AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Jeg har opphørt leiekontrakten der jeg har bodd i flere år. Har bodd en stund i en etasje, så flyttet jeg til en annen etasje for ett år siden. Nå har jeg fått mulighet til å kjøpe egen bolig og har vasket rundt. Jeg sendte sms i går om at jeg var ferdig og lurte på når hun hadde tid til å titte over slik at jeg kan bli ferdig og levere nøkler. Fikk til svar om et tidspunkt, men også at jeg må betale for denne måneden. Jeg har gått grundig gjennom kontrakten der det står at husleie betales innen den første hver måned og at det er forskuddsbetaling, noe jeg også svarte på sms. Har ikke fått mer svar fra henne. Husverten har vært ganske grei, men det siste året har det blitt mye vanskeligere å forholde seg til - holder ikke avtaler, svarer ikke alltid på telefon eller sms, kommer plutselig på døra for å pusse opp - også mens jeg holdt på med flyttevasken, slik at jeg måtte gå over 3 ganger for at det skulle bli rent. Så videre til kravet - jeg er redd for at husvert vil gjøre det vanskelig for meg og at jeg MÅ betale. Jeg har hele leieperioden hatt garanti fra Nav da jeg ikke har hatt mulighet til å spare etter mange år med sykdom. Hvis husverten skal kreve penger og går til Nav med dette, tror dere JEG vil stilles økonomisk ansvarlig? Jeg har alltid betalt husleie i tide (med unntak av én gang fordi jeg hadde problemer med nettbanken, men betalte med én gang jeg oppdaget det). Jeg er så urolig i kroppen nå og frykter at jeg må betale mye ekstra i leie. Forresten hadde jeg oppsigelse ut september og jeg betalte for september i slutten av august. Anonymkode: f42f1...8b1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Det høres ut som du har gjort alt riktig. Det er jo også bare å gå tilbake i nettbanken og sjekke når du gjorde første innbetaling, bare for å få bekreftet det for din egen del. Anonymkode: fd536...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Det er mulig du har oppsigelsestid ? Anonymkode: 78bfe...077
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mulig du har oppsigelsestid ? Anonymkode: 78bfe...077 Jeg hadde 3 måneder oppsigelsestid. Denne utgår 30. september. Jeg har altså flyttet ut en uke før datoen. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det høres ut som du har gjort alt riktig. Det er jo også bare å gå tilbake i nettbanken og sjekke når du gjorde første innbetaling, bare for å få bekreftet det for din egen del. Anonymkode: fd536...3ed Jeg prøvde, men fikk ikke til å gå så langt tilbake i nettbanken. I alle fall på mobil. Har enda ikke dratt opp pc etter flytting, så får ikke sjekket nå 😬 hater konflikter og liker ikke å gjøre meg vanskelig, så jeg har prøvd alt for å holde husverten fornøyd. Anonymkode: f42f1...8b1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Sa du opp i mai, og juni-juli-august er tre mnd med oppsigelsestid? Og du kreves for oktober? Anonymkode: 73f88...880
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har opphørt leiekontrakten der jeg har bodd i flere år. Har bodd en stund i en etasje, så flyttet jeg til en annen etasje for ett år siden. Nå har jeg fått mulighet til å kjøpe egen bolig og har vasket rundt. Jeg sendte sms i går om at jeg var ferdig og lurte på når hun hadde tid til å titte over slik at jeg kan bli ferdig og levere nøkler. Fikk til svar om et tidspunkt, men også at jeg må betale for denne måneden. Jeg har gått grundig gjennom kontrakten der det står at husleie betales innen den første hver måned og at det er forskuddsbetaling, noe jeg også svarte på sms. Har ikke fått mer svar fra henne. Husverten har vært ganske grei, men det siste året har det blitt mye vanskeligere å forholde seg til - holder ikke avtaler, svarer ikke alltid på telefon eller sms, kommer plutselig på døra for å pusse opp - også mens jeg holdt på med flyttevasken, slik at jeg måtte gå over 3 ganger for at det skulle bli rent. Så videre til kravet - jeg er redd for at husvert vil gjøre det vanskelig for meg og at jeg MÅ betale. Jeg har hele leieperioden hatt garanti fra Nav da jeg ikke har hatt mulighet til å spare etter mange år med sykdom. Hvis husverten skal kreve penger og går til Nav med dette, tror dere JEG vil stilles økonomisk ansvarlig? Jeg har alltid betalt husleie i tide (med unntak av én gang fordi jeg hadde problemer med nettbanken, men betalte med én gang jeg oppdaget det). Jeg er så urolig i kroppen nå og frykter at jeg må betale mye ekstra i leie. Forresten hadde jeg oppsigelse ut september og jeg betalte for september i slutten av august. Anonymkode: f42f1...8b1 Så lenge du har betalt for alle månedene du har bodd der, og kontrakten sier forskudd så har den ingen sak, bare påminn om at du betaler forskudd og henvis til datoen du betalte for september. Anonymkode: efe3e...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde 3 måneder oppsigelsestid. Denne utgår 30. september. Jeg har altså flyttet ut en uke før datoen. Jeg prøvde, men fikk ikke til å gå så langt tilbake i nettbanken. I alle fall på mobil. Har enda ikke dratt opp pc etter flytting, så får ikke sjekket nå 😬 hater konflikter og liker ikke å gjøre meg vanskelig, så jeg har prøvd alt for å holde husverten fornøyd. Anonymkode: f42f1...8b1 kontoutskrift eller kontakt banken for utskrift av beløp betalt til den kontoen. Anonymkode: efe3e...a4b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Dersom du sa opp i slik at oppsigelsen gjelder for juli, august, september, så har du ditt på det tørre. Du skal da selvsagt ikke betale oktober. Anonymkode: dce66...066
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 For* oktober Anonymkode: dce66...066
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 Hvis du hadde oppsigelsestid ut september og du har betalt for september skal du selvsagt ikke betale noe mer. Det er huseier som surrer Anonymkode: 2faf9...d29
altflyter Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du sa opp i slik at oppsigelsen gjelder for juli, august, september, så har du ditt på det tørre. Du skal da selvsagt ikke betale oktober. Anonymkode: dce66...066 Det er ikke det ts spør om. Ts: så lenge det står i kontrakten din at leie betales forskuddsvis så har du ditt på det tørre 😊 Jeg forstår godt at det er ubehagelig, men du har rett. Utleier kan kverulere så mye hun vil. Du skal ikke betale dobbel leie fordi hun har glemt at du betaler på forhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Det høres ut som huseier rett og slett bare bomma her. Og den mistanken styrkes ved at huseier ikke svarte noe mer, mulig vedkommende ble flau og innså feilen. Dette er jo nedskrevet i leiekontrakten, og ikke noe huseieren kan bestride. Det vil være lett for deg å vise til "dokumentasjonen", altså oppsigelsen som viser at du skulle ha leiligheten ut september, kontrakten som viser at du forskuddsbetaler og bankutskriften som viser at du har betalt for september. Huseieren kommer aldri i livet noen vei med dette, men jeg mistenker (og håper) at det rett og slett bare er en glipp, og at huseier kanskje er av den litt stolte typen som ikke klarer innerømme en feil der og da. Anonymkode: 7226e...670 1
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Huseier kan kreve mye rart sånn sett men det er ikke gitt at de kommer noen vei. Her høres det ut som om du har alt ditt på det rene og du har sagt fra om feilen de tok, så her hadde jeg ikke vært bekymret eller brukt noe mer tid på det. Gratulerer med ny bolig
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 Denne krangelen kan husverten ta med nav, og hun kommer til å tape 😁 Ikke bekymre deg. Du skal ikke betale. Anonymkode: 770ce...581 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Skrevet 23. september 2022 så lenge kontrakten er tydelig og du har fulgt denne både med oppsigelse før påbegynte kalendermnd og innbetaling til nå så har hun ingen sak. Anonymkode: f8209...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå