosiale antenner. Hun kan fint sitte å snakke dritt om et annet menneske og si hvor falsk og ubrukelig denne personen er, for å ringe vedkommende i neste øyeblikk og si det samme til den henne om den andre. Uten å blunke. Jeg tror hun gjør slike ting for å høre hva andre sier. Og ikke minst lavt selvbilde Anonymkode: 6811e...793
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå