Gå til innhold

Mammstreff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen diagnose, men er ganske sikker på at jeg har sosial angst. Har ett barn som har startet i første klasse. Nå er det i gang med avtaling av mammstreff. Det knyter seg i magen og jeg begynner å svette bare av å tenke på det. 

Jeg ser viktigheten av det, både for barnet mitt og for alle de andre. Jeg blir likevel alltid den stille som blir sittende å høre på at de andre snakker. Lurer på om inntrykket av meg vil være bedre om jeg ikke drar. Hva tenker du om de som bare er tilstede? Jeg er glad i å snakke men å ta ordet i slike settinger og føre lengre samtaler klarer jeg sjelden.. 

Hva gjør dere enste i lignende situasjoner? Hvor viktig er disse møtene? Jeg vil det beste for barnet! 

Anonymkode: f6a6d...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja…jeg er veldig glad mislike treff, men det er fordi jeg kjenner mange av de andre godt nok fra før. Jeg er heller ikke så komfortabel i settinger med mange ukjente, men har ikke store problemer med det heller. Personlig reagerer jeg mer på folk som snakker heeeele tiden og tar mye plass enn de som er stille og mest sitter og lytter. Jeg synes ofte det kan være en sympatisk egenskap så lenge du med kroppsspråk viser at hun følger med og er engasjert i der de andre snakker om. Har du ingen du kjenner godt nok til at du kan avtale å dra sammen sånn at du iallefall har en kjent person å sitte sammen med? 

Anonymkode: e4cb8...9e5

Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 11a5c...464

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tja…jeg er veldig glad mislike treff, men det er fordi jeg kjenner mange av de andre godt nok fra før. Jeg er heller ikke så komfortabel i settinger med mange ukjente, men har ikke store problemer med det heller. Personlig reagerer jeg mer på folk som snakker heeeele tiden og tar mye plass enn de som er stille og mest sitter og lytter. Jeg synes ofte det kan være en sympatisk egenskap så lenge du med kroppsspråk viser at hun følger med og er engasjert i der de andre snakker om. Har du ingen du kjenner godt nok til at du kan avtale å dra sammen sånn at du iallefall har en kjent person å sitte sammen med? 

Anonymkode: e4cb8...9e5

Kjenner ingen av de fra før nei.. tenker du det er nyttig for barna at man gjør dette? 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det hadde jeg ikke giddet. Er dette vanlig? 

Anonymkode: 11a5c...464

Har snakket med andre hvor det også har vært sånt. Både på skole og barnehage. 

Anonymkode: f6a6d...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...